Gå til innhold

Anbefalinger til objektiv? Sony A7 MK2


Anbefalte innlegg

Title speaks for itself. Trenger anbefalinger til et knall objektiv til dette kameraet som:

 

-Kan ta ulike bilder i forskjellige omgivelser, ofte med litt lite lys. 

 

-Tar bra bilder innendørs (trange og åpne rom), samt inne i gruver og lignende.

 

Prisklassen er helst mellom 5-8K, da jeg ikke vil bli stående igjen helt blakk.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det bare er jeg som er forvirret av Sonys to fatninger, tre sensorstørrelser og fullstendige mangel på noen slags konsekvent navngivningskonvensjon, men jeg tror egentlig ikke Sony har så mange andre rimelige, lyssterke alternativer til 135-format enn FE 50mm f/1,8

 

50 mm blir nok (etter min smak, i hvert fall) litt trangt til den bruken du skisserer. Personlig går jeg gjerne for 35mm som lyssterk allround-prime på 135-format (Sigma 35mm f/1,4 på Nikon FX), men det eneste Sony har på den fronten ligger rundt nette 17k, så en ørliten smule over budsjettet ditt.

 

Tror dessverre ikke tredjepartsprodusenter er et alternativ heller. Sigma har noen objektiver til E-fatning, men så vidt jeg kan se er alle til APS-C-format.

 

EDIT: Du har 28mm f/2, da. Den er kanskje verdt en titt.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med 35mm f2.8 på a7ii. Liten og skarp. Men veldig lyssterk kan man kanskje ikke kalle den. Stabiliseringen og iso er såpass bra på kameraet at for min del har ikke det vært noe problem, men jeg er sjelden i gruver. Samyang har også en del som bør funke bra til ditt behov.

 

https://www.scandinavianphoto.no/kategori/1008167315/objektiv-til-sony/objektiv-til-sony-e-mount#brand=&filter=1009622582&category=1008167315&page=0

 

Henning

Lenke til kommentar

Mulig det bare er jeg som er forvirret av Sonys to fatninger, tre sensorstørrelser og fullstendige mangel på noen slags konsekvent navngivningskonvensjon, men jeg tror egentlig ikke Sony har så mange andre rimelige, lyssterke alternativer til 135-format enn FE 50mm f/1,8

 

50 mm blir nok (etter min smak, i hvert fall) litt trangt til den bruken du skisserer. Personlig går jeg gjerne for 35mm som lyssterk allround-prime på 135-format (Sigma 35mm f/1,4 på Nikon FX), men det eneste Sony har på den fronten ligger rundt nette 17k, så en ørliten smule over budsjettet ditt.

 

Tror dessverre ikke tredjepartsprodusenter er et alternativ heller. Sigma har noen objektiver til E-fatning, men så vidt jeg kan se er alle til APS-C-format.

 

EDIT: Du har 28mm f/2, da. Den er kanskje verdt en titt.

 

Hvilke tre? Har de ikke bare aps-c og ff?

 

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med min 28mm f2, veldig skarp helt fra f2 :) Jeg bruker det til "alt"!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...