Gå til innhold

Project Eternity-budsjettet vokser seg stort (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så med andre ord vil de prøve å lage Skyrim 2?

 

De prøver vel heller å lage noe så langt unna Skyrim 2 som det går an å komme. Heldigvis.

 

Hus, muligheten til å endre på våpen magisk, lage våpen. Jeg kobler det først og fremst mot Skyrim. Men det kunne jeg jo koblet som nesten hvilket som helst RPG, men jeg håper også på at det ikke blir noe av Skyrim 2-ish.

Lenke til kommentar

Trenger en stretch goal for å fjerne cooldowns...

 

Er ikke noe som heter cooldowns i old-school rollespill.

 

Du ville ikke trodd det om du fulgte med på forumet deres!

 

 

Edit: Fortsatt verdt pengene da om enda bare for å lese mer Sawyer-Codex krangling. :p

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Gode nyhende dette her. Eg starta nettopp på ei ny gjennomspeling av Neverwinter Nights, eit anna rollespel av den gode gamle sorten, frå den gongen Bioware-namnet stod for noko. Og sjølv om der fortsatt kjem gode nye rollespel, føler eg av og til eit savn etter akkurat denne typen rollespel. Det ser ut til at eg ikkje er den einaste. :)

 

Obsidian er og har vore ein av dei beste, so det skal bli spennande å sjå kva dei får til med eit sopass bra budsjett, og utan å vere bundne av ein utgivar.

 

Kay

Lenke til kommentar

Kan ikke si det mange nok ganger, crowfunding er herlig. Dropp pengeslukende mellomledd så de kreative sjelene bak spillene får pengene og friheten de fortjener :) Mange spennende titler å finne på kickstarter, inkludert project eternity.

 

Folkefinansieringen er nok ikke løsningen for alle prosjekter. Budsjettene på disse spillene er langt under det som er normen i dagens spillmarked. I skrivende stund har spillet 50.000 backere, noe som kan virke som mye. Men hvordan oversetter det til salg? Et hvert spill som selger 50.000 eksemplarer vil bli sett på som en fiasko.

 

Blir spennende når alle disse folkefinasierte spillene endelig kommer ut. Spesielt de "store" spillene, som Project Eternity og Double Fine Adventure.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så med andre ord vil de prøve å lage Skyrim 2?
De prøver vel heller å lage noe så langt unna Skyrim 2 som det går an å komme. Heldigvis.
Hus, muligheten til å endre på våpen magisk, lage våpen. Jeg kobler det først og fremst mot Skyrim. Men det kunne jeg jo koblet som nesten hvilket som helst RPG, men jeg håper også på at det ikke blir noe av Skyrim 2-ish.

 

Det eneste de to virkelig har til felles er at de er rollespill. Eternity er ikke et sandkassespill slik som Skyrim. Det blir som å sammenligne Super Mario med Tomb Raider. De er begge plattformspill, men har store forskjeller.

Lenke til kommentar

Folkefinansieringen er nok ikke løsningen for alle prosjekter. Budsjettene på disse spillene er langt under det som er normen i dagens spillmarked. I skrivende stund har spillet 50.000 backere, noe som kan virke som mye. Men hvordan oversetter det til salg? Et hvert spill som selger 50.000 eksemplarer vil bli sett på som en fiasko.

 

Blir spennende når alle disse folkefinasierte spillene endelig kommer ut. Spesielt de "store" spillene, som Project Eternity og Double Fine Adventure.

Ja som du sier så vil ikke modellen egne seg for alle spill, f.eks. massive spill / prosjekter som wow. Derimot er det veldig mange spill som kan finansieres på denne måten. Bransjen generelt har mistet litt fokus slik jeg ser det, og crowfunding er en måte å slippe til flere tolkninger for hvordan spill skal lages. Mange titler fokuserer på de samme tingene, som f.eks. sinnsyk grafikk (gjerne med et latterlig antall effekter) og andre ting som ikke egentlig forbedrer verken gameplay, er nyskapende eller er trofast mot en sjanger. Det er blitt for ensformig. Dette er spesielt merkbart på pc siden flere og flere serier som originalt har vært kun på pc har blitt konsollifisert, blant annet battlefield og supreme commander for å nevne noen.

 

Antall backere er jo på ingen måte de eneste som kommer til å kjøpe spillet. Dette er jo kun de folkene som har oppdaget kickstarterkampanjen og som tør å punge ut (ofte) før spillet faktisk er laget.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Folkefinansieringen er nok ikke løsningen for alle prosjekter. Budsjettene på disse spillene er langt under det som er normen i dagens spillmarked. I skrivende stund har spillet 50.000 backere, noe som kan virke som mye. Men hvordan oversetter det til salg? Et hvert spill som selger 50.000 eksemplarer vil bli sett på som en fiasko.

 

Blir spennende når alle disse folkefinasierte spillene endelig kommer ut. Spesielt de "store" spillene, som Project Eternity og Double Fine Adventure.

Ja som du sier så vil ikke modellen egne seg for alle spill, f.eks. massive spill / prosjekter som wow. Derimot er det veldig mange spill som kan finansieres på denne måten. Bransjen generelt har mistet litt fokus slik jeg ser det, og crowfunding er en måte å slippe til flere tolkninger for hvordan spill skal lages. Mange titler fokuserer på de samme tingene, som f.eks. sinnsykt grafikk (gjerne med et latterlig antall effekter) og andre ting som ikke egentlig forbedrer verken gameplay, er nyskapende eller er trofast mot en sjanger. Det er blitt for ensformig. Dette er spesielt merkbart på pc siden flere og flere serier som originalt har vært kun på pc har blitt konsollifisert, blant annet battlefield og supreme commander for å nevne noen.

 

Antall backere er jo på ingen måte de eneste som kommer til å kjøpe spillet. Dette er jo kun de folkene som har oppdaget kickstarterkampanjen og som tør å punge ut (ofte) før spillet faktisk er laget.

 

Kanskje litt off-topic, men jeg biter meg litt merke i det du sier om grafikk. Det er et paradoks at det er de samme PC-spillerne som mener at konsoller er så gammeldagse og at de grafisk sett ikke holder nivået til PC, er de samme som mener at grafikk ikke er det viktigste. Rart.

Lenke til kommentar

[...]

Kanskje litt off-topic, men jeg biter meg litt merke i det du sier om grafikk. Det er et paradoks at det er de samme PC-spillerne som mener at konsoller er så gammeldagse og at de grafisk sett ikke holder nivået til PC, er de samme som mener at grafikk ikke er det viktigste. Rart.

 

Hehe, nå er ikke jeg en av de som venter på det neste spillet som har ENDA bedre grafikk :p Har vel kjøpt over 20 indiespill dette året, og det er opplagt nok ikke fordi grafikken er (teknisk) revolusjonerende. For å si det slik, det som plager meg mest med Battlefield 3 er alle de helsikes bs-effektene som gjør at du får elendig sikt hele tiden. Første gang jeg startet opp Counter Strike Global Offensive så tenkte jeg; "AAH! deilig, jeg kan se!" :p Tror ikke at f.eks. dustforce hadde blitt bedre om det var bloom/glare/sunflare og tear ^^

 

Edit: Når det gjelder konsollifisering er det jo ikke bare i forbindelse med grafikk at dette kan være et problem. Ofte blir grensesnitt o.l. formet for konsoll og blir dermed dårlig på pc, eller f.eks. brett blir mindre for at konsoller skal takle det osv osv.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...