Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen flere her med langdistanseforhold?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i et Oslo-Trondheim forhold, der min bedre halvdel studerer på Ntnu, imens jeg går siste året på vgs.

Var skeptisk i starten, men det har ikke vist seg å være noe som helst problem.

Det er mye savn, men det er jo på sin plass når man ser hverandre to ganger i måneden.

Har opplevd å vært nedfor, og har klaget til kompiser, derav de har svart:

Det går bra, dere klarer dere.

 

Selfølgelig klarer vi oss, jeg bare savner kvinnfolket :x

 

Og, et tips. Som gutt vet jeg dette med å bli sjalu og slikt. Dropp det, det er bortkastet kapasitet.

Om det er tilfelle at fare er på ferde er det lite man kan gjøre med det uansett. Det er mye lettere å være utro mot en kjæreste som er sur og sjalu, enn en som er fin =)

Hun kommer på besøk i dag. Herregud, det kribler i kroppen!

Lenke til kommentar

Er selv i såkalt langdistanse forhold. Jeg i Stavanger, hun i Lillestrøm. Det går jo selvfølgelig fint men det er noen gagner du blir litt sjalu kan du si.

Er hos henne ca 2-3 ganger i måneden. Hun går ennå på skolen og jeg jobber. var der oppe i 3 uker strekk for en stund siden, og det var seriøst de 3 beste ukene i mitt liv! Ikke bare med tanke på henne, og sinnsykt god sex (ja, jeg er ærlig når jeg skriver), men også fordi jeg føler meg velkommen i familien hennes.

 

Jeg er selv ateist og hele hennes familie er mormonere. Men hun er ikke. Mne alikevel, på tross av "trossyn" kan vel si, så klaffer vi.

 

Et par ting du kanskje bør tenke på:

 

1) Drikking. Er ikke alti kjekt uten madamen og sikkert ikke hvis hun er ute. Men dersom du går ut, tenk damen i samme situasjon som deg. Eller bare la ver å gå ud å drikk. Det virker sinnsykt bra faktisk! Mindre fulle krangler, sjalusi, slåssing osv.

 

2) Når du savner h*n: Send en melding :). Ingenting er kjekkere ennå å få en melding midt på dagen som sier: Savner deg! Kyss fra meg!

 

3) Ikke hør på andre som sier: Det funker ikke! Hva vet vel de om akkorat dit forhold?

 

4) Tiltro! Stol på h*n!

Lenke til kommentar

Noen ting du må tenke over i lengden. Fordi det er det som går ille. Kan bli litt slitsomt å bli kjent på "nytt" igjen hver gang. savnet kan bli for jevlig noen ganger. Men viss begge er like giret kan jo det fint gå en stund men ikke for lenge, tenk på det. Planlegg gjerne å flytte sammen. Det kan hjelpe på vente tiden. Fordi da vet du at dere har en fremtid og noe å glede dere til.

Lenke til kommentar

Flotte tips g@bb@

 

Kunne ikke ha sagt det bedre selv..

 

Men, det med fylla ol.. man kan jo dra ut.. Liker fortsatt å være med "gutta".. Dra ut på byen for å ha det gøy, eller at alle samles og vi spiller xbox eller playstation i fylla, noe som er veldig gøy BTW.. Man drar jo ut på fylla for å sjekke damer som regel.. Fylla hjelper jo på "mandommen" :p. Fylla blir noe annet når man er i et forhold..

 

Når dama(alle vet jo hvem det er nå:p) drar ut er jeg ikke redd for hva henne gjør.. Kan jo ikke stenge hverandre inne..

 

Det er vel kanskje et minus med distanse forhold.. lite kontroll så tillit er alt(når man ikke er sammen).. Så stoler man på hverandre går det bra.. <3<3

Endret av Crimar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Skippern!

Trondhiem - Oslo hørtes da ikke fryktelig langt ut. Jeg har selv falt kraftig for ei i Mexico, og du har mange hjelpemidler som f.eks telefon(Kanskje litt dyrt). Men du har f.eks chatteprogram, brev, eller du kan jo bruke gratisprogram til å ringe hverandre slik som skype=)

 

Hver gang vi møtes er det som å være forelska på nytt, det er verdt det. Ville aldri byttet det mot noe. Selvfølgelig kan det bli vanskelig til tider, men veldig viktig at du ikke sitter for mye alene, ikke glem det sosiale! Vær med venner, gå å tren(Ikke glem jobben for all del;P). Så skal du se, forholdet deres kommer til å fungere strålende=)

 

Men for all del igjen, ikke gjør noe forhastede beslutninger som å plutselig flytte sammen osv, du ødelegger mye av spenningen og romantikken i langdistanseforholdet da, jeg vet du lengter veldig etter hun, men la det heller ligge litt! Du har da god tid? Verden går forhåpentligvis ikke under i morgen.

 

 

Hilsen en som er så forelska at han ikke vet hvor han skal gjøre av seg :)

Lenke til kommentar

Kjæresten min dro til USA for å studere nå i høst, etter at vi nesten akkurat hadde blitt sammen (etter 2 mnd). Det begynte ikke som et forhold, men etterhvert som det nærmet seg at han skulle dra ble begge bare mer og mer forelsket, så vi bestemte oss for å satse på langdistanse.

 

Nå i 2007 så er jo det minste problemet kommunikasjon. Internett og IP-telefoni gjør at vi kan snakke sammen så mye vi vil omtrent gratis.

Allikevel er det kjipt med tidsforskjell på 6 timer..

 

Dessuten blir det ikke mange besøk, jeg med jobb her og han med skole der. Man kan ta seg fri, men det går lett et par måneder mellom hver gang man sees. Men vi vet at dette kommer til å fungere, det er det viktigste.

 

Er så hodestups forelsket at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :love:

 

 

(Lykke til til alle dere andre, forresten. Trondheim/Oslo og Stavanger/Lillestrøm er liksom ikke så langt, tenk - det kunne vært så mye verre ;) Og til deg med Oslo/Hong-Kong .. den er lei! :dontgetit: Lykke til i alle fall!!)

Lenke til kommentar

Min bedre halvdel kom til meg nå på fredag fra Lillestrøm, og var hos meg hele helgen :)

Men hun reiste igjen i dag morges kl 06.00... Allti like kjibt når den du er sammen med i et ldforhold reiser. Blir liksom så lenge til dere sees igjen. Det kan være jeg reiser opp til henne om 2 uker da :)

Men merker at jeg er litt trist i dag siden hun ikke er her...

Lenke til kommentar
Min bedre halvdel kom til meg nå på fredag fra Lillestrøm, og var hos meg hele helgen :)

Men hun reiste igjen i dag morges kl 06.00... Allti like kjibt når den du er sammen med i et ldforhold reiser. Blir liksom så lenge til dere sees igjen. Det kan være jeg reiser opp til henne om 2 uker da :)

Men merker at jeg er litt trist i dag siden hun ikke er her...

Samma her.. Hun var hos meg i helgen og dro sent på søndagen..

 

Føler meg rett og slett tom.. Trist å sitte alene forran dataen her.. Men som sagt.. Er verdt det og skal opp til henne om under 3 uker..

 

Henne er den første jenta jeg har gråtet for når hun dro, og første personen jeg har sagt jeg elsker, så veit dette går..

 

Hang in there g@bb@, det finnes et lys i enden av tunnelen..

Lenke til kommentar
Hver gang vi møtes er det som å være forelska på nytt, det er verdt det. Ville aldri byttet det mot noe. Selvfølgelig kan det bli vanskelig til tider,...

Elsker den følelsen! Men blir faen meg bare tristere og tristere for hver gang vi må dra fra hverandre. Langdistanseforhold fungerer bra, men det er hardt å sitte hjemme og vite at man ikke kan klemme/kysse den man elsker når man/den trenger det mest..

Lenke til kommentar
Langdistanseforhold fungerer bra, men det er hardt å sitte hjemme og vite at man ikke kan klemme/kysse den man elsker når man/den trenger det mest..

Word.

 

Hvilket fikk meg til å ganske spontant bestille hotell og dra 460km for å se henne.. Det var etter 3 uker, da klarte jeg ikke mer. Nå er det snart 3 uker siden sist hun var hjemme, og det er enda 4 uker igjen. :cry:

Lenke til kommentar
Langdistanseforhold fungerer bra, men det er hardt å sitte hjemme og vite at man ikke kan klemme/kysse den man elsker når man/den trenger det mest..

Word.

 

Hvilket fikk meg til å ganske spontant bestille hotell og dra 460km for å se henne.. Det var etter 3 uker, da klarte jeg ikke mer. Nå er det snart 3 uker siden sist hun var hjemme, og det er enda 4 uker igjen. :cry:

Ja.. 3 uker er max av det jeg klarer.. Mer er tortur.. Sliter nå, og bare gått 3 dager.. :\ Men verdt det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...