Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

olje lampa lyste! hjelp


aixam 400

Anbefalte innlegg

heii

på veg til skulen i dag i min lille mopedbil aixam 400 lyste plytselig olje lyset. Svingde straks inn til sida og stoppa motoren. Pailet olja og det viste seg å være olje rett under minium kanten på peilepinnen. Sjekket olja på lørdag og då var den langt over dette. Er det for sent allerde?? Er det bare å fylle olje å kjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja... Dårlig formulert av meg. Ingenting vil jo kunne spås at skal skje, så lyser det lamper er jo noe galt...

 

Men på en så enkel ting som oljetrykk ville det vært dumt med "nå er all oljen borte, motoren din er ødelagt"....

 

Er jo mange ting som kan få motorlampen til å lyse.

 

Er ingen bilmekaniker, så irettesett meg gjerne :)

Lenke til kommentar

Nåja... Dårlig formulert av meg. Ingenting vil jo kunne spås at skal skje, så lyser det lamper er jo noe galt...

 

Men på en så enkel ting som oljetrykk ville det vært dumt med "nå er all oljen borte, motoren din er ødelagt"....

 

Er jo mange ting som kan få motorlampen til å lyse.

 

Er ingen bilmekaniker, så irettesett meg gjerne :)

 

 

Det var mer ment som et lite påslag på at det faktisk finnes en lampe som kan indikere "nå er du fucked" :p

Lenke til kommentar

Det at det er forseint når oljelampa lyser er som å si at det er forbudt å kjøre på gult lys, det er en fare med å gjøre det, men det går stort sett fint.

 

Nei, det er ikke for sent men man har ikke mange sekundene på seg før det oppstår skader hvis man mangler oljetrykk.

 

At oljelampa lyser indikerer ikkje nødvendigvis lavt oljetrykk, det indikerer kan indikerer lavt nivå på peilepinnen. Når du peiler og ser at det er minimum og du ser at det er olje i topplokket så er det no worries.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...