Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Jeg har en MacBook pro 15’’ fra mid 2014(kjøpt april 2015) som lenge har oppført seg rart; den er uberegnelig. Den kan plutselig låse seg, ofte ledsaget av en høyfrekvent pipelyd, eneste som hjelper er omstart. Hvis pipelyden fremdeles er tilstede ved oppstart, må maskinen hvile alt fra en time til et døgn, før den er klar til å arbeide igjen. Dette skjer som regel når det spilles av film, noe som ikke er en stor CPU-belastning...

 

Har vurdert å bytte ut harddisken med en ny og bedre SSD. Den som står i nå er 240-ish GB, tenker å bytte til 500-ish GB.

 

Et annet alternativ(og mye dyrere) er å kjøpe en ny mac, siden den jeg har faktisk begynner å dra på årene...

 

Noen tips? Råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan se ble ikke Macbook pro 15" fra 2014 levert med snurredisk. Så pipelyden kommer nok ikke derfra. Kan være coilwhine, vet ikke om de er kjent for det. 

 

Første jeg ville prøvd er nok å wipe maskinen og reinstallere den for å se om låseproblemet i det minste forsvinner. Om pipelyden er coilwhine vil det ikke forsvinne da det er knyttet til varme.

 

Beste rådet er nok å ikke kjøpe en ny mac men noe annet. Det er ganske bred enighet i at Macbook fra 2016 og nyere er en nedgradering fra tidligere nivå. Har selv en 2017 Macbook pro - blir den siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...