Gå til innhold

Kjøp av kamera - Canon 70D eller Sony a6000?


Anbefalte innlegg

Jeg har altså et Canon 450D-kamera som jeg får låne av min far, men er ikke særlig fornøyd med de fleste bildene jeg tar. Jeg har brukt det kamera til å lære meg hvordan slike kamera fungerer, men jeg føler jeg bør ha et litt bedre kamera enn nevnte for å få bedre bilder.

 

Derfor har jeg tenkt litt på to kameraer: Canon 70D eller Sony a6000. 

 

Jeg liker best å ta naturbilder, landskap, bygninger, personer etc. Det er ikke særlig behov for meg å ta masse bilder kjapt, så det skal ikke ha noe å si.

 

Jeg kan altså Canon-systemet best, men Sony sitt bør vel ikke være umulig å lære seg.

 

Hvilken bør jeg kjøpe? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du burde gjøre ?

 

Sette deg inn i linser. Du kan ikke ta bra bilder med tvilsom optikk, noe som utgjør det største problemet med kit beregnet på konsumenter. Kitlinsene ligger normalt *godt* under det huset er godt for. Hvis du ser på indexer som DxO ser du fort at optisk kvalitet på billige DSLR er tilnærmet utedo-glass kvalitet.

Lenke til kommentar

Canon 450D burde gi akseptable bilder under normale forholdt med forutsetningen at optikken er god, den 18-55 som ble solgt med 450D var dårlig, du fikk samme 18-55 også med IS "stabilisering" og den ytet noe bedre.

 

Har du relativ god optikk på 450D og ikke er fornøyd med bildene vil du heller ikke bli spesielt mer fornøye uansett hvilket kamera du kjøper siden resultatet blir relativ likt under normale forholdt og til normalt bruk av bildene.

 

Utifra hva du liker og fotografere burde du ha minst tre objektiver for å få beste resultater så det vil innvirke på totalprisen.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...