Gå til innhold

LGs nye 37,5-tommer er en gamingskjerm til 25 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjipt! Jeg hade veldig lyst på den gamle 38" skjermen men syntes den var litt dyr saerlig da den begynnte å bli litt gammel å ikke foeltes helt perfekt. Nå slipper dem en til dobbelte prisen..?! Akkurat hva er det en får for pengene, 144hz isteden for 75hz? Muligens noen merker forskjell men seriost dobbelte prisen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Problemet med 37,5'' ultrawide er oppløsningen, det begynner å bli vel mange piksler. Pussig de ikke lanserer en 34'' modell med samme specs?
Det skal uansett mye til for å nå 145hz+ med 3840x1600 i nyere spill, med grafikkinnstillingene skrudd helt opp. Da tar jeg heller en 3440x1440 skjerm og bedre framerate.

For øvrig synes jeg utviklingen på spillmonitorer går rimelig sakte for tiden mht. bildekvalitet. Kan ikke se noen grunn til å oppgradere min Acer X34P med det første, HDR400 er vel ikke verdt oppgraderingen. MicroLED er afaik fremdeles 3-4 år unna, og OLED er dødfødt som datamonitor...

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Problemet med 37,5'' ultrawide er oppløsningen, det begynner å bli vel mange piksler. Har enda ikke testet en slik skjerm, men føler 34'' ultrawide er den gyldne middelvei mellom skjermstørrelse og ytelse i spill. Pussig de ikke lanserer en 34'' modell med samme specs (mulig den lanseres noe senere)?

Det skal uansett mye til for å nå 145hz+ med 3840x1600 i nyere spill, med grafikkinnstillingene skrudd helt opp. Da tar jeg heller en 3400x1400 skjerm med bedre/mer stabil framerate på max grafikkinnstillinger.

 

For øvrig synes jeg utviklingen på spillmonitorer går rimelig sakte for tiden. Kan ikke se noen grunn til å oppgradere min Acer X34P med det første, HDR400 er vel ikke verdt oppgraderingen. MicroLED er afaik fremdeles 3-4 år unna, og OLED er dødfødt som datamonitor...

Man må ha 2x 2080ti nvlink :)

Får 160-200fps i 4k i Battlefield V.

 

Alt som er gøy, koster penger. Og det beste koster alltid premium ;)

 

Har hatt LG 950-f 3440x1440 144hz 10bit i noen uker. Dette virker å være det beste kjøpet i dag.

 

Ett 2080ti drar de fleste spill i denne oppløsninga, om cpuen er god.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Alt som er gøy, koster penger.

 

 

Du vet det går an å ha sex med andre enn prostituerte, sant?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Alt som er gøy, koster penger.

 

 

Du vet det går an å ha sex med andre enn prostituerte, sant?

Koster fortsatt penger, enten det er en øl på byen, en halv restaurantregning eller kone som er for glad i shopping. Et gammelt jungelordtak sier at kjøpt sex er billigere enn gratis sex.

Lenke til kommentar

Genial. Ventet på asus sin i 2 år snart, siden de begynte å droppe info. Den har jo ikke kommet ennå så dette er etterlengtet. Spørsmålet er vel om det er noen kabler som støtter den oppløsningen i 175hz pr dags dato. Nizzen vet kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er dette en show-off ting, en slags prototype for å teste markedet? Jeg kjenner ingen, gammel eller ung, som er villige til å betale 25k bare for en skjerm.

Apple kjenner tydeligvis folk som er villig til å betale mer, det gjør også Dell for den saks skyld.

 

Er nok for all del et nisjeprodukt, men at folk kommer til å kjøpe tror jeg nå på.

Lenke til kommentar

Genial. Ventet på asus sin i 2 år snart, siden de begynte å droppe info. Den har jo ikke kommet ennå så dette er etterlengtet. Spørsmålet er vel om det er noen kabler som støtter den oppløsningen i 175hz pr dags dato. Nizzen vet kanskje?

 

Pris på Asus sin kom på Komplett og Proshop i dag, 29000,-, og kommer i slutten av måneden.

 

Pris og tilgjengelighet ser ut til å bli det største hindret. Komplett får kun inn 1 ser det ut til.

 

Venter selv til over sommeren, og ser hvordan AOC sin blir. Har 21:9 skjerm hjemme fra de i dag, og 2 16:9 skjermer på jobben, og har ikke hatt noe å utsette på dem. Mulig den blir noen tusen billigere enn Asus og Acer sin versjon. (Samt mindre flashy som ikke gjør noe).

 

Har ventet på de i 2 år snart selv.

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

 

Genial. Ventet på asus sin i 2 år snart, siden de begynte å droppe info. Den har jo ikke kommet ennå så dette er etterlengtet. Spørsmålet er vel om det er noen kabler som støtter den oppløsningen i 175hz pr dags dato. Nizzen vet kanskje?

 

Pris på Asus sin kom på Komplett og Proshop i dag, 29000,-, og kommer i slutten av måneden.

 

Pris og tilgjengelighet ser ut til å bli det største hindret. Komplett får kun inn 1 ser det ut til.

 

Venter selv til over sommeren, og ser hvordan AOC sin blir. Har 21:9 skjerm hjemme fra de i dag, og 2 16:9 skjermer på jobben, og har ikke hatt noe å utsette på dem. Mulig den blir noen tusen billigere enn Asus og Acer sin versjon. (Samt mindre flashy som ikke gjør noe).

 

Har ventet på de i 2 år snart selv.

Hmm. 29 høvdinger for 2,5 tommer mindre og 3 ms mer. Da er de siste 25hz overkommelige da de er rimelig vanskelige å få i praksis uansett. Lurer fortsatt på hvilken kabel de skal bruke for å oppnå disse hastighetene. DP og hdmi trenger vel begge nye standarder mener jeg. usikker

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm. 29 høvdinger for 2,5 tommer mindre og 3 ms mer. Da er de siste 25hz overkommelige da de er rimelig vanskelige å få i praksis uansett. Lurer fortsatt på hvilken kabel de skal bruke for å oppnå disse hastighetene. DP og hdmi trenger vel begge nye standarder mener jeg. usikker

 

Linus har testet Asusen, og gikk igjennom kabel valg og innstillinger (Kun på Floatplane ennå).

 

Det er normal DP, men ved 4:4:4 så er det maks 144Hz, 200Hz er 4:2:0 som må benyttes, og man mister HDR så vidt jeg husker.

 

For å få alt så trenger man nye standarder ja, DP 2.0 og HDMI 2.1 så vidt jeg husker, dagens har kun DP 1,4 og HDMI 2.0. HDMI støtter vel ikke 3440x1440 i 144Hz, men gjør det i 2560x1440.

 

Regner med at det er noen av de samme begrensningene med 175Hz også. Manualen for LG sin er vel ikke sluppet enda?

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...