Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DS 7 Crossback e-tense (2019) vs Mitsubishi Outlander PHEV (2019)


Anbefalte innlegg

Hei, familien ser etter ny SUV for tiden. Vi vet at outlander er et trygt kjøp, og sannsynligvis vil gjøre oss godt. Men har også lagt interesse for en DS7 Crossback E-tense 2019 modell, som kanskje for de fleste høres ukjent ut. Selv for meg - derfor er jeg her.

Hva vet dere om denne sammenligningen? Hvem er vinneren?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordeler med DS7: 

-Et utrolig lekkert design, både utvendig og innvendig

-En bedre bygd bil etter min smak

-Du får noe som ikke alle andre har og skiller deg ut

 

Ulemper: 

-Verditap. Skal du selge etter 3-5år, vil jeg tro disse faller mer i verdi, dessverre. Flere burde få øynene opp for fransk, for det har blitt utrolig mye bedre med årene. På en annen side satser DS friskt om dagen innen elektrisk, spesielt DS3 Crossback E-Tense tror jeg kommer til å slå ann, og det vil jo føre merket høyere enn idag :) 

 

Reis å prøvekjør begge - Kjøp den du liker best er mitt forslag :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Øystein skriver, mulig DS7 er noe mer ukurant igjen ved salg. Men jeg mener at Outlander heller ikke har holdt seg så bra i pris, sannsynligvis fordi det er så mange av den på bruktmarkedet.

 

Jeg ville også prøvd dem. For min del (som ikke elsker SUV) så vekker DS7 til dels noen følelser, mens Outlander vekker null følelser. Av disse to hadde kun den vært aktuell for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordeler med DS7: 

-Et utrolig lekkert design, både utvendig og innvendig

-En bedre bygd bil etter min smak

-Du får noe som ikke alle andre har og skiller deg ut

 

Ulemper: 

-Verditap. Skal du selge etter 3-5år, vil jeg tro disse faller mer i verdi, dessverre. Flere burde få øynene opp for fransk, for det har blitt utrolig mye bedre med årene. På en annen side satser DS friskt om dagen innen elektrisk, spesielt DS3 Crossback E-Tense tror jeg kommer til å slå ann, og det vil jo føre merket høyere enn idag :)

 

Reis å prøvekjør begge - Kjøp den du liker best er mitt forslag :)

 

Jeg har ikke troa på ds3 crossback e-tense vil slå ann, er selv medlem av gruppa på facebook og ser ut som fleste har hoppet av, høy pris og sen levering er nok årsaken men ds7 hybriden virker lekker, problemet er at merket ikke har like høy status som bmw og mercedes, nordmenn flest liker ikke å skille seg ut og helst kjører det naboer og venner kjører som er som regel vw og toyota som nå begynner å bli tesla.

Lenke til kommentar

Takk for alle kommentarer. Har vært innom i dag hos forhandler for å få et inntrykk av den, og det er riktig det dere sier om følelser. Denne vekker virkelig følelser på ulike vis hvor den viser frem et lekkert utseende, og en drøss med teknologi. Noe tregt display, men ikke noe som plagde meg noe særlig.

De hadde ikke e-tense versjonen enda, men ankommer i slutten av sept eller starten av oktober. Blir dermed å prøvekjøre bensin eller dieseldrevet versjon av bilen imorgen. Skal tilsvare bilen uten den elektriske delen, og kun 2-hjulsdrift i motsetning til 4-hjuls på e-tense modellen.

Lenke til kommentar

Outlander er ikke nødvendigvis så forbasket trygt kjøpt forresten. Den ruster friskt, så om den ikke rustbehandles så har du misten noen kilo bil før den runder 10 år, om du bor i sør-Norge.
Nå kjenner jeg ikke denne Citroenen, men generelt sett er de ekstremt gode på antirust. Jeg har hatt et 10-talls Citroen siden midten på 80-tallet, og har aldri antirustbehandlet noen av de (kun spylt med hageslange under flere ganger i året), og aldri hatt noe korrosjonsproblemer på noen av de. Med unntak av en CX hvor et hydraulikkrør røk pga korrosjon. Forøvrig heller ikke hatt noe mer problemer med Citroën enn andre, faktisk tvert imot. Har hatt problemer, men mest som et resultat av at de ikke har fått det stellet de skal ha.
Jeg har kjørt 2017 PHEV, og joda, grei nok bil, men du verden så lite inspirerende og merkverdig lite praktisk å få med seg 3 unger i den. Bagasjerommet er bare merkverdig klønete på den. Har du unger så ta med barnevogn, seter og ikke minst ungene selv, når du skal prøvekjøre. Det avslører fort om bilen er brukbar eller ikke til hverdagen :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Outlander er ikke nødvendigvis så forbasket trygt kjøpt forresten. Den ruster friskt, så om den ikke rustbehandles så har du misten noen kilo bil før den runder 10 år, om du bor i sør-Norge.

Nå kjenner jeg ikke denne Citroenen, men generelt sett er de ekstremt gode på antirust. Jeg har hatt et 10-talls Citroen siden midten på 80-tallet, og har aldri antirustbehandlet noen av de (kun spylt med hageslange under flere ganger i året), og aldri hatt noe korrosjonsproblemer på noen av de. Med unntak av en CX hvor et hydraulikkrør røk pga korrosjon. Forøvrig heller ikke hatt noe mer problemer med Citroën enn andre, faktisk tvert imot. Har hatt problemer, men mest som et resultat av at de ikke har fått det stellet de skal ha.

Jeg har kjørt 2017 PHEV, og joda, grei nok bil, men du verden så lite inspirerende og merkverdig lite praktisk å få med seg 3 unger i den. Bagasjerommet er bare merkverdig klønete på den. Har du unger så ta med barnevogn, seter og ikke minst ungene selv, når du skal prøvekjøre. Det avslører fort om bilen er brukbar eller ikke til hverdagen :-)

Hjertelig takk, dette var en veldig god erfaring fra deg å dele. Det setter jeg stor pris på!

Er veldig betryggende å vite at DS (Citroen) er svært flinke på å motstå rust. Rust er kjipt :( - har det på Mitsubishien min akkurat nå. Blir vel å behandle det i nærmeste fremtid, og håper på at det forblir rustfri i mange år.

 

Oppdatering fra prøvekjøringen idag

Bilen vi fikk prøvekjøre var en dieseldrevet 2WD 2018 DS7 Crossback, ettersom E-tense modellen først kommer i slutten av sept/starten av oktober. Men det skal gi oss et inntrykk av den bensindrevne siden av E-tense.

 

Som førsteinntrykk, så var den som forventet svært lekker både på innsiden og utsiden. Alt av teknologisk utstyr var lett tilgjengelig, syntes det var enda lettere å fikle rundt her enn en XC90 T8 som jeg prøve igår også. Det kan være litt vanskelig å navigere rundt i displayet til å begynne med, men det var en rask tilvenning til det. Eneste som jeg har å "klage" på, er at GPS-kartet er noe tregt dersom man noen gang skulle dra kartet rundt med fingrene. Noe jeg konkludert personlig som et svært lite problem. 

Legger meg ikke mye opp i dette, og gav det egentlig en overall tommel opp fordi jeg stortsett følte det var tilfredsstillende.

 

Av kjøreopplevelse av Diesel 2WD modellen, så syntes jeg selv denne var utrolig kraftig. Testet sport- og normalmode fra 0-100km/t, og det tok ca 8 sekunder maks i begge moduser! Ble villt overrasket, og tenkte bare at E-tense nærmest kom til å være en racerbil. Det sies at den har over 300hk, og skal gå fra 0 til 100 km/t på 6.4 sek.

 

Komfort under kjøring var behagelig, selv om diesel bråker litt mer enn alt annet. Hadde aldri trøbbel med noe motor eller noe som helst under prøvekjøringen. Satte utrolig godt på veien, hvor i svingene så føltes det ikke som om bilen tiltet i det hele tatt.

 

Prøvekjøringen ble utført på rundt 3 timer i Trondheim. Vet ikke hva mer jeg skal skrive, men må si jeg ble veldig positivt overrasket, og det forundrer meg ikke om jeg kommer til å kjøpe denne. Har allerede bedt om tilbud med topp utstyr, hvor tilbudet ble beregnet på cirka 700 000,- sluttsum. Noe jeg syntes var ganske så ok med tanke på hvor mye bil man fikk i forhold til andre biler med tilsvarende motor og utstyr, men annet merke som BMW, Mercedes, Audi osv som typisk koster litt mer pga merke

 

 

Lenke til kommentar

Glemte å svare på sistnevnte du skrev @Habla Møberg. Jeg har ikke småbarn, så heldigvis er det ikke et problem med barnevogn og lignende! Til vårt forbruk, så er det mer enn bra nok slik som det var i DS7. Romslig på innsiden for passasjer og sjåfør, og nok bagasjeplass for kofferter/annet utstyr :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...