Gå til innhold

Rød Ungdom - Demonstrasjon i Oslo


Støtter du demonstrasjonen?  

91 stemmer

  1. 1. Støtter du demonstrasjonen?

    • Ja
      11
    • Nei
      80
    • Vet ikke/ingen formening
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Förbannade kommunister!

Hur kan idioterna försvara Araberna?

 

Stödjer de könsstympning, våldtäkt, sharialagar, stening osv också?

 

Israelerna är i alla fall civiliserade!

Joda, like siviliserte som USA er når de sender styrker på fremmed jord.

 

Men det er idiotisk med demonstrasjoner av denne typen. Vi har alle muligheter til å demonstrere på lovlig og fredelig vis, og på måter som faktisk vil tjene saken, fremfor å legge demonstrantene fram som bøller og vandaler. Vi har også et relativt funksjonelt demokrati her i landet. Skal vi endre Norges posisjon og holdninger til verdens nasjoner for øvrig, så må vi ha folk som deler våre tanker på Stortinget.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Nå var det vel ikke akkurat en voldelig demonstrasjon da, noen ukvemsord ble muligens vekslet, men det er jo ikke akkurat noe opptøyer.

Men hvorfor trakasere en ansatte på et kjøpesenter, skape uro for andre kunder og ansatte og demonstrere der uten tillatelse? Går det ikke ann å dele ut løpeblader i setntrum f.eks. Eller skrive på internet? Eller betale for en sending på TV? Eller ha demonstrasjon foran Stortinget?

 

Jeg har aldri forstått hvorfor man skal boikotte Israel uansett. De jødene som selger varer fra Israel har ingenting med handlingene fra Israel å gjøre, om de bruker okkupert land vet dere ingenting om. I dette tilfellet vet dere at de ikke brukte okkupert land. Etter det jeg vet om er ikke SU særlig positive til boikotten av Cuba, så hvorfor gjøre det samme mot jøder. Er ikke det ganske hyklersk?

 

Politiet bør bøtlegge demonstrantene og SU, Rød Ungdom og palestinakomiten for å demonstrere uten tillatelse. En hundre tusen i bot til hver av organisasjonene burde svi ganske godt og kan gi oss litt penger i felleskassa.

Endret av Camlon
  • Liker 7
Lenke til kommentar

.I dette tilfellet vet dere at de ikke brukte okkupert land. Etter det jeg vet om er ikke SU særlig positive til boikotten av Cuba, så hvorfor gjøre det samme mot jøder. Er ikke det ganske hyklersk?

 

Politiet bør bøtlegge demonstrantene og SU, Rød Ungdom og palestinakomiten for å demonstrere uten tillatelse. En hundre tusen i bot til hver av organisasjonene burde svi ganske godt og kan gi oss litt penger i felleskassa.

 

Eller hva med Marokko? Marokko okkuperer faktisk store landområder i Vest-Sahara, men har ikke hørt noe skrik og skrål om det. Sånn er det vel når man er selektiv?

 

Ellers enig i at de nevnte organisasjoner bør få en kraftig bot.

Lenke til kommentar

Jeg støtter kampen mot Marokkos okkupasjon av Vest-Sahara. Var med på arrangement av Støttekomiteen for Vest-Sahara. Nylig var det vel også demonstrasjon i Oslo til støtte for Vest-Sahara, som flere av oss på ytterst venstre deltok i, og som jeg skulle deltatt i selv om jeg bodde i Oslo. Da er spørsmålet mitt til Mchansern: hva har DU gjort for Vest-Sahara?

 

Camlon gidder jeg ikke svare før han evner å skille mellom staten Israel og jøder. Du skriver akkurat som en jihadist som hater jøder og ikke klarer være saklig. Du burde snart innse at denne sammenblandinga av staten Israels umoralske handlinger og "jødene", som du driver med, kun tjener jødehatets sak.

Lenke til kommentar

Camlon gidder jeg ikke svare før han evner å skille mellom staten Israel og jøder. Du skriver akkurat som en jihadist som hater jøder og ikke klarer være saklig. Du burde snart innse at denne sammenblandinga av staten Israels umoralske handlinger og "jødene", som du driver med, kun tjener jødehatets sak.

Nå er det sånn at Israel er en jødisk stat og den eneste jødiske staten, så hvis du kritiserer Israel og sier det er en apartheidsrat så kritiserer du også jøder. Du kommer deg ikke vekk fra det faktumet. Det er uansett småtterier som du burde tåle uten å gå fullstendig i vranglås. I tilegg SU satt likhetstegn mellom en butikkeier og Israel som vi ser i sitatet nedenfor.

 

Jeg spør igjen, hva har en Israeler med Israels handlinger? (som forsatt er ingenting iforholdtil andre land som SU ikke ønsker å boikotte) Hvordan hadde du likt hvis du dro til USA og solgte mat fra Norge. Og folk tægget ned butikken din, kastet egg på deg, holdt demonstrasjoner foran butikken din og boikottet den. Bare fordi de mislikte norsk politikk! Det er ikke riktig, spesielt ikke når dere ikke får tillatelse.

 

Det dere driver på med kalles mobbing og trakasering. Dere burde skamme dere, og jeg synes dere skal gå bort til den stakkars butikkeieren å be om unnskyldning.

 

Bare les dette her fra SU sine sider. Det er helt forferdelig

Standen ble stengt etter at demonstrasjonen var fullført, men om den stenges varig vet vi enda ikke. - Dette viser bare hvor redde Israel er. Før demonstrasjonen var igang hadde politiet blokkert senterets inngang, de frykter vårt fredelige budskap om en boikott av den israelske apartheidstaten, avslutter SU-leder Olav Magnus Linge.
Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da er spørsmålet mitt til Mchansern: hva har DU gjort for Vest-Sahara?

 

Absolutt ingenting. Er ikke jeg som er SUer her. Jeg bare spurte ettersom det virker som om SU og andre merkelige organsisasjoner er selektive i sine utvelgelser av demonsrasjoner.

Sant, jeg ser aldri SU demonstrere eller boikotte land som

Nord Korea

Zimbabwe

Marokko

 

F.eks. Nord Korea holder 20 millioner mennesker under forferdelige kår. De har sannsynligvis noe rundt Gazas befolkning i en gulagleir. Hvordan er det verre enn Israel som er litt dårlig på å la veldighet komme igjennom, har noen tvilsomme angrep av og til, og har en mur fordi ellers kommer det selvmordsbombere over grensen, men forholdene er ikke så dårlige i verken vestbredden eller Gaza.

 

Eller Zimbabwe, aka Mugabe som sendte 10 millioner mennesker i ekstrem fattigdom, og tar 97% av all inntekt rapportert i landet og bruker det på sine egne personlige bursdagsfester.

 

Eller Marokko som du nevnte.

 

Allikavel så hater de Israel så mye at de trakaserer og mobber israelske/jødiske kjøpemenn rundt om i Norge som har ingenting med Israels handlinger å gjøre. Jeg skammer meg for å ha vært en del av SU, men ihvertfall den gangen jeg var medlem så var jeg forsatt uenig i det ensidige sporet mot Israel.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det sånn at Israel er en jødisk stat og den eneste jødiske staten, så hvis du kritiserer Israel og sier det er en apartheidsrat så kritiserer du også jøder. Du kommer deg ikke vekk fra det faktumet. Det er uansett småtterier som du burde tåle uten å gå fullstendig i vranglås. I tilegg SU satt likhetstegn mellom en butikkeier og Israel som vi ser i sitatet nedenfor.

 

Israel påstår å være en jødisk stat, det er riktig. Å kritisere israelsk politikk eller å boikotte israelske varer, er derimot ikke noe som er rettet mot "jøder". Når du bruker begrepet jøder i en slik sammenheng, impliserer du at det er en boikott av disse PÅ GRUNN AV at de er jøder. Det er selvsagt ikke riktig. Du har heller ingen beviser for at samtlige som står bak israelsk politikk, og samtlige som blir rammet av en boikott, er jøder. Som du vet er f.eks 20% av israels befolkning palestinere. Eller sier du tilogmed at disse ikke er en del av staten Israel?

 

Dette er det på tide at du tar innover deg snart.

 

Og så:Om en butikkeier velger å fronte et politisk standpunkt - så handler det altså om det politiske standpunktet, ikke om hvilken etnisitet han som har dette standpunktet innehar. Jeg aner ikke hvem som sto på denne standen, og jeg aner ikke hvem som har eierskap til bedriften bak standen. Men jeg vet at å promotere en boikott av deres israelske produkter er fullstendig legitimt.

 

Jeg spør igjen, hva har en Israeler med Israels handlinger? (som forsatt er ingenting iforholdtil andre land som SU ikke ønsker å boikotte) Hvordan hadde du likt hvis du dro til USA og solgte mat fra Norge. Og folk tægget ned butikken din, kastet egg på deg, holdt demonstrasjoner foran butikken din og boikottet den. Bare fordi de mislikte norsk politikk! Det er ikke riktig, spesielt ikke når dere ikke får tillatelse.

 

Dette handler ikke om israelske personer. Dette handler om israelske VARER. Og for at en vare skal være israelsk, må den være importert til Norge FRA ISRAEL. Det innebærer også at pengestrømmen går fra norske forbrukere til israelsk produksjon som bidrar til landetyveri som bryter med internasjonal lov og rett.

 

Det dere driver på med kalles mobbing og trakasering. Dere burde skamme dere, og jeg synes dere skal gå bort til den stakkars butikkeieren å be om unnskyldning.

 

Hvem er "dere"? Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke var med på dette, da jeg bor i en annen del av landet. Jeg kjenner ikke til denne butikkeieren. Men jeg har forstått det slik at han selger israelske produkter, og at han har inntatt et bevisst standpunkt i forhold til dette, og dermed også tatt et politisk standpunkt.

 

De som burde unnskylde seg, er de som jevnlig bryter internasjonal lov og rett, menneskerettighetene, og bedriver organisert landetyveri, statsterrorisme og etnisk rensking av urbefolkningen i Palestina. Samt deres støttespillere, enten de bor i Israel eller i Norge.

Lenke til kommentar

Da er spørsmålet mitt til Mchansern: hva har DU gjort for Vest-Sahara?

 

Absolutt ingenting. Er ikke jeg som er SUer her. Jeg bare spurte ettersom det virker som om SU og andre merkelige organsisasjoner er selektive i sine utvelgelser av demonsrasjoner.

 

Jeg er heller ikke SUer.

 

Selvfølgelig er man selektiv. Ingen kan vel engasjere seg i SAMTLIGE konflikter i verden! Jeg vet om flere som har engasjert seg i andre konflikter og okkupasjoner. Selv stemmer jeg partiet Rødt. Nestlederen i partiet, Bjørnar Moxnes, sitter som eneste etnisk norske i landsrådet til Tamilene i Norge (de kjemper altså mot Sri Lanka). Støttekomiteen for Vest-Sahara har jeg allerede nevnt, og såvidt jeg vet er den dominert av ytterste venstre. Okkupasjonen av Afghanistan er det kun vi som protesterer mot. Okkupasjonen av Irak protesterte vi mot.

 

Så kan du sikkert finne flere okkupasjoner noe sted i verden. Men fakta er at Midtøsten-konflikten er en veldig viktig konflikt, fordi den skaper ustabilitet i hele regionen! Israels stadige trusler om å invadere naboene sine f.eks, gjør at disse ruster stadig opp, og at militante organisasjoner bygger seg opp, islamister osv. Dette sprer seg så videre til land som Irak og Afghanistan. Hele regionen har en følelse av at urettferdighet og urett blir begått mot de, på USA og Israels vegne. Dessuten er palestinerne verdens største flyktningegruppe etter alle fordrivningene Israel har pådrevet. DERFOR bryr jeg meg om Palestina.

 

Men slike som deg er veldig opptatt av å kritisere oss som faktisk engasjerer oss og ofrer noe for slike saker. Hva gjør slike som deg for rettferdighet da? Ingenting? Sitter i sofaen og kritiserer oss som GJØR noe mens du stapper i deg popcorn?

Lenke til kommentar

Sant, jeg ser aldri SU demonstrere eller boikotte land som

Nord Korea

Zimbabwe

Marokko

 

De to førstnevnte er det allerede internasjonale fordømmelser og sanksjoner mot. Det fins ingen USA som vetoer alle resolusjoner mot disse. Hva gjelder Marokko har vi den allerede nevnte Støttekomiteen for Vest-Sahara, en bra gruppe. Jeg ser aldri høyrefolk involvert i denne. Hvor er dere alle? Hjemme?

 

F.eks. Nord Korea holder 20 millioner mennesker under forferdelige kår. De har sannsynligvis noe rundt Gazas befolkning i en gulagleir. Hvordan er det verre enn Israel som er litt dårlig på å la veldighet komme igjennom, har noen tvilsomme angrep av og til, og har en mur fordi ellers kommer det selvmordsbombere over grensen, men forholdene er ikke så dårlige i verken vestbredden eller Gaza.

 

Merk dere hvordan han skriver "veldedighet" istedetfor nødhjelp. Og Israel er bare "litt dårlige" på å la den komme igjennom. Som et uhell liksom, en bagatell. At 80% av befolkningen er avhengig av denne "veldedigheten" for å klare seg igjennom hverdagen nevner han ikke.

 

Allikavel så hater de Israel så mye at de trakaserer og mobber israelske/jødiske kjøpemenn rundt om i Norge som har ingenting med Israels handlinger å gjøre. Jeg skammer meg for å ha vært en del av SU, men ihvertfall den gangen jeg var medlem så var jeg forsatt uenig i det ensidige sporet mot Israel.

Nå har du snakket veldig mye om denne jødiske kjøpmannen din, kan jeg snart få dokumentasjon på at han faktisk ER jødisk?

Lenke til kommentar

Israel påstår å være en jødisk stat, det er riktig. Å kritisere israelsk politikk eller å boikotte israelske varer, er derimot ikke noe som er rettet mot "jøder". Når du bruker begrepet jøder i en slik sammenheng, impliserer du at det er en boikott av disse PÅ GRUNN AV at de er jøder. Det er selvsagt ikke riktig. Du har heller ingen beviser for at samtlige som står bak israelsk politikk, og samtlige som blir rammet av en boikott, er jøder. Som du vet er f.eks 20% av israels befolkning palestinere. Eller sier du tilogmed at disse ikke er en del av staten Israel?

 

Dette er det på tide at du tar innover deg snart.

Det var jøder som grunnla Israel. Det er jøder som styrer Israel, det er jøder som har gjort handlingene du ikke liker. Så hvis du kaller en stat som er så påvirket av jøder så mye for en apartheidstat så kritiserer du ikke bare Israel, men også jøder.

 

Jeg tror ikke de 20% palestinerene har bestemt politikken de siste 60 årene.

 

 

Og så:Om en butikkeier velger å fronte et politisk standpunkt - så handler det altså om det politiske standpunktet, ikke om hvilken etnisitet han som har dette standpunktet innehar. Jeg aner ikke hvem som sto på denne standen, og jeg aner ikke hvem som har eierskap til bedriften bak standen. Men jeg vet at å promotere en boikott av deres israelske produkter er fullstendig legitimt.

Du vet at det er lov å elske sitt land uten å støtte hver bidige handling de gjør. Det eneste han gjør er å selge varer fra Israel, det betyr ikke at han er enig i Israels politikk. Det burde dere ha tatt inn over dere.

 

Hva som skjer i Nord Korea er langt verre enn i Israel, men jeg vil ikke boikotte, trakasere og mobbe en person fordi han selger nordkoreanske varer. Det er lov å like sitt land uten å støtte handlingene de bedriver, og hva han personlig mener har jeg ingenting med.

 

 

Dette handler ikke om israelske personer. Dette handler om israelske VARER. Og for at en vare skal være israelsk, må den være importert til Norge FRA ISRAEL. Det innebærer også at pengestrømmen går fra norske forbrukere til israelsk produksjon som bidrar til landetyveri som bryter med internasjonal lov og rett.

Og da spør jeg deg, hvordan ville du reagert hvis du dro til USA, åpnet en butikk i USA som solgte f.eks. norsk fisk. Og butikken din ble tægget på, du ble mobbet og trakasert fordi de var uenig i norsk politikk. Synes du det er riktig måte å oppføre seg på?

 

 

 

Hvem er "dere"? Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke var med på dette, da jeg bor i en annen del av landet. Jeg kjenner ikke til denne butikkeieren. Men jeg har forstått det slik at han selger israelske produkter, og at han har inntatt et bevisst standpunkt i forhold til dette, og dermed også tatt et politisk standpunkt.

 

De som burde unnskylde seg, er de som jevnlig bryter internasjonal lov og rett, menneskerettighetene, og bedriver organisert landetyveri, statsterrorisme og etnisk rensking av urbefolkningen i Palestina. Samt deres støttespillere, enten de bor i Israel eller i Norge.

Du ville ha vært med på det om du bodde i Oslo, så det er ingen unnskyldning. Du er blandt den gjengen. Og Israel driver ikke med etnisk rensing, og det andre du skriver er bare store ord. Du er sure på dem fordi de er ikke flinke nok til å få igjennom veldedighet, og at de har bygget en mur for å unngå selvmordsbombing og Israel har gjort en del tvilsomme angrep. Det er ingenting iforholtil hva vi har sett i andre land som SU/Rød Ungdom aldri snakker om.

 

Og uansett hvordan Israel oppfører seg så har det ingenting med denne kjøpmannen, og den oppførselen dere drev på med var barnslig og uakseptabel. Derfor bør dere gi en unnskyldning til den personen.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De to førstnevnte er det allerede internasjonale fordømmelser og sanksjoner mot. Det fins ingen USA som vetoer alle resolusjoner mot disse. Hva gjelder Marokko har vi den allerede nevnte Støttekomiteen for Vest-Sahara, en bra gruppe. Jeg ser aldri høyrefolk involvert i denne. Hvor er dere alle? Hjemme?

Det er mange land som ikke sanksjonerer Zimbabwe og Nord Korea. Ikke bare det, men de får også uhjelp. Det er også andre land som sanksjonerer Israel. Unnskyldningen om at de er allerede noen som kritiserer dem holder ikke lenge, fordi det er mer enn nok av folk som kritiserer Israel. Jeg tror uansett ikke det handler om at de andre blir allerede kritisert, fordi SU holder kjeft rundt f.eks. Saudi Arabia. SU ville ha kritisert Israel så lenge konflikten pågår. Det handler om noe annet.

 

Jeg har ikke tid til å engasjere meg i en slik støttegruppe og jeg bor i feil land. I tilegg tror jeg ikke jeg hadde orket å ha så mange radikale folk rundt meg. Jeg er involvert i en annen organisasjon som gjør langt mer enn det raddisene gjør ved å plage folk i et kjøpesenter.

 

Merk dere hvordan han skriver "veldedighet" istedetfor nødhjelp. Og Israel er bare "litt dårlige" på å la den komme igjennom. Som et uhell liksom, en bagatell. At 80% av befolkningen er avhengig av denne "veldedigheten" for å klare seg igjennom hverdagen nevner han ikke.

Tror du Gaza ville vært et fantastisk land om de hadde åpne grenser? 80% er avhengig av veldedighet, fordi palestinsk kultur er ikke en veldig produktiv kultur. Poenget er uansett, handlingene til Israel er ingenting iforholdtil andre land som SU og Rød Ungdom aldri kritiserer.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var jøder som grunnla Israel. Det er jøder som styrer Israel, det er jøder som har gjort handlingene du ikke liker. Så hvis du kaller en stat som er så påvirket av jøder så mye for en apartheidstat så kritiserer du ikke bare Israel, men også jøder.

 

Såklart. Men hvorfor har det noe å si at de jeg kritiserer er jøder? Hadde det vært bedre om de ikke var jøder? Mener du at jøder skal ha større rett til å begå urett og bryte internasjonal lov og rett, bare fordi de er jøder?

 

Jeg tror ikke de 20% palestinerene har bestemt politikken de siste 60 årene.

 

Det tror ikke jeg heller, siden de blir undertrykt i landet de har statsborgerskap i.

 

 

Du vet at det er lov å elske sitt land uten å støtte hver bidige handling de gjør. Det eneste han gjør er å selge varer fra Israel, det betyr ikke at han er enig i Israels politikk. Det burde dere ha tatt inn over dere.

 

Om han bidrar økonomisk til å opprettholde landetyveriet, så bidrar han til Israels politikk. Så enkelt er det.

 

Hva som skjer i Nord Korea er langt verre enn i Israel, men jeg vil ikke boikotte, trakasere og mobbe en person fordi han selger nordkoreanske varer. Det er lov å like sitt land uten å støtte handlingene de bedriver, og hva han personlig mener har jeg ingenting med.

 

Nord-Korea har da blitt boikottet av Vesten i lange tider. Hvilke nordkoreanske varer ser du i butikkene sier du?

 

Og da spør jeg deg, hvordan ville du reagert hvis du dro til USA, åpnet en butikk i USA som solgte f.eks. norsk fisk. Og butikken din ble tægget på, du ble mobbet og trakasert fordi de var uenig i norsk politikk. Synes du det er riktig måte å oppføre seg på?

 

Om Norge okkuperte Sverige, nektet de å få sin egen stat, daglig trakasserte de, undertrykte de, ikke lot de kjøre på de "riktige" veiene, plasserte militære checkpoints over hele landet deres, bygde en mur som konfiskerte 10% av landet deres osv. - og at dette var støttet av USA - så ja, da syns jeg det hadde vært på sin plass å boikotte norske varer, for å sende et signal til amerikanske myndigheter om at dette ikke er ålreit oppførsel.

 

Du ville ha vært med på det om du bodde i Oslo, så det er ingen unnskyldning. Du er blandt den gjengen. Og Israel driver ikke med etnisk rensing, og det andre du skriver er bare store ord. Du er sure på dem fordi de er ikke flinke nok til å få igjennom veldedighet, og at de har bygget en mur for å unngå selvmordsbombing og Israel har gjort en del tvilsomme angrep. Det er ingenting iforholtil hva vi har sett i andre land som SU/Rød Ungdom aldri snakker om.

 

The Ethnic Cleansing of Palestine.

 

De "store ordene" jeg bruker er basert på rapporter fra de mest anerkjente menneskerettighetsorganisasjonene som Human Rights Watch og Amnesty International, samt FN. Muren du nevner er fordømt av den internasjonale domstolen, særlig fordi den konfiskerte 10% av palestinernes land, den ble altså bygd på palestinsk land, ikke israelsk. Og jeg kan ikke unngå å se at du fremdeles bruker det ukorrekte ordet "veldedighet". Det er en useriøs måte å argumentere på.

 

Og uansett hvordan Israel oppfører seg så har det ingenting med denne kjøpmannen, og den oppførselen dere drev på med var barnslig og uakseptabel. Derfor bør dere gi en unnskyldning til den personen.

Jeg har forklart sammenhengen mellom å kjøpe israelske varer, og staten Israel. Det er allerede gjort. Hvem kjøpmannen er som person bryr meg absolutt ikke. Det er pengestrømmen som her er viktig. Forhold deg til fakta.

Lenke til kommentar

Det er mange land som ikke sanksjonerer Zimbabwe og Nord Korea. Ikke bare det, men de får også uhjelp. Det er også andre land som sanksjonerer Israel. Unnskyldningen om at de er allerede noen som kritiserer dem holder ikke lenge, fordi det er mer enn nok av folk som kritiserer Israel. Jeg tror uansett ikke det handler om at de andre blir allerede kritisert, fordi SU holder kjeft rundt f.eks. Saudi Arabia. SU ville ha kritisert Israel så lenge konflikten pågår. Det handler om noe annet.

 

Det er en helt forskjellig situasjon. Israel har USA i ryggen i Sikkerhetsrådet, og Norge bidrar økonomisk til okkupasjonen. Det betyr at vi må rette politisk press mot egne myndigheter for å gjøre noe med dette. Zimbabwe og Nord-Korea er allerede under sterkt press, og vi finansierer ikke ugjerningene deres (med mindre du mener noe nødhjelp til en sultende befolkning er finansiering av ugjerninger). Venstresida har da aldri vært noe redd for å kritisere Saudi-Arabia, derimot er USA deres allierte og har effektivt beskyttet de gjennom mange år nå, og latt de holde på som de vil.

 

Jeg har ikke tid til å engasjere meg i en slik støttegruppe og jeg bor i feil land. I tilegg tror jeg ikke jeg hadde orket å ha så mange radikale folk rundt meg. Jeg er involvert i en annen organisasjon som gjør langt mer enn det raddisene gjør ved å plage folk i et kjøpesenter.

 

Og hvilken organisasjon er så dette? Er den hemmelig?

 

Tror du Gaza ville vært et fantastisk land om de hadde åpne grenser? 80% er avhengig av veldedighet, fordi palestinsk kultur er ikke en veldig produktiv kultur. Poenget er uansett, handlingene til Israel er ingenting iforholdtil andre land som SU og Rød Ungdom aldri kritiserer.

Her er noe av årsaken til at det ikke er vits i å diskutere med deg. 1. Du fortsetter å bruke ordet "veldedighet". 2. Du påstår at palestinsk KULTUR er skyld i at grensene er stengte, arbeidsledigheten er massiv, fattigdommen er massiv, og behovet for nødhjelp har eksplodert de siste årene under blokaden av Gaza, som englands utenriksminister kalte "et fengsel". Det blir bare FOR absurd.

Lenke til kommentar
Det var jøder som grunnla Israel. Det er jøder som styrer Israel, det er jøder som har gjort handlingene du ikke liker. Så hvis du kaller en stat som er så påvirket av jøder så mye for en apartheidstat så kritiserer du ikke bare Israel, men også jøder.

 

Jeg tror ikke de 20% palestinerene har bestemt politikken de siste 60 årene.

 

 

Slik jeg ser det var ikke jøder som opprettet israel.

Det var England, Frankrike og Russland -- med hjelp fra USA i mellomkrigstiden.

 

Det var ikke "jøder" som flyttet inn i Israel.

Det var mennesker fra alle slags land:

tyskere, engelskmenn, amerikanere, nordmenn, svensker, polakker, russere/sovietere og (så videre) med jødisk eller konservativ kristen tro og/eller jødisk opphav.

 

Det er litt morsomt at pro-Israelere framhever jødenes kultur og opphav framfor deres nasjonalitet, men samtidig kritiserer muslimene for å ikke integrere seg -- kritiserer muslimene for å oppføre seg som majoriteten av jødene oppførte seg i europa.

Danner ghettoer, tar nærmest bare mennesker med samme etnisitet og kultur-religion til ektefeller, og forsøker å dreie politikken i deres kultur-religion sin retning.

Altså: Integrerer seg ikke.

 

Dette er trivielt å bevise: Bare det at jødene har eksistert som folkeslag innen europa (altså bare har giftet seg med andre jøder eller halv-jøder, og utstøtt mennesker som ikke følger skikken) i over tusen år beviser at det har fantes en hovedgruppe av jøder som ikke har integrert seg.

(Jeg er en etterkommer av jøder som HAR integrert seg, da ingen i min slekt regner seg som jødiske foran nordmenn, og ingen andre gjør det heller fordi vi ikke har regnet oss som jøder på så mange generasjone og har giftet oss med nordmenn i like mange generasjoner at selv ikke nazi-tyskland ville brydd seg om vårt opphav.)

 

Som nevnt så bryr jeg meg ikke om mennesker sin etnisitet, med mindre de selv gjør det, og samtidig setter sin etnisitet over våre felles verdier: Setter sin religion eller hudfarge høyere enn demokratiet og lovene i landet som vi alle bor i, eller når Israel setter sin kultur-religion høyere enn internasjonal lov og rett.

 

20% palestinerene står bak omlag 10-20% av politikken i et ekte demokrati.

 

Hva som skjer i Nord Korea er langt verre enn i Israel, men jeg vil ikke boikotte, trakasere og mobbe en person fordi han selger nordkoreanske varer. Det er lov å like sitt land uten å støtte handlingene de bedriver, og hva han personlig mener har jeg ingenting med.

 

Hvordan KAN man vise at man IKKE støtter et annet land sin politikk?

Det eneste lovlige viset er boikott -- eller demonstrasjon, for å også få andre til å boikotte.

 

Når man kjøper varer fra et land som har skatter og avgifter, så støtter man deres politikk gjennom skatter og avgifter, enten man er enig eller uenig i politikken.

Man kan, i fall man er uenig i landets politikk, i såfall også støtte organisasjoner som motsetter seg landets politikk, eller kjøpe varer fra en seksjon av landet som ikke støtter politikken.

 

Det blir litt det samme som når man selger varer med pels, eller selger nord-koreanske varer.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Nei nå går jeg rett ned på Trondheim Torg og brenner underbuksa mi som jeg kjøpte i Egypt og som mest sannsynligvis støttet terrorisme ettersom selgeren var muslim!

 

Ja, rent bortsett fra at du allerede HAR støttet Egypt gjennom å kjøpe underbuksene i utgangspuktet.

I tillegg er ikke muslimer terrorister, selv om mange terrorister er muslimer.

 

Men det er fullt mulig å ikke støtte Egypt.

 

Jeg er ingen storfan av noen muslimske land, og forsøker å ikke kjøpe varer fra disse landene.

Da blant annet nettopp Egypt, Saudi-Arabia, Palestina, Tyrkia, Iran, Irak, Afghanistan et cetera.

(Egypt er blant annet kvinneundertrykkende og har mange andre lover som jeg mener hører hjemme i steinalderen, og som jeg mener var for gale allerede da, i steinalderen, i tillegg til at enkelte av lovene er VERRE enn de var i steinalderen.)

 

Dersom det finnes en butikk som BARE eller HOVEDSAKELIG bare selger Egyptiske varer, ville jeg aldri handlet der.

Dersom jeg er uenig i et land sin politikk, ville jeg ikke besøkt landet i utgangspunktet, og ville således ikke kjøpt noe fra lokale kjøpmenn i landet.

Om jeg besøkte landet, ville jeg betalt kjøpmannen svart, og tatt med matpakke, og brukt minst mulig penger i landet.

 

Jeg ville heller ikke tatt jobb i en butikk som i hovedsak selger varer jeg ikke kan stå inne for (utenom i nøden, for da spiser også jeg fluer).

Altså ville jeg ikke solgt pels, egyptiske, israelske eller palestinske varer MED MINDRE jeg også støttet en interesseorganisasjon for det motsatte.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Såklart. Men hvorfor har det noe å si at de jeg kritiserer er jøder? Hadde det vært bedre om de ikke var jøder? Mener du at jøder skal ha større rett til å begå urett og bryte internasjonal lov og rett, bare fordi de er jøder?

 

Det tror ikke jeg heller, siden de blir undertrykt i landet de har statsborgerskap i.

Nei, men du sa at du ikke kritiserer jøder, noe du gjør.

Og selv om det er sikkert ting de kan forbedre så har israel-palestinere bedre enn muslimer i andre land.

 

 

Om han bidrar økonomisk til å opprettholde landetyveriet, så bidrar han til Israels politikk. Så enkelt er det.

 

Nord-Korea har da blitt boikottet av Vesten i lange tider. Hvilke nordkoreanske varer ser du i butikkene sier du?

 

Om Norge okkuperte Sverige, nektet de å få sin egen stat, daglig trakasserte de, undertrykte de, ikke lot de kjøre på de "riktige" veiene, plasserte militære checkpoints over hele landet deres, bygde en mur som konfiskerte 10% av landet deres osv. - og at dette var støttet av USA - så ja, da syns jeg det hadde vært på sin plass å boikotte norske varer, for å sende et signal til amerikanske myndigheter om at dette ikke er ålreit oppførsel.

 

Synes Egil sin post beskriver godt hvorfor man ikke boikotter land på den måten og plager kjøpmenn fra det landet. Hva om noen mener at egypt er et forferdelig land. Skal man mobbe, trakasere og boikotte egyptiske selgere som selger varer fra Egyt. Det tror jeg folk vil kalle for rasisme, og det er rasisme. Hva er annerledes med hva dere gjør mot Israelske kjøpmenn.

 

Jeg syens ikke det er greit å mobbe, å trakasere nordkoreanske selgere som selger varer fra Nord Korea. Iforholtil eksemplet mitt så er Norge sånn som Norge er i dag. Grunnen til at vi ikke forandrer forholdene er fordi politikk er relativt. Meningene dine er ikke fakta og noen i USA kan mene at Norge er det verste landet i verden. Er det da greit at de mobber, trakaserer og boikotter deg og din butikk?

 

Her er noe av årsaken til at det ikke er vits i å diskutere med deg. 1. Du fortsetter å bruke ordet "veldedighet". 2. Du påstår at palestinsk KULTUR er skyld i at grensene er stengte, arbeidsledigheten er massiv, fattigdommen er massiv, og behovet for nødhjelp har eksplodert de siste årene under blokaden av Gaza, som englands utenriksminister kalte "et fengsel". Det blir bare FOR absurd.

Hvorfor skal jeg bytte ordbruk, fordi du ønsker at jeg skal gjøre det? Og siden du finner mine meninger så merkelige, så kan du vel tenke deg at jeg finner dine meninger ganske merkelige også. Du trenger ikke å bable om hvordan du ikke ønsker å diskutere med meg, bare diskuter til du ikke gidder mer. Ikke ta slike diskusjoner som dette så seriøst. Jeg orket f.eks. ikke å svare på alt du skrev i denne posten, så jeg fokuserte meg på det viktigste. Håper ikke det er et problem.

 

Og hvilken organisasjon er så dette? Er den hemmelig?

AIESEC New Zealand. Gjør langt mer godt for verden, enn palestinakomiteen vil noen gang gjøre.

http://www.aiesec.org.nz/index.php?page=about-aiesec-auckland

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...