Gå til innhold

Adobe Premiere på Mac


Anbefalte innlegg

Hei! 

Eg er journaliststudent og har difor fått eit gryande behov for å bruke Adobe-pakken på min private Mac. Den eg har no er ikkje akkurat siste modell, men frå midten av 2013. 

Eg prøvde å laste ned Adobe-pakken på den, men dei tyngste programma (spesielt Premiere) ville ikkje fungere. Med ein gong eg legg inn videoklipp kræsjar det. 

Spørsmålet mitt vert difor: Er det nokon som veit om det går an å gjere noko med/på Mac´en for å kunne bruke den, eller er den så gamal at eg må eg investere i ein ny?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mest sannsynlig for lite minne i maskinen. Sjekk både RAM og VRAM opp mot krav.

RAM kan du normalt oppgradere hvis du har basiskonfigurasjon men du er mer stuck med VRAM.

 

Har 30 GB ledig på maskina.

 

Adobe skriv på nettsida at Premiere har 8 GB RAM som minimumskrav. Eg har 4 GB RAM på Mac-en, slik at då er sikkert det problemet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Det kan også være lurt og ta en clean install av OS, og sjekke hvilke programmer som kjører i bakgrunnen. Hvis du ikke har ssd i maskina er det også noe som du burde få deg.

 

Det funker ikke sånn på mac, har ingenting og si med clean install.

SSD er nok lurt og skru av så mange programmer som mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Det er snakk om oppdatering av OS i den artikkelen...

Uansett så fungerer systemet på mac ikke slik som på windows, en mac kan fungere for altid uten og bli tregere.

har ikke gjort en clean install på 5 år +, helt lik som den var ny.

Lenke til kommentar

Det er snakk om oppdatering av OS i den artikkelen...

Uansett så fungerer systemet på mac ikke slik som på windows, en mac kan fungere for altid uten og bli tregere.

har ikke gjort en clean install på 5 år +, helt lik som den var ny.

Nei, artikkelen er ikke kun om det.

"Why a clean install of macOS Mojave is good"

Endret av L/-R~
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Nei, artikkelen er ikke kun om det.

"Why a clean install of macOS Mojave is good"

 

"why a clean install of macos mojave is good" betyr, når jeg skal oppdatere fra eldre os til mojave er det lurt og ta en clean install. absolutt ikke et must. er man på samme oset vil det ikke si noe og ta en clean install down the road. og heller ikke i situasjonen til trådstarter.

Lenke til kommentar

"why a clean install of macos mojave is good" betyr, når jeg skal oppdatere fra eldre os til mojave er det lurt og ta en clean install. absolutt ikke et must. er man på samme oset vil det ikke si noe og ta en clean install down the road. og heller ikke i situasjonen til trådstarter.

 Har heller aldri sagt at det er et must. For å sitere meg selv; "Det kan også være lurt og ta en clean install av OS,(...)". Mitt innlegg er i høy grad relevant til TS  sitt spørsmål, men å skulle diskutere det videre blir, i mitt syn å spore av. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 Har heller aldri sagt at det er et must. For å sitere meg selv; "Det kan også være lurt og ta en clean install av OS,(...)". Mitt innlegg er i høy grad relevant til TS  sitt spørsmål, men å skulle diskutere det videre blir, i mitt syn å spore av. 

 

 

Det er ikke i høy grad relevant og foreslå noe som ikke fungerer

ihvertfall ikke en så stor jobb som i og reinstallere alt, som igjen er unødvendig og ikke løser problemet

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...