Gå til innhold

Project Eternity-budsjettet vokser seg stort (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[...]

 

Blir litt drøyt å sammenligne spill og biler på den måten, i tillegg så skrev vel ikke Andzel at de eldste spillene er best. Selv om spill blir forbedret rent teknisk (grafikk) betyr ikke det at de nye spillene er bedre totalt sett .

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

[...]

 

Blir litt drøyt å sammenligne spill og biler på den måten, i tillegg så skrev vel ikke Andzel at de eldste spillene er best. Selv om spill blir forbedret rent teknisk (grafikk) betyr ikke det at de nye spillene er bedre totalt sett .

 

I henhold til logikken vil det jo bety at eldste spillene må være best. Han sier jo i praksis at det gamle er best, og da må jo det som være enda gamlere være enda bedre. Men jeg kan moderere meg litt. Bilene som kom ut i 1960 er jo ikke bedre enn bilene som blir produsert i dag.

 

Helt enig at grafikk ikke betyr at et spill er bedre, men med årene er det vel fortellerteknikk som har forbedret seg mest. Selv om jeg har spilt i 15 år, er det på denne generasjonen jeg har fått de fleste av mine favorittspill. Mass Effect 2, Bioshock, Halo Reach og Red Dead Redemption for å nevne noen.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Jau, fortellerteknikken har gått nedover og nedover. De spillene du nevner der er gode eksempler på akkurat det. (Med mindre fortellerteknikk = CGI)

 

Heldigvis så har jo både Jane Jensen og Tim Schafer hatt vellykkede Kickstarterkampanjer, så da er det fremdeles håp for å kunne si at "fortellerteknikk har forbedret seg mest" etter at deres prosjekter er ferdige. :)

Lenke til kommentar

[...]

 

Blir litt drøyt å sammenligne spill og biler på den måten, i tillegg så skrev vel ikke Andzel at de eldste spillene er best. Selv om spill blir forbedret rent teknisk (grafikk) betyr ikke det at de nye spillene er bedre totalt sett .

 

Hvis du ser på de første spillene i serien så er de alltid best eks: C&C, HL, Carmageddon, RPG spillene, CS, TF, osv osv. Dette er gammelt i dags dato i form av nyere øyer. Men i mine øyne er de ikke eldst.

 

 

Spill i dag er bare å tjene penger på så er bra at utvikler endelig forstår hva vi spillere vil ha igjen. Gamle gode episke spill! Som Worms som be relansert. Carmageddon kommer i gamle klær igjen, og mange andre spill. Minecraft kan man si er et "gammelt" spill ettersom det er gammel grafikk i det osv. Er som å kunne spilt det på NES(Kanskje ikke så hardt ned men SNES) eller noe ^^.

 

PS: Eldre biler går lenger og varer lenger. Sier jo litt om nyere biler også! Bare heldig hvis den overlever ut garanti tiden og reklamasjons tiden ^^. Derfor KIA lanserer 7år for å bevise at kvaliteten skal tilbake igjen ;P

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Jau, fortellerteknikken har gått nedover og nedover. De spillene du nevner der er gode eksempler på akkurat det. (Med mindre fortellerteknikk = CGI)

 

Heldigvis så har jo både Jane Jensen og Tim Schafer hatt vellykkede Kickstarterkampanjer, så da er det fremdeles håp for å kunne si at "fortellerteknikk har forbedret seg mest" etter at deres prosjekter er ferdige. :)

 

Helt uenig. Historier i spill er bedre nå enn noen gang før, og det kommer bare til og bli bedre og bedre. På tide å ta av seg nostalgibrillene, ellers kommer du til å gå glipp av mange fantastiske opplevelser.

Lenke til kommentar

Tja... Enig i at for eksempel bioshock og spec ops: the line har både dypere og bedre historier enn mye vi har sett gjennom tidene, og at det å forkaste disse fordi de er multikonsoll og shootere er tullete. Likevel, bare fordi spillmediet har flere strenger å spille på betyr ikke det at historiene i seg selv generelt er bedre. Best innlevelse får jeg fremdeles fra ren tekst (aka bøker) så teknologisk fremgang har ikke all verden å si, og mange ganger mistenker jeg ressursbruken for å stå i veien for et godt plott.

 

Kickstarter i seg selv har ikke så mye med dette å gjøre uansett. Det er snarere et signal om at mange av oss setter pris på at ikke alle avgjørelser i utviklingen av et spill tas med bakgrunn i at det må nå flest mulig spillere. Et signal om at det utviklerere har sett på som altfor sært og nisjepreget (aka alt annet enn fps og "action-rpg") faktisk har et levedyktig marked. Får vi håpe da.

Endret av Wrathmont
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jau, fortellerteknikken har gått nedover og nedover. De spillene du nevner der er gode eksempler på akkurat det. (Med mindre fortellerteknikk = CGI)

 

Heldigvis så har jo både Jane Jensen og Tim Schafer hatt vellykkede Kickstarterkampanjer, så da er det fremdeles håp for å kunne si at "fortellerteknikk har forbedret seg mest" etter at deres prosjekter er ferdige. :)

 

Helt uenig. Historier i spill er bedre nå enn noen gang før, og det kommer bare til og bli bedre og bedre. På tide å ta av seg nostalgibrillene, ellers kommer du til å gå glipp av mange fantastiske opplevelser.

 

Jeg har spilt 3 av de 4 spillene, og de har ikke mer enn maks ok historie, uansett hva slags briller man har på seg. Red Dead Redemption har en direkte dårlig historie, men et par ok karakterer redder det i det minste fra å være fullstendig håpløst, selv om jeg ser at man kan bli overrasket om man ikke har spilt Mafia, som man så komme på mils avstand uten å utdype nærmere pga spoilere. At de har bedre historie enn Doom, hvis det er det som var standarden din for 15 år siden, så ser jeg forøvrig poenget ditt.

 

Du må nok spille et Jane Jensen-spill og komme tilbake senere, men om man blir så imponert av de spillene du nevner, så kan det nok bli litt kulturforskjell, og det faller muligens ikke i smak i det hele tatt. :) Er ikke akkurat samme sjanger heller.....

Endret av radiohodet
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jau, fortellerteknikken har gått nedover og nedover. De spillene du nevner der er gode eksempler på akkurat det. (Med mindre fortellerteknikk = CGI)

 

Heldigvis så har jo både Jane Jensen og Tim Schafer hatt vellykkede Kickstarterkampanjer, så da er det fremdeles håp for å kunne si at "fortellerteknikk har forbedret seg mest" etter at deres prosjekter er ferdige. :)

 

Helt uenig. Historier i spill er bedre nå enn noen gang før, og det kommer bare til og bli bedre og bedre. På tide å ta av seg nostalgibrillene, ellers kommer du til å gå glipp av mange fantastiske opplevelser.

 

Jeg har spilt 3 av de 4 spillene, og de har ikke mer enn maks ok historie, uansett hva slags briller man har på seg. Red Dead Redemption har en direkte dårlig historie, men et par ok karakterer redder det i det minste fra å være fullstendig håpløst, selv om jeg ser at man kan bli overrasket om man ikke har spilt Mafia, som man så komme på mils avstand uten å utdype nærmere pga spoilere. At de har bedre historie enn Doom, hvis det er det som var standarden din for 15 år siden, så ser jeg forøvrig poenget ditt.

 

Du må nok spille et Jane Jensen-spill og komme tilbake senere, men om man blir så imponert av de spillene du nevner, så kan det nok bli litt kulturforskjell, og det faller muligens ikke i smak i det hele tatt. :) Er ikke akkurat samme sjanger heller.....

 

Jane Jensen-spillene er på høyde med en middels episode av Murder She Wrote. Hvis du er ute etter en tankevekkende spillopplevelse med solid gameplay, finner man knapt noe bedre enn Red Dead. Historien er rett og slett helt fantastisk, og en av de aller beste historiene og settingene noen gang laget i spillverden.

Lenke til kommentar

Jane Jensen-spillene er på høyde med en middels episode av Murder She Wrote. Hvis du er ute etter en tankevekkende spillopplevelse med solid gameplay, finner man knapt noe bedre enn Red Dead. Historien er rett og slett helt fantastisk, og en av de aller beste historiene og settingene noen gang laget i spillverden.

 

Haha, herlig userøs post. "Tankeoppvekkende spillopplevelse med solid gameplay, fantastisk historie og setting.". :D Man kunne kanskje tatt deg litt halvseriøst om du ikke i samme slengen prøver å undergrave Jane Jensens spill, som jeg meget sterkt tviler på at du noensinne hadde giddet og orket å prøve å sette deg inn i. Jeg skjønner hvor du kommer fra, og jeg tror ikke du er veldig interessert i å ha en seriøs diskusjoner her. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jane Jensen-spillene er på høyde med en middels episode av Murder She Wrote. Hvis du er ute etter en tankevekkende spillopplevelse med solid gameplay, finner man knapt noe bedre enn Red Dead. Historien er rett og slett helt fantastisk, og en av de aller beste historiene og settingene noen gang laget i spillverden.

 

Haha, herlig userøs post. "Tankeoppvekkende spillopplevelse med solid gameplay, fantastisk historie og setting.". :D Man kunne kanskje tatt deg litt halvseriøst om du ikke i samme slengen prøver å undergrave Jane Jensens spill, som jeg meget sterkt tviler på at du noensinne hadde giddet og orket å prøve å sette deg inn i. Jeg skjønner hvor du kommer fra, og jeg tror ikke du er veldig interessert i å ha en seriøs diskusjoner her. :)

 

Er ikke en useriøs kommentar. Jeg har heldigvis en veldig annen smak enn deg. Der du setter pris på middelmådige historier pakket inn i middelmådige spill, foretrekker jeg solid gameplay med gode historier. Men skjønner at alle ikke kan like det samme. Også er det jo noen som på død og liv bare vil skille seg ut.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...