Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

CCleaner hadde jeg vel skydd som pesten... Men det er meg, da.

 

Det er absolutt en mulighet ja, men SÅ viktig er det ikke for meg :) Jeg hadde bare håpet det var en quick fix på sletting av kun loggen.

Hvis du trykker +Y (CMD+Y) får du opp loggen. Der har du en knapp hvor du kan slette loggen så mye du vil. Du kan også velge og vrake i listen og slette det du vil og la annet ligge.

 

Ja, jeg har sett den, skjønner du. Men når jeg trykker på den står det at informasjonskapsler osv. slettes også. Jeg ønsker ikke at Cookies (informasjonskapsler?) slettes, kun oversikten over hvilke nettsider jeg har vært innom.

 

Men om det ikke finnes en enklere løsning enn hva jeg allerede har gjort, gjør ikke det noe. Jeg liker bare følelsen av å "nullstille" loggen en gang iblant, så ingen big deal :)

 

 

 

Trykk på Safari i menylinjen, hold ALT inne og klikk på "Clear History and Keep Website Data..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

CCleaner hadde jeg vel skydd som pesten... Men det er meg, da.

 

Det er absolutt en mulighet ja, men SÅ viktig er det ikke for meg :) Jeg hadde bare håpet det var en quick fix på sletting av kun loggen.

Hvis du trykker +Y (CMD+Y) får du opp loggen. Der har du en knapp hvor du kan slette loggen så mye du vil. Du kan også velge og vrake i listen og slette det du vil og la annet ligge.

 

Ja, jeg har sett den, skjønner du. Men når jeg trykker på den står det at informasjonskapsler osv. slettes også. Jeg ønsker ikke at Cookies (informasjonskapsler?) slettes, kun oversikten over hvilke nettsider jeg har vært innom.

 

Men om det ikke finnes en enklere løsning enn hva jeg allerede har gjort, gjør ikke det noe. Jeg liker bare følelsen av å "nullstille" loggen en gang iblant, så ingen big deal :)

 

 

 

Trykk på Safari i menylinjen, hold ALT inne og klikk på "Clear History and Keep Website Data..."

 

 

Akkurat noe sånt jeg var ute etter! Takk :)

Lenke til kommentar

Du kan gjøre det selv, hvis du vil slippe unna å bruke verksted og betale de en hel haug med penger.

Batteri får du kjøpt på ebay billig og ifixt har guide på hvordan det gjøres. :)

 

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Air+13-Inch+Mid+2013+Battery+Replacement/15205

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmacbook+air+2013+battery.TRS0&_nkw=macbook+air+2013+battery&_sacat=0

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått tilbud fra Eplehuset (er vel bare de og Apple som faktisk klarer å skaffe originalbatterier) på 1999,-, alt inkludert.. Blir jo 1200 kr i forskjell fra å gjøre det selv, men. Ja. Buy cheap buy twice.

 

Edit: Noen som har erfaring med TechFix? De tilbyr bytte for 1400 kr, dog med uorginalt batteri.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

Hva ville dere gjort, kjøpt Macbook 12", ny til 11,5k, eller brukt Macbook Pro (den nye) uten touchbar til 12k?

 

Jeg klarer ikke å velge og ønsker en ny asap. Den skal brukes til programmering (etterhvert) men hovedsaklig Office og strømmetjenester.

Satser på at uansett valg at det blir en god maskin til å titte på.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Siden du spør, og dette er rent personlig, men det er latterlig få ting jeg velger å kjøpe brukt.. Så, det å kjøpe brukt for meg er nokså uaktuelt. Kjøpt ny, ville jeg ha gjort. Har jeg ikke råd til det jeg vil ha som nytt, får det heller være.

Lenke til kommentar

Macbook Pro:

+ Kraftigere prosessor

+ Mer ram? (Hvilket får den til å ha en lengre levetid)

+ Større skjerm

+ Et litt bedre tastatur (imo)

 

Macbook 12"

+ Ny

+ Ingen vifter, så helt stillegående

+ Enda mer portabel

+ Ingen risiko mtp eventuelle skader du ikke oppdager ved å se på den. (Men garantien skal vel fremdeles være gjeldende på MBPen?)

 

Personlig hadde jeg nok gått for MBP om artikkelen virket seriøs (argumenter hvorfor selger den, gode bilder, vært lenge på finn, mye detaljer på specs, selgeren bor så nærme at det er mulig å komme innom og se skikkelig på den), samt at skjermen er helt plettfri. Med mindre portabilitet og støyløshet er noe du setter høyt.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Mye enig med ovenstående innlegg.

 

Jeg hadde tidligere en Macbook Air 13" fra 2013 som jeg prøvde å erstatte med en Macbook 12".

 

En nydelig portabel og lydløs maskin, men noe slett ytelse, litt liten skjerm og etter min mening mildt sagt elendig tastatur gjorde at jeg kastet den ut til fordel for en ny Macbook Pro uten touchbar. Tastaturet på sistnevnte er etter min mening og erfaring langt bedre enn det utskjelte tastaturet på 12" modellen.

Lenke til kommentar

Når ville dere kjøpt ny 15"?

 

Ser ut som den billigste utgaven av Macbook Pro 15" med Touchbar har vært nede i 21 366,- for noen uker siden. Tror dere det er sannsynlig med et like godt tilbud igjen før sommeren?

 

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=3979130

 

Er det egentlig noe poeng i å vente med å kjøpe om man skal ha 15"? Realistisk med store ytelses eller prisforandringer til høsten? 22 985,- (som er laveste pris akkurat nå?) er jo allerede litt billigere enn det Apple selger den for?

 

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...