Gå til innhold

E-SPORT: Nå skjer det endringer i Norse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var kanskje på tide med et par endringer nå uansett. Virker ikke som at Norse har tatt noen spesielle steg det siste halvåret, og da er det like greit å bytte spillerne.

 

Kjenner også jeg er litt av at "andz" alltid skal nevne at "de er fulltidsspillere" hver eneste gang han får sjansen. Selvfølgelig, sjalusien har alltid vært til stedet, men å sutre over den muligheten tre artikler på rad? Ikke rart Norge aldri kommer noen vei på cs-fronten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var kanskje på tide med et par endringer nå uansett. Virker ikke som at Norse har tatt noen spesielle steg det siste halvåret, og da er det like greit å bytte spillerne.

 

Kjenner også jeg er litt av at "andz" alltid skal nevne at "de er fulltidsspillere" hver eneste gang han får sjansen. Selvfølgelig, sjalusien har alltid vært til stedet, men å sutre over den muligheten tre artikler på rad? Ikke rart Norge aldri kommer noen vei på cs-fronten.

 

Hei kompis!

 

Beklager at jeg fremstår suttrete for deg, det er ikke hensikten. Vel tja, de fleste ville vel vært en form for sjalu på et lag som får leve av cs, når man selv har et ønske om å gjøre det. Og i et intervju om denne spesifikke kampen så er det et naturlig punkt å ta opp. ener du at det ikke bør gjøre en forskjell på nivået lagene older? Jeg er dog litt spent på hvilken relevans det har til at "Norge aldri kommer noen vei på cs fronten".

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Da var både Blu3 og Mystic på plass ja

Hadde egentlig mer troa på Radifaction og Grande. Hardtskytende duo! Blu3 er bare MM-helt uansett...

 

 

8dx09Q8.jpg

 

Grande voldtar jo folk like hardt i esea som han gjør i Telenorligaen. Alle de insinuerende kommentarene dine er virkelig hva norsk cs trenger når nye spillere kommer opp :)

 

Morsomt hvordan alle andre 1.div lagene ikke engang spiller på client, men fortsatt tror de er så jævlig gode i cs. Skulle norge faktisk få opp et stort talent i cs, så ville han pisset på nivået i telenorligaen. 

 

Hvorfor noen ville prioritert telenorligaen over f.eks esea league hvis man har ambisjoner/tror man er god er for meg helt ufattelig, likevel spiller ingen av 1.div lagene esea/driver å driter seg ut i open, hvorfor? Fordi de suger XD

 

Når norsk cs er så flaut dårlig, plis ikke kom å insinuer at noen cheater hvis de gjør det bra i norsk sammenheng. Hadde vært et sjeldent lyspunkt for norsk cs hvis grande var clean. mtp at han spiller sinnsykt bra på alle clients så er han vel teoretisk sett den amatør spilleren i norge man per dags dato kan være mest sikker på at er clean, eller hvordan mener du man skal dømme slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Da var både Blu3 og Mystic på plass ja

Hadde egentlig mer troa på Radifaction og Grande. Hardtskytende duo! Blu3 er bare MM-helt uansett...

 

 

8dx09Q8.jpg

 

Grande voldtar jo folk like hardt i esea som han gjør i Telenorligaen. Alle de insinuerende kommentarene dine er virkelig hva norsk cs trenger når nye spillere kommer opp :)

 

Morsomt hvordan alle andre 1.div lagene ikke engang spiller på client, men fortsatt tror de er så jævlig gode i cs. Skulle norge faktisk få opp et stort talent i cs, så ville han pisset på nivået i telenorligaen. 

 

Hvorfor noen ville prioritert telenorligaen over f.eks esea league hvis man har ambisjoner/tror man er god er for meg helt ufattelig, likevel spiller ingen av 1.div lagene esea/driver å driter seg ut i open, hvorfor? Fordi de suger XD

 

Når norsk cs er så flaut dårlig, plis ikke kom å insinuer at noen cheater hvis de gjør det bra i norsk sammenheng. Hadde vært et sjeldent lyspunkt for norsk cs hvis grande var clean. mtp at han spiller sinnsykt bra på alle clients så er han vel teoretisk sett den amatør spilleren i norge man per dags dato kan være mest sikker på at er clean, eller hvordan mener du man skal dømme slikt?

Vet ikke hvorfor du prøver å sammenligne mine stats med grandes. Har jo sagt at han er en av de beste i Norge? Håper å komme på hans nivå en dag, men ser ikke lyst ut for meg. Du visste vel sikkert at jeg kun var step i esea og hadde aldri spilt med noen av de spillerne før eller etter de kampene. Vil påstå at 100 adr på 2-4 i kampstatistikk er relativt greit for åvære med ukjente spillere og uten å være spesielt seriøs gaming. Synes også det er gøy at du bruker rws som målestokk for skill. Grande er jo kjent for å baite teammates. Ikke vanskelig å få høy rws da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Da var både Blu3 og Mystic på plass ja

Hadde egentlig mer troa på Radifaction og Grande. Hardtskytende duo! Blu3 er bare MM-helt uansett...

 

 

8dx09Q8.jpg

 

Grande voldtar jo folk like hardt i esea som han gjør i Telenorligaen. Alle de insinuerende kommentarene dine er virkelig hva norsk cs trenger når nye spillere kommer opp :)

 

Morsomt hvordan alle andre 1.div lagene ikke engang spiller på client, men fortsatt tror de er så jævlig gode i cs. Skulle norge faktisk få opp et stort talent i cs, så ville han pisset på nivået i telenorligaen. 

 

Hvorfor noen ville prioritert telenorligaen over f.eks esea league hvis man har ambisjoner/tror man er god er for meg helt ufattelig, likevel spiller ingen av 1.div lagene esea/driver å driter seg ut i open, hvorfor? Fordi de suger XD

 

Når norsk cs er så flaut dårlig, plis ikke kom å insinuer at noen cheater hvis de gjør det bra i norsk sammenheng. Hadde vært et sjeldent lyspunkt for norsk cs hvis grande var clean. mtp at han spiller sinnsykt bra på alle clients så er han vel teoretisk sett den amatør spilleren i norge man per dags dato kan være mest sikker på at er clean, eller hvordan mener du man skal dømme slikt?

Vet ikke hvorfor du prøver å sammenligne mine stats med grandes. Har jo sagt at han er en av de beste i Norge? Håper å komme på hans nivå en dag, men ser ikke lyst ut for meg. Du visste vel sikkert at jeg kun var step i esea og hadde aldri spilt med noen av de spillerne før eller etter de kampene. Vil påstå at 100 adr på 2-4 i kampstatistikk er relativt greit for åvære med ukjente spillere og uten å være spesielt seriøs gaming. Synes også det er gøy at du bruker rws som målestokk for skill. Grande er jo kjent for å baite teammates. Ikke vanskelig å få høy rws da :)

 

 

 

Hvis du ikke forstår hvor latterlig 116 adr evt >1.0fpr er når man begynner å komme opp i esea main burde du gå og researche litt stats fra tidligere sesonger. Har bare respekt for deg som spiller, men meningene dine her er latterlig. 

 

 

 

Har jo sagt at han er en av de beste i Norge? Håper å komme på hans nivå en dag, men ser ikke lyst ut for meg.

 

Enn hvis folk bare kunne skrevet hva de faktisk mener på internett. :) Når noen skriver med så åpenlys sarkasme at man bare kan tolke de på en måte, men når den tolkningen får de til å se helt retarded.... Skal man da putte ord i munnen på noen? Nah holder meg unna.

 

Husker du breakthrough sesongen til Stewie2k i esea premier som gjorde at han gikk rett til c9, når alle sa han var så altfor god? Han endte den sesongen med 96adr. 

 

https://play.esea.net/index.php?s=stats&last_type_scope=league&game_id=25&sort_by=adr&sort_dir=desc&page=&type_scope=league&type_sub_scope=main&d=overall&period%5Btype%5D=seasons&period%5Bseason_start%5D=195&period%5Bseason_type%5D=regular+season&period%5Bmatch_round%5D=&find_user_alias=

 

Ser man på statistikken kan det konkluderes med at >105adr i main nærmest er umulig hvis man spiller i nærheten av en hel sesong. Hvis man i det hele tatt ender over 100 adr med en god del games played er man i en veldig ekslusiv klubb. Ingen av oss kan svare på om grande er clean eller ikke, det eneste som kan sies er at han spiller på et sinnsykt høyt nivå over alle clients, og definitivt ikke noe bedre i telenorligaen enn på client. Og når det er tilfellet kan man enten være en liten bitch eller så kan man respektere det for hva det er. På demo ser imo Grande ut som norges beste spiller, på client spiller han som en av norges beste spillere. Det burde være nok til å gi folk benefit of the doubt i stedet for dritt.

 

Føler posten din var en blanding av å downplaye achievemtsene hans, hause opp dine egne(det trengtes ikke forøvrig, poenget med å poste statsene dine var ikke å si at de var dårlige, da de faktisk er jævlig gode, poenget var å putte kontekst for deg hvor sinnsykt bra Grande må ha spillt på client) og generelt piss. Etter min mening er du en av norges beste spillere og jeg kjenner deg ikke i det hele tatt som person, prøver bare å se om det er noen måte å få deg til å revurdere dine egne meninger på i denne saken ved å poste kalde fakta.

 

 

 

Grande er jo kjent for å baite teammates. Ikke vanskelig å få høy rws da 

 

Vedder 500 spenn, paypal,bankoverføring,bitcoin,pokerstars på at han har høyest t-side first frag % på det laget i esea gamesa han har spillt med de hvis jeg får... 1.5:1 i odds. Sikker på at vi kan fikse oss en escrow og få det gjort any time. Personlig trenger jeg ikke escrow på deg engang, men fikser det for din del.

 

Han har vel spillt typ 4-5 games med de, sikkert ~40-60 t rounds, burde kunne spole oss gjennom 2-3 games hver  og finne ut av det på under en time. Grande går vel først 90% av gangene når de søker frags på andre måter enn rushes og er generelt den som søker hardest i defaults alltid, hvis det jeg husker av hva jeg har sett stemmer, men kanskje du vet best :)

Endret av Carew
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Da var både Blu3 og Mystic på plass ja

Hadde egentlig mer troa på Radifaction og Grande. Hardtskytende duo! Blu3 er bare MM-helt uansett...

 

 

8dx09Q8.jpg

 

Grande voldtar jo folk like hardt i esea som han gjør i Telenorligaen. Alle de insinuerende kommentarene dine er virkelig hva norsk cs trenger når nye spillere kommer opp :)

 

Morsomt hvordan alle andre 1.div lagene ikke engang spiller på client, men fortsatt tror de er så jævlig gode i cs. Skulle norge faktisk få opp et stort talent i cs, så ville han pisset på nivået i telenorligaen. 

 

Hvorfor noen ville prioritert telenorligaen over f.eks esea league hvis man har ambisjoner/tror man er god er for meg helt ufattelig, likevel spiller ingen av 1.div lagene esea/driver å driter seg ut i open, hvorfor? Fordi de suger XD

 

Når norsk cs er så flaut dårlig, plis ikke kom å insinuer at noen cheater hvis de gjør det bra i norsk sammenheng. Hadde vært et sjeldent lyspunkt for norsk cs hvis grande var clean. mtp at han spiller sinnsykt bra på alle clients så er han vel teoretisk sett den amatør spilleren i norge man per dags dato kan være mest sikker på at er clean, eller hvordan mener du man skal dømme slikt?

Vet ikke hvorfor du prøver å sammenligne mine stats med grandes. Har jo sagt at han er en av de beste i Norge? Håper å komme på hans nivå en dag, men ser ikke lyst ut for meg. Du visste vel sikkert at jeg kun var step i esea og hadde aldri spilt med noen av de spillerne før eller etter de kampene. Vil påstå at 100 adr på 2-4 i kampstatistikk er relativt greit for åvære med ukjente spillere og uten å være spesielt seriøs gaming. Synes også det er gøy at du bruker rws som målestokk for skill. Grande er jo kjent for å baite teammates. Ikke vanskelig å få høy rws da :)

 

 

 

Hvis du ikke forstår hvor latterlig 116 adr evt >1.0fpr er når man begynner å komme opp i esea main burde du gå og researche litt stats fra tidligere sesonger. Har bare respekt for deg som spiller, men meningene dine her er latterlig. 

 

 

 Har jo sagt at han er en av de beste i Norge? Håper å komme på hans nivå en dag, men ser ikke lyst ut for meg.

 

Enn hvis folk bare kunne skrevet hva de faktisk mener på internett. :) Når noen skriver med så åpenlys sarkasme at man bare kan tolke de på en måte, men når den tolkningen får de til å se helt retarded.... Skal man da putte ord i munnen på noen? Nah holder meg unna.

 

Husker du breakthrough sesongen til Stewie2k i esea premier som gjorde at han gikk rett til c9, når alle sa han var så altfor god? Han endte den sesongen med 96adr. 

 

https://play.esea.net/index.php?s=stats&last_type_scope=league&game_id=25&sort_by=adr&sort_dir=desc&page=&type_scope=league&type_sub_scope=main&d=overall&period%5Btype%5D=seasons&period%5Bseason_start%5D=195&period%5Bseason_type%5D=regular+season&period%5Bmatch_round%5D=&find_user_alias=

 

Ser man på statistikken kan det konkluderes med at >105adr i main nærmest er umulig hvis man spiller i nærheten av en hel sesong. Hvis man i det hele tatt ender over 100 adr med en god del games played er man i en veldig ekslusiv klubb. Ingen av oss kan svare på om grande er clean eller ikke, det eneste som kan sies er at han spiller på et sinnsykt høyt nivå over alle clients, og definitivt ikke noe bedre i telenorligaen enn på client. Og når det er tilfellet kan man enten være en liten bitch eller så kan man respektere det for hva det er. På demo ser imo Grande ut som norges beste spiller, på client spiller han som en av norges beste spillere. Det burde være nok til å gi folk benefit of the doubt i stedet for dritt.

 

Føler posten din var en blanding av å downplaye achievemtsene hans, hause opp dine egne(det trengtes ikke forøvrig, poenget med å poste statsene dine var ikke å si at de var dårlige, da de faktisk er jævlig gode, poenget var å putte kontekst for deg hvor sinnsykt bra Grande må ha spillt på client) og generelt piss. Etter min mening er du en av norges beste spillere og jeg kjenner deg ikke i det hele tatt som person, prøver bare å se om det er noen måte å få deg til å revurdere dine egne meninger på i denne saken ved å poste kalde fakta.

 

 

 Grande er jo kjent for å baite teammates. Ikke vanskelig å få høy rws da 

 

Vedder 500 spenn, paypal,bankoverføring,bitcoin,pokerstars på at han har høyest t-side first frag % på det laget i esea gamesa han har spillt med de hvis jeg får... 1.5:1 i odds. Sikker på at vi kan fikse oss en escrow og få det gjort any time. Personlig trenger jeg ikke escrow på deg engang, men fikser det for din del.

 

Han har vel spillt typ 4-5 games med de, sikkert ~40-60 t rounds, burde kunne spole oss gjennom 2-3 games hver  og finne ut av det på under en time. Grande går vel først 90% av gangene når de søker frags på andre måter enn rushes og er generelt den som søker hardest i defaults alltid, hvis det jeg husker av hva jeg har sett stemmer, men kanskje du vet best :)

Hvis du vil diskutere hans statistikk burde du kanskje også se på hvordan han presterte i sesong 22 og 23 også. I nåværende sesong, hvor jeg antar du har hentet statistikken fra kan du se at de har vunnet nesten alle kampene med stor margin. Det er klart dette påvirker hans statistikk i positiv retning. Av de kampene jeg har spilt i Main vil jeg påstå at nivået varierer veldig. 1. Divisjon i Norge har høyere snittnivå enn main hvor det er MANGE dårlige lag.

Dersom han holder samme statistikk på slutten av sesongen, kan jeg være enig i at han prestert bra i main, men kan ikke konkludere allerede basert på et par kamper hvor flere av lagene kan være relativt dårlige. De andre sesongene han har spilt i main har han hatt 70-80 adr, noe som også er bra, men et godt stykke unna 110. Mitt utsagn om at han er en baiter er basert på mine games med og mot han.

 

Du nevner også at Grande ser ut som Norges beste spiller på demo. Det er jeg uenig i. Har sett på mange klipp av han, og har funnet flere situasjoner som ser veldig ut som juks (senest i kampen mot Demise), uten at jeg har lyst å stemple han som jukser for det.

Har aldri nektet for at Grande er en god spiller, han er nok helt sikkert bedre enn meg.

(Dersom du mener at et par fishy klipps i løpet av én kamp ikke er noe spesielt kan det forsåvidt nevnes at jeg har sett gjennom egne demoer med mange flere frags enn det han har uten å finne en eneste situasjon som er i nærheten av det man kan finne på Grandes demoer).

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du ville sammenligne mine stats med Grande. Jeg er på ingen måte en av de bedre spillerne i Norge, og når jeg likevel kan spille på et relativt bra nivå i ESEA Main, sier det vel litt om nivået der på de fleste lagene. Det var det som var poenget med kommentarene rundt mine stats.

Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke hvorfor du ville sammenligne mine stats med Grande.

 

 

 

Se i min forrige post:

 

 

poenget med å poste statsene dine var ikke å si at de var dårlige, da de faktisk er jævlig gode, poenget var å putte kontekst for deg hvor sinnsykt bra Grande må ha spillt på client

 

 

Så la oss poengtere: Du innrømmer at du syns Grande er en god spiller, vi tolker det på lett vis som god i norsk amatør cs uten å legge for mye inn i det. Deretter innrømmer du 

 

 

Du nevner også at Grande ser ut som Norges beste spiller på demo. Det er jeg uenig i. Har sett på mange klipp av han, og har funnet flere situasjoner som ser veldig ut som juks

 

Det som skiller gode spillere og folk med et voldsomt talent er jo nettopp dette. Skal ikke så altfor mye talent til for å kunne ha god crosshairplacement/aim+movement+decent gamesense. Har man dette så ser man ok - god ut på demo by default. Det som skiller god fra insane er resultatene man får med disse ferdighetene. Dette kommer gjerne ut som "fishy" og det er vel nesten selve definisjonen på en voldsomt god spiller. Shroud ser jævlig bra ut på demo, ser bedre ut rent mekanisk enn f.eks niko eller s1mple, men han får ikke halvparten av resultatene. Hvordan forklarer man det? Treffer man godt nok så vil man alltid se fishy ut. Noen er bare bedre til å treffe. Er helt enig i at han har fler fishy clip enn resten, men det er å forvente fra noen som spiller bedre enn resten også.

 

Når det kommer til å gi folk benefit of the doubt for cheating er det veldig enkelt. Man spør seg selv spørsmålet er de gode nok til å ha kunne klart X og Y uten cheat? Hvis svaret er ja, som det nesten alltid er for spillere som ser gode ut på demo, så lar man tvilen komme til gode. Når det kommer til Grande har jeg samme følelse når jeg ser han flytte musa som jeg har for Niko/Calyx/Xantares. sitter med den følelsen av at nesten hver eneste mousemovement havner på den eksakte pixelen spilleren vil. Snakker generelt hver eneste gang musa røres, ikke når man aimer på enemies. Er sikker på at du har helt andre tanker her, men bokstavlig talt akkurat dette ser jeg når jeg ser grande spille 

.

Ja jeg kommer til å føle meg veldig dum hvis han ender opp busted, men dette er min mening og har ingen problemer med å stå fram med de.

 

Er ingen tvil om at Grande må gå pro/semipro/spille lans hvis han fortsetter å spille på dette nivået, så vi får se om han forsvinner stille eller om han hevder seg. Personlig har jeg troen på alternativ 2, men jeg vet ingenting mer enn deg. Hvis man har 9 maps på rad på main(+) nivå(4-5 esea, 4 tl) med >1fpr,>100adr, så spiller man på stjerne nivå, det er ikke engang diskuterbart og det skjønner man hvis man har noen som helst forståelse for hvor unikt det er statistisk sett.

 

Og esea main er MINIMUM ekvivalent nivå til telenorligaen hvis man ser på resultatene til TL lagene utenfor ligaen. Demise faila i open playoff forrige sesong. #flaut. CGEK og Detonator spiller fantastisk cs i open denne sesongen XD: https://play.esea.net/teams/149523 + https://play.esea.net/teams/154641

 

Hadde jeg spillt på Temp/Norse ville jeg klagd på cheat instantly hvis jeg tapte et map mot et lag som på client spiller som et dårlig open team.... men syndebukkene denne sesongen ble nW av en eller annen grunn. Ikke kom å si at TL er høyere nivå enn main, når TL lagene er så rævva på client at de sliter i open. Da insinuerer du åpenbart at disse spillerne på mystisk vis er bedre i TL enn de er på esea...

 

Temp synes jeg spiller decent av hva jeg har sett og er imo det eneste "gode" norske laget atm, men skill ceiling'et deres er vel strengt tatt nådd. Norse burde i teorien spille bra men de gjør det absolutt ikke. Resten er trash med noen gode spillere spredt imellom. 

 

Vi får håpe at grande er clean/fortsetter å holde dette nivået hvis norsk cs skal ha et bra lag i framtiden, ettersom han er det nærmeste vi har, ser det ut som, noen som kan spille stjerne rolle i et norsk lag per dags dato. Ser ikke for meg at et norsk lag ever kommer seg gjennom online quals uten en stjerne, ettersom spillere som amanek,ropz,xantares,calyx alltid kommer til å befinne seg i samme tier og de kan bokstavlig talt farme alt av norske "talenter". Var på tide at noen som utvilsomt er en god spiller blir sett på som for god til å være sanne i den norske scenen. I motsetning til alle som utvilsomt suger og cheater hver uke i KoN.

 

Anbefaler deg å se noen av esea matchene til nW i pov hvis du tror Grande baiter, fordi han leverer en av de latterligste carry performance'ene jeg noen gang har sett på det laget der. Bokstavlig talt 17rws som entryfragger. Grande,rosey,radi spiller lan atm forresten og ser ut til å slå laget til kajsking,monu,v1n(som ikke er en mix i'm pretty sure) ned i losers bracket i en bo3 akkurat nå: https://www.twitch.tv/gamershubb

 

Du er kanskje uenig og det skal du få lov å være, men jeg holder det laget i høyere rang enn noen av lagene i TL. Dog vil jeg si at å cheate på lan er 1000x enklere enn å cheate i league på esea, men folk liker å snakke om lan så worth a mention.

Endret av Carew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...