Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fungerer python til å redigere hex verdier?

6370683[/snapback]

 

Mener du i en binærfil - f.eks endre 4C til 4D? Eller mener du genrell håndtering av hexadesimaler? Svaret er uansett ja ;-)

6371262[/snapback]

Ok. Var det jeg lurte på. Skal lage trainer på et vis og leste at python var lettest å kunne

6371267[/snapback]

 

Ok, så du skal endre verdier i RAM? Jeg har ikke noe erfaring med akkurat det. Skal sjekke litt. Post erafringer du gjør deg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungerer python til å redigere hex verdier?

6370683[/snapback]

 

Mener du i en binærfil - f.eks endre 4C til 4D? Eller mener du genrell håndtering av hexadesimaler? Svaret er uansett ja ;-)

6371262[/snapback]

Ok. Var det jeg lurte på. Skal lage trainer på et vis og leste at python var lettest å kunne

6371267[/snapback]

 

Ok, så du skal endre verdier i RAM? Jeg har ikke noe erfaring med akkurat det. Skal sjekke litt. Post erafringer du gjør deg!

6371379[/snapback]

Nei ikke i ram.. i en 1.5kb profile.dat fil

Lenke til kommentar

Q

Hva er en metode?

 

A

Metoder blir ofte definert som en funksjon innen en klasse definisjon. Metoder blir ofte kalt på denne måten: class.method(arguments)..

 

Eksempel:

class A:

def method(self, x):
           return x

Q

Er det noen kodings standarder eller stiler du må følge når du bruker python?

 

A

Ja. Det er en programmeringsstil som er dokumentert her http://www.python.org/dev/peps/pep-0008/ .

 

Q

Hvordan gjør jeg om en string til et nummer?

A

Hvis du vil gjøre om til en integer kan du bruke int funksjonen, eller float funksjonen for desimaler.

Eksempel: 

int(’231’)
a = ‘789’
int(a)

f = ‘234’
float(f)

Q

Hvordan gjøre om et nummer til en string?

A

Tilsvarende som over, bare at du bruker funksjonen str istedenfor float eller int.

str(23)
a = 56
str(a)

Endret av Sondre1504
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det blir mye ferie framover, så jeg tror ikke jeg kan bidra så mye før ut i august.

 

Hvis noen har et område som kan huse en wiki, er det bra.

 

Temaer... vi trenger mer om lister og dictionaries, om sortering (særlig parametre til list.sort() og sorted() ). Men temaet er digert, så det er nok å ta av. Jeg ønsker meg flere norske python-brukere. En norsk FAQ kan hjelpe.

 

God sommer!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lambda er en måte å skrive kortere funksjoner på, og har noen få likheter med php-funksjonen create_function, men lambdas er mye kraftigere. Hovedsakelig kan de sees på som inline-funksjoner, som kan gis til funksjoner som ellers krever callbacks. Om du har et gtkButton objek som du ønsker skal avslutte programmet ved klikk på knappen, kan du gjøre dette:

quitbutton.connect('clicked',lambda w: gtk.main_quit())

istedet for

def quiter():
   gtk.main_quit()

quitbutton.connect('clicked', quiter)

Ikke verdens beste eksempel, men du skjønner tegninga.

 

I Lambdaer bruker du heller ikke return.

mylambda = lambda arg1,arg2,arg2: arg1+arg2+arg3
mylambda('hallo ', 'på ', 'deg')

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Her kom det aldri noe svar, så da får jeg svare selv. Fant ut av det etter litt googling.

 

Kort fint eksempel jeg fant:

import sys

print "script name is", sys.argv[0]

if len(sys.argv) > 1:
   print "there are", len(sys.argv)-1, "arguments:"
   for arg in sys.argv[1:]:
       print arg
else:
   print "there are no arguments!"

sys.argv gjør jobben.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...