Gå til innhold

Steam tar opp kampen mot Discord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge leve mumble!

Si ja til bedre lydkvalitet, mindre latens og desentralisert kommunikasjon som er fullstendig kryptert.

 

Mumble å jumble å disconnetc å discord å alle disse små plattformene til chat å voice.

Steam burde gjort dette for år og dag siden, ikke videre imponert over tiden det har tatt dem..

Tror jeg har lifetime mumble account. men hva hjelper det, når jeg aldri bruker det, å ingen jeg kjenner bruker det, håpløst. Steam bør jaggu levere topNotch Chat/Voice shiat, når de endelig tar steget.

Ikke overbevist enda jeg nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bruker fortsatt TS jeg. Det har alle funksjonene jeg trenger(tror jeg) og er primitivt og enkelt å bruke. Hvorfor er discord å foretrekke for noen? Jeg forstår virkelig ikke hvilken funksjoner discord og kanskje denne nye steam chatten tilbyr som er så tiltrekkende. Er det bedre lydkvalitet eller mindre latency. Lasta ned discord en gang å tenkte bare hva i h skal jeg med alt det her. Kan noen forklare meg vær så snill☺? Spiller som regel med 2-4 andre og ikke noe klan basert.

Lenke til kommentar

 

Lenge leve mumble!

Si ja til bedre lydkvalitet, mindre latens og desentralisert kommunikasjon som er fullstendig kryptert.

 

Mumble å jumble å disconnetc å discord å alle disse små plattformene til chat å voice.

Steam burde gjort dette for år og dag siden, ikke videre imponert over tiden det har tatt dem..

Tror jeg har lifetime mumble account. men hva hjelper det, når jeg aldri bruker det, å ingen jeg kjenner bruker det, håpløst. Steam bør jaggu levere topNotch Chat/Voice shiat, når de endelig tar steget.

Ikke overbevist enda jeg nei.

Kan ikke forvente noe fra den kanten. Valve og Greed Newell bryr seg bare om penger nå. Ikke skal de lage spill heller, neida, alt for lite avkastning sånn de hover inn penger på andre sitt arbeid.

Lenke til kommentar

Kan ikke forvente noe fra den kanten. Valve og Greed Newell bryr seg bare om penger nå. Ikke skal de lage spill heller, neida, alt for lite avkastning sånn de hover inn penger på andre sitt arbeid.

Feil.

 

De har 5 spill i produksjon akkurat nå. 3 annonserte VR spill. In The Valley of Gods fra Campo Santo studioet de kjøpte opp og kortspillet Artifact. Og så lager de hardware side om side med VR spillene, Nintendo style.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker fortsatt TS jeg. Det har alle funksjonene jeg trenger(tror jeg) og er primitivt og enkelt å bruke. Hvorfor er discord å foretrekke for noen? Jeg forstår virkelig ikke hvilken funksjoner discord og kanskje denne nye steam chatten tilbyr som er så tiltrekkende. Er det bedre lydkvalitet eller mindre latency. Lasta ned discord en gang å tenkte bare hva i h skal jeg med alt det her. Kan noen forklare meg vær så snill☺? Spiller som regel med 2-4 andre og ikke noe klan basert.

 

Enkelt og greit fordo TS ser ut som software som ble designet for windows XP. (i allefall sist jeg brukte det.) discord derimot ser moderne ut og er svært enkelt og oversiktlig og bruke

Lenke til kommentar

 

Bruker fortsatt TS jeg. Det har alle funksjonene jeg trenger(tror jeg) og er primitivt og enkelt å bruke. Hvorfor er discord å foretrekke for noen? Jeg forstår virkelig ikke hvilken funksjoner discord og kanskje denne nye steam chatten tilbyr som er så tiltrekkende. Er det bedre lydkvalitet eller mindre latency. Lasta ned discord en gang å tenkte bare hva i h skal jeg med alt det her. Kan noen forklare meg vær så snill☺? Spiller som regel med 2-4 andre og ikke noe klan basert.

 

Enkelt og greit fordo TS ser ut som software som ble designet for windows XP. (i allefall sist jeg brukte det.) discord derimot ser moderne ut og er svært enkelt og oversiktlig og bruke

Syntes det var alt annet enn oversiktlig når jeg prøvde det. Syntes også det skal godt gjøres å bli enklere enn ts. Har nok blitt gammal jeg da kanskje ?

Lenke til kommentar

Bruker fortsatt TS jeg. Det har alle funksjonene jeg trenger(tror jeg) og er primitivt og enkelt å bruke. Hvorfor er discord å foretrekke for noen? Jeg forstår virkelig ikke hvilken funksjoner discord og kanskje denne nye steam chatten tilbyr som er så tiltrekkende. Er det bedre lydkvalitet eller mindre latency. Lasta ned discord en gang å tenkte bare hva i h skal jeg med alt det her. Kan noen forklare meg vær så snill☺? Spiller som regel med 2-4 andre og ikke noe klan basert.

 

Noen foretrekker Discord fordi det er veldig enkelt å sette opp en server (er vel et par tastetrykk/museklikk så er du i gang). TeamSpeak krever litt mer tweaking for å gjøre serveren sikker mot hijacking og annen luguber aktivitet, men når du først har gjort dette har du mer kontroll og flere innstillingsmuligheter der. Med tanke på lydkvalitet er både lydcodecen og bitraten omtrent den samme, Opus @ 96kbps. Om du syns TeamSpeak er enkelt å bruke og de du spiller sammen med også bruker TeamSpeak, ser jeg ingen grunn til å migrere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bruker fortsatt TS jeg. Det har alle funksjonene jeg trenger(tror jeg) og er primitivt og enkelt å bruke. Hvorfor er discord å foretrekke for noen? Jeg forstår virkelig ikke hvilken funksjoner discord og kanskje denne nye steam chatten tilbyr som er så tiltrekkende. Er det bedre lydkvalitet eller mindre latency. Lasta ned discord en gang å tenkte bare hva i h skal jeg med alt det her. Kan noen forklare meg vær så snill☺? Spiller som regel med 2-4 andre og ikke noe klan basert.

 

Noen foretrekker Discord fordi det er veldig enkelt å sette opp en server (er vel et par tastetrykk/museklikk så er du i gang). TeamSpeak krever litt mer tweaking for å gjøre serveren sikker mot hijacking og annen luguber aktivitet, men når du først har gjort dette har du mer kontroll og flere innstillingsmuligheter der. Med tanke på lydkvalitet er både lydcodecen og bitraten omtrent den samme, Opus @ 96kbps. Om du syns TeamSpeak er enkelt å bruke og de du spiller sammen med også bruker TeamSpeak, ser jeg ingen grunn til å migrere.

Takk for utfyllende svar!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri fått med meg noen til å bruke TS, så da ble det Skype når vennegjengen skulle spille. Mye krøll og styr.

 

Når Discord kom var det lettere å få folk med over på det, fordi man hadde chat historikk og kunne sette opp flere kanaler både for chat og voice.

 

I tillegg bruker jeg Discord til å følge med på et par spill og progammer som har offisielle servere. Kjekt å være i direkte kontakt med utviklere og support.

 

Før var jeg f.eks. veldig aktiv på forskjellige forum, nå har Discord tatt over mye av det for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri fått med meg noen til å bruke TS, så da ble det Skype når vennegjengen skulle spille. Mye krøll og styr.

 

Når Discord kom var det lettere å få folk med over på det, fordi man hadde chat historikk og kunne sette opp flere kanaler både for chat og voice.

 

I tillegg bruker jeg Discord til å følge med på et par spill og progammer som har offisielle servere. Kjekt å være i direkte kontakt med utviklere og support.

 

Før var jeg f.eks. veldig aktiv på forskjellige forum, nå har Discord tatt over mye av det for min del.

 

Jaha det var jeg ikke klar over. Direkte kontakt utviklere skjønner jeg er av interesse for mange.

Lenke til kommentar

Bruker fortsatt TS jeg. Det har alle funksjonene jeg trenger(tror jeg) og er primitivt og enkelt å bruke. Hvorfor er discord å foretrekke for noen? Jeg forstår virkelig ikke hvilken funksjoner discord og kanskje denne nye steam chatten tilbyr som er så tiltrekkende. Er det bedre lydkvalitet eller mindre latency. Lasta ned discord en gang å tenkte bare hva i h skal jeg med alt det her. Kan noen forklare meg vær så snill☺? Spiller som regel med 2-4 andre og ikke noe klan basert.

 

Jeg bruker både TS og Discord selv. Jeg opplever Discord som mer community basert, mens TS er mer en enkel voice løsning til gaming eller hva annet man måtte bruke det til. Jeg foretrekker TS når jeg bare skal spille med noen kamerater, men Discord er veldig kjekt på den måten at du får samla fulle communities på hver server. Har du en vennegjeng som spiller kan dere samles på en server. Følger du en streamer på twitch kan du joine streameren sin server og få god kontakt med streameren sitt community. Følger du en utvikler kan du ofte få hjelp fra utvikleren og andre i samme community om du skulle trenge det.

 

Burde også nevnes at TS har tilgjengelig server software som alle kan laste ned og bruke til å sette opp og kjøre egen TS server på egen maskinvare, noe som gir bedre kontroll på hva som blir lagret og hvor det blir lagret og hvem som får tak i det som blir lagret. Når du oppretter en Discord server så kjører den på Discord sine servere, du vil aldri få satt opp en Discord server på din egen maskin.

Lenke til kommentar

Mumble å jumble å disconnetc å discord å alle disse små plattformene til chat å voice.

Steam burde gjort dette for år og dag siden, ikke videre imponert over tiden det har tatt dem..

Tror jeg har lifetime mumble account. men hva hjelper det, når jeg aldri bruker det, å ingen jeg kjenner bruker det, håpløst. Steam bør jaggu levere topNotch Chat/Voice shiat, når de endelig tar steget.

Ikke overbevist enda jeg nei.

Lifetime mumble account?

Mumble er open source.

 

Tenker du på mumble.com?

Det er en server partner; en abonnementstjeneste som leverer VOIP-as-a-service med mumble som teknologigrunnlag.

 

Murmur (mumble server) setter man opp selv på egen maskin. Helt gratis.

Det bruker mindre båndbredde, har bedre lydkvalitet og har en bedre krypteringsflyt enn alle andre tilsvarende teknologier – nye eller gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...