Gå til innhold

Omtale av Halo 3 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

treigzak, halo 1 og 2 til pc var triste greier spør du meg. Ikke nok med at de vil være "gamle", portingen har til nå vært ganske dårlig, co-op tatt ut (en av topp punktene for mange, meg inkludert) og alt i alt ikke så bra.

 

Hjelper på om du liker denne typen skytespill kanskje, men de fleste PC fps gamers ser ut til å foretrekke litt mer realistiske spill (si no ifra om jeg tar feil ;P)

Lenke til kommentar
Er det kun jeg som ikke skjønner den store hypen over Halo-trilogien? Helt ok spill, men ikke særlig mer.

9560401[/snapback]

 

Sitter med samme følelsen, men jeg skal nok kjøpe Halo 3 om bruttern ikke gjør det (han har xbox, ikke jeg).

9560672[/snapback]

Jeg forstår ikke hypen rundt MGS serien eller FF serien, men det har vell seg slikt at jeg ikke er så veldig glad i den japanske måten spillene er på :) så folk har forskjellig smak, og tro det eller ei dette gjelder faktisk Halo serien også

Lenke til kommentar
en av verdens mest betydningsfulle spillserier

 

Nei, bare nei.

Halo er ikke en av verdens mest betydningsfulle spill serier.

Halo har kanskje vært en av konsollsjangerens mestselgende serier, eller muligens en av de få konsoll shooterne opp igjennom som ikke har tryna, men betydningsfull? Nei.

 

Som spill er halo lite nyvinnende, det har ingen store orginale trekk ved seg, Halo har kort og godt ikke kommet med noe som har fremmet kvaliteten på spill generellt.

 

Det kreves mer enn popularitet og salgstall for at en spill franchise skal være "en av verdens mest betydningsfulle spillserier"

 

Dette har ingenting medHalo 3 å gjøre, jeg kommer selv til å stå i kø foran spaceworld sin nattåpning på torget i trondheim for å prøve å få tak i 3'ern, det har simpelten med enkle fakta å gjøre.

 

Betydningsfulle spillserier opp igjennom tidene har vært serier som Final Fantasy, Fallout, Warcraft, Metroid, Mario, Zelda, Command & Conquer, Half-Life + mods, Quake, Doom osv osv.

 

Halo serien er en spillserie med godt gameplay og mye underholdnings verdi, serien har solgt i vanvittige mengder og gitt mye glede til mange, men...

 

Serien har ikke så stor betydning som du ser ut til å mene, satt opp mot de seriene som nesten ene og alene har definert hele sjangre for tiår med gamere så er Halo så og si ingenting på den statistikken.

Endret av Saggy
Lenke til kommentar
Er det slik at Halo 3 er en god standalone tittel og eller blir jeg sittende som en total herpa ape og ikke skjønne bærra uten å ha spillet de 2 foregående titlene i serien?

9560367[/snapback]

VG går veldig kjapt gjennom historien til Halo og Halo 2: Klikk her

 

Nå har jeg ikke spilt Halo 3 og det blir nok en stund til jeg blir å teste det, men likevel så tør jeg påstå at du må spille gjennom de to første for å få fullt utbytte av spillet. Mener å ha lest/hørt det i en av anmeldelsene jeg har lest i dag, husker bare ikke hvilken.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hypen rundt MGS serien eller FF serien, men det har vell seg slikt at jeg ikke er så veldig glad i den japanske måten spillene er på  :) så folk har forskjellig smak, og tro det eller ei dette gjelder faktisk Halo serien også

9560755[/snapback]

 

Hørhør! Tenk om du på en eller annen måte kunne fått presset dette inn i hodet på de mange "fanboyene" der ute som bringer skam over ordet fanboy.

Lenke til kommentar
Halo 3 har vært ferdig i en stund nå. Butikkene har det og vi får kjøpe det den 25. Bungie har også sagt at det ikke skal foreligge noen som helst reviews av spillet før 12:00 SPT, dvs i 8 tiden her hjemme.

9560268[/snapback]

Sperrefristen var klokken 21, sentral-europeisk tid. Klokken 20 britisk tid :-)

Lenke til kommentar
Halo 3 har vært ferdig i en stund nå. Butikkene har det og vi får kjøpe det den 25. Bungie har også sagt at det ikke skal foreligge noen som helst reviews av spillet før 12:00 SPT, dvs i 8 tiden her hjemme.

9560268[/snapback]

Sperrefristen var klokken 21, sentral-europeisk tid. Klokken 20 britisk tid :-)

9561183[/snapback]

 

 

Ah, mente jeg leste på gametrailers og ign at det var den 23, 1200 SPT. Vel vel, nå har vi allefall fått reviews og jeg har lagt av spillet. Dessuten sjekket jeg akkurat timeplanen, har torsdag og fredag uten forelesninger. Dere vet hva det betyr? :D

 

Edit: Nå skjønner jeg :D Glemte at vi var GMT +1, da blir det 2100 :)

Endret av Judgement
Lenke til kommentar

Som vanlig ein meget godt skrevet omtale fra gamer.no :)

 

Eg er egentlig litt glad for å få toned ned forventningene min til enspiller delen av spillet. Er vel derfor eg lengter etter denne tittelen, for å endelig kunne avslutte sagaen. Like vel ha eg heilt tiden trodd eg kommer til å bli skuffet, mulig eg blir det. Men i dag sitter eg heller ikkje med den voldsomme forventningen eg hadde i går og dagen før der igjen.

 

Derimot ser eg enda meir frem til online delen av spillet i dag da :p

Lenke til kommentar

Mala, jeg spilte aldri igjennom halo 2 før her om dagen pga jeg ikke klarte grafikken (de fokuserte for mye på grafikk og dermed ble det faktisk vanskelig å orientere seg til tider). Men når jeg da var ferdig med spillet, har jeg enorme forventninger til sagaen. Det kan ikke beskrives, hver gang jeg ser en trailer/videoomtale av halo 3 får jeg lettere frysninger. Jeg tror at enspillerdelen blir GENIAL. Flerspillerdelen ser også ut til å ha blitt enormt mye bedre enn det halo 2 var.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Likte #1 i sin tid, fikk aldri spilt #2, men nå som jeg har 360 ser jeg ingen grunn til å ikke henge meg på dette.

 

Vil jeg miste mye av historien, og verdien av å spille det, ved å ikke ha spilt 2'ern?

 

Har nok å gjøre om dagene, men jeg rekker kanskje å få #2 i hus og bli ferdig før jeg begynner på #3.

9560278[/snapback]

Utifra hva GameTrailers sa i sin anmeldelse, vil de som ikke har spilt gjennom Halo 2 ha problemer med å henge med, da Halo 3 begynner umiddelbart etter Halo 2. Om du ikke har tid til å spille gjennom Halo 2 før Halo 3 kommer, se om du finner noen gode oppsummeringer på nett.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...