Gå til innhold

Portabelt usb solpanel, råd tips


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter noe rimelig og dunket tilfeldig borti denne...

Nå er det mah, volt, jeg er ingen elektriker... Men kan jeg safe bruke denne på mobil, portable headsett, ladebatteri montro? Innvendinger om kvalitet og ting jeg ikke ser.

 

http://www.dx.com/p/petc-s10-5t-usb-output-foldable-portable-solar-panel-charger-black-236561#.WU1obum1uUk

Ser ut til å ha grei pris, fraktfritt ergo momsfritt og tollfritt... Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok heller satset på en powerpack som lades med solceller, du finner disse på dx også. Da kan du lade den hjemme før du drar også vedlikeholdslade på dagtid. Også laget denne igjen utstyret du trenger når det passer deg, ikke når sola skinner.

 

Du finner fint disse med 10000mah på dx, det holder til over 3 mobilladinger før den er tom og må lades igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en lignende et år tilbake, fungerte veldig greit.

Panelet ladet et batteri som jeg så brukte til å lade telefonen.

Da hadde jeg alltid litt juice når det var behov for det, og den kunne lade i solen mens jeg brukte telefonen andre steder.

 

Var også en advarsel mot å lade telefonen direkte fra panelet, mtp varierende strømmengde som gikk ut. Det var nok ikke bra for et batteri å bli ladet slik, så derfor jeg skulle lade via en powerbank for å ikke skade telefonen.

 

Tror det funker fett, bare kjøp med en liten powerbank i tillegg så har du mulighet til å beholde litt strøm og du er sikker på at du ikke skader batteriet på telefonen. Så kan du evt bytte powerbank etter 1 år elns.

 

Billigere å bytte en powerbank enn en telefon (eller batteriet på en telefon).

Endret av Twine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

I min erfaring duger ikke små paneler, må være størst mulig. Og det er mye sikrere å ta med powerbanker og da mener jeg i flertall. :) jo større powerbanker jo bedre.

 

Tallene produsentene oppgir er gjerne 150% optimale forhold :p da regner de full sol midt på dagen midt på ekvator liksom...

 

Tror du blir "sittende fast" i ti timer om dagen for å fullade en mobil med den der...

Lenke til kommentar

I min erfaring duger ikke små paneler, må være størst mulig. Og det er mye sikrere å ta med powerbanker og da mener jeg i flertall. :) jo større powerbanker jo bedre.

 

Tallene produsentene oppgir er gjerne 150% optimale forhold :p da regner de full sol midt på dagen midt på ekvator liksom...

 

Tror du blir "sittende fast" i ti timer om dagen for å fullade en mobil med den der...

Såpass... Har en 10,000 Mah fra komplett til 199kr Som funker greit... Ville forhøre om det hadde noe for seg... Som du sier, bare det beste er godt nok på en 5+ dagers tur. Ellers forholde seg til powerbanks, helst flere. Tolker jeg det riktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...