Gå til innhold

Anmeldelse: Darksiders II (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Ser igrunnen ingen grunn til å klage på grafikken på dette spillet, den er slettes ikke så dårlig som folk vil ha det til. Folk er generelt alt for kritiske til grafikk for tiden. Om den ikke kan konkuurrere med BF3 eller for den sags skyld Crysis så er ikke det godt nok. Gå tilbake til 80 tallet og spill noen klassikere derifra så blir dere kvitt denne kvalmen.

Har kost meg i mangen timer allerede og har ikke merket noe til lange loading screens, shuttering eller ustabilitet.

Spiller på PC med x360 kontroll og er storfornøyd!

 

Den er en klar linje mellom akseptable og for dårlig grafikk. Det er nemlig slik at grafikk er direkte relatert til atmosfære for de som er mer enn middels interessert i spill. Det at du nevner eldre spill stryker kun mitt argument. Mange spill på 80'tallet og 90'tallet utviklet ganske fantastisk grafikk på denne tiden, for eksempel så mener jeg å huske at Final Fantasy 7 var det første RPG spillet i full 3D. Med andre ord, grafikk er like viktig som alt annet i spillet. Dersom et spill har noen svakheter, slik som blant annet grafikk, så blir det tydeliggjort og svekker dermed spillets helhetsinntrykk.

 

Nå har ikke jeg spilt spillet enda, men mitt inntrykk er at klagingen dreier seg om den siste poleringen av spillet. Det er hinsides å klage på grafikk i menyer. Det er da spillbarheten som er det viktigste? Jeg leste en anmeldelse på RPS og der blir de negative tingene påpekt, men spillet blir allikevel anbefalt på det varmeste. RPS er forøvrig dedikert til PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg spilt spillet enda, men mitt inntrykk er at klagingen dreier seg om den siste poleringen av spillet. Det er hinsides å klage på grafikk i menyer. Det er da spillbarheten som er det viktigste? Jeg leste en anmeldelse på RPS og der blir de negative tingene påpekt, men spillet blir allikevel anbefalt på det varmeste. RPS er forøvrig dedikert til PC.

 

En anmeldelse (eller flere) representerer ikke den generelle konsensusen. Det har blit tydeliggjort gjennom årene at anmeldere ikke lenger er objektive men mer eller mindre helt subjektive. Med andre ord, deres anmeldelser gjennspeiler kun deres meninger og ikke nøvendigvis sannheten. Det er faktisk ganske få anmlelderes som tør å være mer enn middels kritiske, spesielt med tanke på dårlige PC ports.

Lenke til kommentar

Grafikk er en "bonus" og betyr absolutt ikke like mye som atmosfære og spillbarhet.

Det har en cartoony grafikk som passer kjempegodt. På samme måte som med Borderlands. Spillet passer med den type grafikk rett og slett.

Dårlig konsollport, ja det har vi hatt mange av. SW: Force Unleashed og Lost Planet for å nevne et par.

De kunne nok tatt seg bedre tid med det, men somregel er det opp til utgiveren å få spillet ut, og i Star wars tilfellet tror jeg det var en stor tabbe. Med tanke på at spillet var så dårlig portet til PC, ingenting var konfigurerbart og at det tok 25gig ferdig installert.

Det er mange ting man kan klage på, men Darksiders 2 er et fantastisk spill :)

Lenke til kommentar

Grafikk er en "bonus" og betyr absolutt ikke like mye som atmosfære og spillbarhet.

Det har en cartoony grafikk som passer kjempegodt. På samme måte som med Borderlands. Spillet passer med den type grafikk rett og slett.

Dårlig konsollport, ja det har vi hatt mange av. SW: Force Unleashed og Lost Planet for å nevne et par.

De kunne nok tatt seg bedre tid med det, men somregel er det opp til utgiveren å få spillet ut, og i Star wars tilfellet tror jeg det var en stor tabbe. Med tanke på at spillet var så dårlig portet til PC, ingenting var konfigurerbart og at det tok 25gig ferdig installert.

Det er mange ting man kan klage på, men Darksiders 2 er et fantastisk spill :)

 

Det er vitenskapelig bevist at det visuelle er viktig med tanke på atmosfære (bilde/lyd). Med andre ord, grafikk er direkte relatert til atmosfære. På bakgrunn av den generelle standarden så kan for dårlig grafikk føre til at atmosfæren blir degradert, noe som også varierer fra person til person, men er et faktum.

 

Kort sagt, grafikk er like viktig som alt annet i spill.

Lenke til kommentar

Grafikk er en "bonus" og betyr absolutt ikke like mye som atmosfære og spillbarhet.

Det har en cartoony grafikk som passer kjempegodt. På samme måte som med Borderlands. Spillet passer med den type grafikk rett og slett.

Dårlig konsollport, ja det har vi hatt mange av. SW: Force Unleashed og Lost Planet for å nevne et par.

De kunne nok tatt seg bedre tid med det, men somregel er det opp til utgiveren å få spillet ut, og i Star wars tilfellet tror jeg det var en stor tabbe. Med tanke på at spillet var så dårlig portet til PC, ingenting var konfigurerbart og at det tok 25gig ferdig installert.

Det er mange ting man kan klage på, men Darksiders 2 er et fantastisk spill :)

 

Det er vitenskapelig bevist at det visuelle er viktig med tanke på atmosfære (bilde/lyd). Med andre ord, grafikk er direkte relatert til atmosfære. På bakgrunn av den generelle standarden så kan for dårlig grafikk føre til at atmosfæren blir degradert, noe som også varierer fra person til person, men er et faktum.

 

Kort sagt, grafikk er like viktig som alt annet i spill.

 

Kort sagt, du vil ha problem med å spille spill av eldre dato pga nettopp grafikk. jaja sånn kan det gå.

Lenke til kommentar

Kort sagt, du vil ha problem med å spille spill av eldre dato pga nettopp grafikk. jaja sånn kan det gå.

 

Det er en normal utviklingsyklus. Når spill (forhåpentligvis) får grafikk som er på lik linje som virkeligheten, da er ikke lenger dagens grafikk godt nok for den generelle konsensusen i fremtiden.

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Såklart går grafikken fremover, det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at du klager og syter for noe som ikke er noe å klage på. Når du baserer din spillopplevelse på grafikk så har du ekstremt få titler å ta av.

Det mest ironiske er vel at du har en anime avatar, der vi alle vet de fokuserer på "grafikk" ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Såklart går grafikken fremover, det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er at du klager og syter for noe som ikke er noe å klage på. Når du baserer din spillopplevelse på grafikk så har du ekstremt få titler å ta av.

Det mest ironiske er vel at du har en anime avatar, der vi alle vet de fokuserer på "grafikk" ikke sant? ;)

 

Jeg baserer ikke min spillopplevelse bare på grafikk. Jeg baserer den på spillet som en helhet. Det er mye som kan kritiseres og lite som kan hylles i Darksiders II. Det er et ekstremt simplifisert spill som ikke lever opp til forgjengeren med tanke på spillets helhet, noe jeg har konstatert flere ganger. Det er dessverre slik at jeg er en objektiv person som tar utgangspunkt i spillets helhet, noe som blir svekket av dets åpenbare svakheter.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt spillet enda, men mitt inntrykk er at klagingen dreier seg om den siste poleringen av spillet. Det er hinsides å klage på grafikk i menyer. Det er da spillbarheten som er det viktigste? Jeg leste en anmeldelse på RPS og der blir de negative tingene påpekt, men spillet blir allikevel anbefalt på det varmeste. RPS er forøvrig dedikert til PC.

 

En anmeldelse (eller flere) representerer ikke den generelle konsensusen. Det har blit tydeliggjort gjennom årene at anmeldere ikke lenger er objektive men mer eller mindre helt subjektive. Med andre ord, deres anmeldelser gjennspeiler kun deres meninger og ikke nøvendigvis sannheten. Det er faktisk ganske få anmlelderes som tør å være mer enn middels kritiske, spesielt med tanke på dårlige PC ports.

 

Det er jeg enig med deg i, men RPS (Rock, Paper, Shotgun) er kjent for å være ganske harde og kresne i anmeldelsene sine. De opererer forøvrig uten karakterer av noe slag.

 

Jeg vil anbefale deg å lese anmeldelsen av Darksiders II der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...