Gå til innhold

Tråden for klassisk musikk


Freqtal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg rekker hånda ivrig i været! Trådstarter nevnte, for to år siden, metal. Mesteparten av (skikkelig) metal er så godt som klassisk musikk, bare med distortion og vokaler. Hør for eksempel på Kamelot. Hører helt klare likheter til de kjente klassiske verkene.

 

Benytter også anledningen til å reklamere for Instrumentaler som rører ved sjelen. Det meste der er klassisk. Linker til flere av verkene.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har stor interresse for klassisk musikk. Spesielt Edvard Grieg, siden jeg elsker Norge. Dovregubbens Hall er virkelig en genistrek etter jeg fant ut hva hele poenget var med den. I tillegg er Piano Concerto i Am Op. 16 et rimelig flott verk. Beethoven har også mye flott. Skjebnesymfonien f. eks. Jeg liker veldig godt dystre melodier.

 

Men er det noen som har en URL til lovlig nedlasting av "The Planets" av Gustav Holst?

Lenke til kommentar
Hører en del på klassisk fra tid til annen. Da går det for tiden i Chopin, Händel, Satie og Debussy. :)

8727854[/snapback]

 

Kan du anbefale noe av Debussy? Har hørt "best of" og likte det jeg hørte så vil sjekke ut mer av han. :)

8727952[/snapback]

 

 

Simax har en dobbelcd med all pianomusikken hans som er veldig verd å høre.

Lenke til kommentar
Hører en del på klassisk fra tid til annen. Da går det for tiden i Chopin, Händel, Satie og Debussy. :)

8727854[/snapback]

 

Kan du anbefale noe av Debussy? Har hørt "best of" og likte det jeg hørte så vil sjekke ut mer av han. :)

8727952[/snapback]

 

 

Simax har en dobbelcd med all pianomusikken hans som er veldig verd å høre.

8731999[/snapback]

 

Skulle akkurat til å skrive det samme. CD'n er et veldig godt utgangspunkt. :)

Lenke til kommentar
Mesteparten av (skikkelig) metal er så godt som klassisk musikk...

 

No offense, men haha.

8735927[/snapback]

 

Du fjernet eksempelet mitt for å rettferdiggjøre ditt latterlige svar. No offence, men hæ? Du har aldri hørt symfonisk metal regner jeg med. Klassisk musikk + distortion = metal. Ikke all metal, selvfølgelig, men mye.

Lenke til kommentar

Nor jeg hører på klassisk blir det ofte grieg eller beethoven. Noe wagner funker også. Beethovens femte er jævli rå på et skikkelig anlegg med god høy lyd.

 

Liker musikk som varierer store pompøse bombastiske kraftige partier, og rolige avlappende melodier.

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

hører egentlig ikke så mye klassisk musikk, men spiller masse.

Når jeg hører er det enten på konsert eller for at jeg skal høre på noe før jeg spiller det selv.. spiller cello :)

 

liker de store verkene: Bruckners 7. symfoni, brahms 4., carmina burana (carl orf)

Mozarts requiem, Dvorak cellokonsert :love: , masse mer.

 

Men mye av den nyere klassiske musikken forstår jeg meg ikke altid like

godt på.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Jeg hører veldig mye på klassisk musikk, men holder meg til lette og luftige ting=)

 

Kan nevne noen greier jeg liker

 

- Har en 9 cd'er boks med mozarts pianokonserter dirigert (er ikke sikker på om det er riktig ord) av john elliot garinér.

- Childrens corner av debussy

- Waltser av chopin

- Og mye annet jeg ikke har navnet på

 

Synes det er teit av folk som hører på musikk som lett kan spores tilbake til klassisk musikk sier at de hater klassisk musikk. Da tror jeg rett og slett ikke de vet hva de snakker om.

Endret av Jurgemaister
Lenke til kommentar
Mesteparten av (skikkelig) metal er så godt som klassisk musikk...

 

No offense, men haha.

8735927[/snapback]

 

Du fjernet eksempelet mitt for å rettferdiggjøre ditt latterlige svar. No offence, men hæ? Du har aldri hørt symfonisk metal regner jeg med. Klassisk musikk + distortion = metal. Ikke all metal, selvfølgelig, men mye.

8736210[/snapback]

 

Jo jeg har hørt symfonisk metal. Jeg er og har vel i grunnen alltid vært en metalhead, dog en åpensnnet en sådan. Men selv om symfonisk metal er inspirert av klassisk musikk, er det mye mer som skiller det enn distortion og vokal...

Endret av Caress_the_Pale
Lenke til kommentar
Synes det er teit av folk som hører på musikk som lett kan spores tilbake til klassisk musikk sier at de hater klassisk musikk. Da tror jeg rett og slett ikke de vet hva de snakker om.

8740537[/snapback]

 

Det er i bunn og grunn veldig lite som ikke kan spores tilbake til "klassisk musikk", så jeg er ikke helt enig med deg der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...