Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hvordan er det og spille spill en Macbook(1GB ram, 2.0Ghz´n) i Windows XP? Tenker på spill som Call Of Duty 2 og WoW og lignende.

 

Og får man mere ytelse for pengene på en MacBook, enn man gjør på en PC for samme prisen?

6542890[/snapback]

Det funker knallbra! Har både CoD2 og WoW på min brors MBP, og jeg har aldri sett noen maskin kjøre det så bra med så høye instillinger! Det går knallbra!

6581119[/snapback]

Han spør ikke om MacBook Pro - han skrev MacBook. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Call of Duty 2 - System Requirements:

# Operating System: Mac OS X 10.3.9 or later

# CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset

# CPU Speed: 1.8 GHz or faster

# Memory: 512 MB or higher

# Hard Disk Space: 4.0 GB free disk space

# Video Card (ATI): Radeon 9600 or better

# Video Card (NVidia): GeForce FX 5200 or better

# Video Memory (VRam): 64 MB or higher

# Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. Internet play requires broadband connection.

# Media Required: DVD Drive

 

# *Supported Video cards: NVIDIA GeForce 5200, 6600, 6800, 7800 ATI Radeon 9600, 9650, 9700, 9800, X600, X800, X850, X1600

 

Recommended System Requirements:

Call of Duty 2 runs best on a Power Mac G5 or Intel 2.0 GHz or faster

# Operating System: Mac OS X 10.4.5 or later

# CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset

# CPU Speed: 2.0 GHz or faster

# Video RAM: 128 MB

 

Jeg ville ikke regna med at det går så bra på en MacBook, nei.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle hvor mye studentrabatten er på? Tenker da på en Macbook.

 

Var ikke så lett å finne fram på apple sine sider når det gjelder hvor mange prosent rabatten er på.

6583045[/snapback]

Jeg trooor det er 5% - men kan du ikke bar regne dette ut? Gå inn på Apple Store - så sammenligner du med Apple Store med studentrabatt.

Lenke til kommentar
Du burde ihvertfall oppgradere til 1GB RAM (stol på meg, du vil trenge det...)

6556041[/snapback]

Hvordan ram er det på de maskinene der?

Er det så man får kjøpt på f.eks komplett?

6556670[/snapback]

Joda det gjør du... Du bør kjøpe RAM til MacBooken i par (512+512) da man får Dual Channel... Dette skal være spesielt bra fordi skjermkortet ikke har sin egen RAM. Sjekk specs på RAM hos Apple og match den med RAM fra f.eks. komplett... IKKE kjøp RAM fra Apple... De har blodpriser på RAM...

Lenke til kommentar

Alltid så mye ram som mulig på hvilken som helst mac, med ett unntak.

 

De nye maskinene drar nytte av dual channel-teknologi, som gjør at maskinen yter bedre hvis det er to like minnebrikker i maskinen. (dette gjelder macbook)

 

Jeg ville helt klart gått for 1.83 med 2gb ram. Ta deg råd til dette, det er verdt det.

 

Edit: MacBook er forresten ikke noen spillemaskin pga det svake Intelskjermkortet..

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

Nå har jeg innstallert OS X på Dell-laptopen min, kun for å prøve det ut. Dette er den første gangen jeg har prøvd OS X, har lekt meg litt med de eldre OS'ene før, og jeg må si jeg har nesten forelsket meg i grensesnittet. Det ser lekkert ut, det er innovativt, raskt, og brukervennlig. Windows Vista med sitt Aero-interface kommer ikke i nærheten engang, det er bare rotete, og bokstavelig talt tømmer systemet for minne. Linux begynner å komme seg, er selv ganske glad i GNOME, det er det jeg bruker til vanlig, XGL gir meg fantastisk eyecandy.

 

Uansett er dette en digresjon ;)

 

Tror jeg kommer til å dual-boote Ubuntu og OS X i fremtiden ja :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg innstallert OS X på Dell-laptopen min, kun for å prøve det ut. Dette er den første gangen jeg har prøvd OS X, har lekt meg litt med de eldre OS'ene før, og jeg må si jeg har nesten forelsket meg i grensesnittet. Det ser lekkert ut, det er innovativt, raskt, og brukervennlig. Windows Vista med sitt Aero-interface kommer ikke i nærheten engang, det er bare rotete, og bokstavelig talt tømmer systemet for minne. Linux begynner å komme seg, er selv ganske glad i GNOME, det er det jeg bruker til vanlig, XGL gir meg fantastisk eyecandy.

 

Uansett er dette en digresjon ;)

 

Tror jeg kommer til å dual-boote Ubuntu og OS X i fremtiden ja :)

6601064[/snapback]

Hadde du ingen problemer med drivere?

Lenke til kommentar

Jeg manglet lyd og trådløs. Måtte i tillegg deaktivere den ene prosessorkjernen. La inn den uoffisielle Macvidia-driveren, slik at jeg kunne få riktig oppløsning (1920x1200) og 2d-aksellerering. Fant fram ett Creative Live! 24-bit USB-lydkort jeg hadde liggende, og det kjørte perfekt.

 

Så driversituasjonen er ikke ideell, men den er levbar, jeg bruker ikke trådløs til vanlig, lyddriver er under utvikling av en fyr i OSx86-project, Macvidia-driverene blir stadig bedre, og forhåpentligvis får jeg utnytte Core Duo i stedet for Core Solo snart.

 

Likevel ett interresant forsøk, og det gikk langt bedre enn jeg hadde fryktet :) Stor sjans jeg kjøper meg en Macbook neste gang jeg skal ha en bærbar, men det blir nok neppe neste uke. Når jeg skal ha neste gang, er sikkert OS 10.6 eller noe sånt kommet ut (10.5 kommer vel ut om ikke så lenge?)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...