Gå til innhold

Actibump-Kanskje til Norge. Er det ikke billigere med fotoboks?


WiiBoy

Anbefalte innlegg

Ambulansen må slakke ned uansett, da det er et boligområde, men de slipper å krype over humpene og kan kjøre i minst fartsgrensen

90% av humpene i Norge er laget feil så det er umulig å kjøre fartsgrensen over de

 

Fotobokser vil ikke få folk til å sette ned farten 

For det første, boten kommer ikke før lenge etterpå og for det andre, boksene er så synlige at "alle" ser de og bremser ned før de og kjører fortere etterpå.

Tar man på seg "kostyme" så slipper man boten ta man ikke kan identifiseres 

Strekningsmåling får folk til å kjøre under fartsgrensen, men det er heller ikke bra, for de kjører i 70 i 80 sonen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eieren er som regel sjåføren, og om sjåføren ikke er eieren, så må eieren slutte å låne ut bilen til råkjørere og inndra pengene selv

Det er jo umulig for eieren å vite om personen som låner bilen vil råkjøre. Det er også svært vanskelig å vite hvor slike skader kommer i fra, dersom de ikke ødelegger bilen fullstendig(noe de ikke gjør). Det blir kanskje en ekstra regning på neste EU kontroll..

 

For meg virker det bare bedre på alle mulige måter å sette opp en fotoboks. Jeg kan, selv om jeg har lest svarene over her, ikke forstå at en fotoboks er dyrere. Det at de ikke har mannskap nok til å ha de i drift store deler av døgnet har ingen ting å si, ettersom råkjøreren ikke vet når den er aktiv/passiv.

Lenke til kommentar

For det første, boten kommer ikke før lenge etterpå og for det andre, boksene er så synlige at "alle" ser de og bremser ned før de og kjører fortere etterpå.

Dette vil jo også være synlig/kjent og gjelder akkurat på det punktet, ikke før og etter.

 

Tar man på seg "kostyme" så slipper man boten ta man ikke kan identifiseres

Absolutt ingen kommer til å planlegge antrekket før de drar hjemme fra, slik at de kan kjøre for fort forbi det punktet.

 

Strekningsmåling får folk til å kjøre under fartsgrensen, men det er heller ikke bra, for de kjører i 70 i 80 sonen..

Det er ikke min erfaring alle de stedene jeg har kjørt der det er strekningsmåling. Stort sett alltid jevn fart, omtrent på fartsgrensen.

 

Fotobokser, irriterende som de kan være, fungerer utmerket over alt hvor de er satt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...