Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem sier at Hig er landets beste høgskole? Ikke jeg i hvert fall.

 

Den er ikke nødvendigvis den beste, men kvaliteten på HIG er særdeles høy sammenlignet med flere andre høgskoler i landet.

 

 

Merkelig å se at så mange herfra flytter til Gjøvik, når jeg prøver desperat å komme meg vekk. :p

 

(Selv om jeg tror studiemiljøet her er særdeles bra, jeg har tross alt aldri vært en del av det)

Lenke til kommentar
Jeg går på medieteknologi nå. Begynner på andreåret til høsten igjen. Veldig bra miljø på skolen! : ) Jeg er veldig fornøyd! Er noen lærere som kunne vært bedre da, men det er jo ansvar for egen læring uansett.

 

HiG er koselig!

 

Så flott å høre :)

Skal selv starte på medieteknologi til høsten. Kan du fortelle litt om studiet? = ]

Lenke til kommentar
Nei, det har jeg aldri gjort. :) Jeg har ikke engang studiekompetanse. ;) (Enda iallefall)

 

Da er det jeg som er helt ute! :)

 

Kan skrive under på at HIG og Gjøvik generelt er koselig!

Kan du fortelle litt om medieproduksjon?..Hva gjør dere? Hva er positivt, og hva er negativt? Trives du

Har mediedesign på førstevalget, og medieproduksjon på andre. Så blir en av de linjene.

Noen som går/skal gå mediedesign?

Lenke til kommentar
Kan du fortelle litt om medieproduksjon?..Hva gjør dere? Hva er positivt, og hva er negativt? Trives du

Har mediedesign på førstevalget, og medieproduksjon på andre. Så blir en av de linjene.

Noen som går/skal gå mediedesign?

 

Jeg skal fortelle etter beste evne...

Vi på medieproduksjon har mye praktiske fag, det vil si at vi skal lære en del om prosessen rundt og bak fremstilling av diverse produkter innenfor media, f.eks trykksaker, websider, film/foto osv.

Derfor har man første året fag som webdesign, typografi og multimedieproduksjon, der man lærer "grunnlaget" for det linja går ut på. Man skal huske på at det langt i fra er størsteparten av de som søker media på høgskolenivå som kommer fra mediebakgrunn på VGS...

 

Det meste med medieproduksjonsstudiet er positivt, fagene er fine de, men du må jo like produksjon.

Har et inntrykk av at noen her har valgt feil studie, da de ikke helt har funnet "nisjen" sin innenfor noen av fagene iløpet av et år. Jeg anbefaler å lese emnebeskrivelse på HIG sine sider nøye!

En negativ opplevelse for meg har vært hvordan foreleserne i dette semesteret har lagt opp undervisningen, men dette er antageligvis (og forhåpentligvis) noe dere nye søkere ikke vil oppleve, da vi har gitt en del tilbakemeldinger om dette, og foreleserne har fått en del mer erfaring.

Man skal huske på at medieproduksjon er et veldig nytt studie, vi er pr. dags dato kun 2 klasser!

Medieproduksjon var tidligere et årsstudium, men ble i fjor omgjort til bachelorgrad.

Dermed har vi de som gikk videre fra årsstudium, og vi som begynte på det nye opplegget i fjor høst.

 

Jeg vil bare få si at jeg kommer til å stille som fadder til høsten, og gleder meg stort til å se nye folk på HIG! :)

Er det flere spørsmål, bare kjør på!

Lenke til kommentar
Bruker dere noen spesielle programmer?

Er det overtall av et kjønn på medieproduksjon og mediedesign?

 

Vi har hele Adobe Creative Suite til fri benyttelse, dvs. Photoshop, Illustrator, Indesign osv.

Til film syns jeg å huske at vi bruker FinalCut Pro, men jeg er ikke helt 100% sikker der. Film er ikke greia mi. :)

 

Antall jenter og gutter tror jeg er ganske likt, men det er en del jenter på mediedesign.

Men det er litt vanskelig å få oversikt over klassene sånn umiddelbart, er mange studenter som er blandet her.

Jeg har vært her ett skoleår snart, og har ikke oversikten enda! Hehe...

Men, hva spiller vel det for noen rolle! :)

Hvis du er redd for at det ikke skal være nok jenter her så har vi sjukepleierlinje her i tillegg, så det går bra. Hehe...

Lenke til kommentar
Bruker dere noen spesielle programmer?

Er det overtall av et kjønn på medieproduksjon og mediedesign?

 

Vi har hele Adobe Creative Suite til fri benyttelse, dvs. Photoshop, Illustrator, Indesign osv.

Til film syns jeg å huske at vi bruker FinalCut Pro, men jeg er ikke helt 100% sikker der. Film er ikke greia mi. :)

 

Antall jenter og gutter tror jeg er ganske likt, men det er en del jenter på mediedesign.

Men det er litt vanskelig å få oversikt over klassene sånn umiddelbart, er mange studenter som er blandet her.

Jeg har vært her ett skoleår snart, og har ikke oversikten enda! Hehe...

Men, hva spiller vel det for noen rolle! :)

Hvis du er redd for at det ikke skal være nok jenter her så har vi sjukepleierlinje her i tillegg, så det går bra. Hehe...

Hehe, okei, takker for hjelpa :D

Bare greit med mange og nye folk, kjenner til de fleste her jeg bor så er gøy å bli kjent med nye :)

Hehe, var ikke akkurat slik jeg tenkte med kjønnsfordelinga, men :)

Greit at det er begge kjønn, kan fort bli lei av å bare gå i klasse med bare jenter eller gutter, tror jeg :p

Lenke til kommentar
Hehe, okei, takker for hjelpa :D

Bare greit med mange og nye folk, kjenner til de fleste her jeg bor så er gøy å bli kjent med nye :)

Hehe, var ikke akkurat slik jeg tenkte med kjønnsfordelinga, men :)

Greit at det er begge kjønn, kan fort bli lei av å bare gå i klasse med bare jenter eller gutter, tror jeg :p

 

Ta det med ro, du blir ganske garantert kjent med andre folk! Det første året er alle medieklassene samla i mange fag, så du treffer nok på venner ganske fort. Da jeg begynte her kjente jeg kun 2 stk. i klassen, og jeg fikk mange flere venner utover dette iløpet av kort tid. Så det er ikkeno problem om du er sosial! :)

 

Ellers er det bare å spørre om noen lurer på noe!

Lenke til kommentar
Jeg har søkt meg til HiG på informasjonssikkerhet. :) Invictus fortalte mye om studiet og det virket definitivt spennende. Hvordan er inntrykket ditt av linja Fisk1? Er det et seriøst studium som folk liker?

 

Skal være helt ærlig med deg; jeg veit tilnærmet ingenting om informasjonssikkerhet utover det som står i emnebeskrivelsen.

Jeg vurderte det når jeg skulle søke, men fant ut at det ikke passet for meg.

Når det er sagt; jeg har ikke hørt noe negativt om den linja heller! Men jeg tror ikke jeg kjenner noen som går på IS, derfor har jeg ikke fått noe inntrykk av det. De forskjellige fakultetene holder seg litt for seg selv, det vil si at vi på media har ikke så mye kontakt med de på f.eks IT eller bygg, utenom det sosiale ved siden av skolen.

 

Beklager at jeg ikke kunne svare helt 100% på det spørsmålet, men jeg prøvde nå iallefall. :wee:

Keep'em coming!

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar
Så flott å høre :)

Skal selv starte på medieteknologi til høsten. Kan du fortelle litt om studiet? = ]

 

 

Medieteknologi er et studie som krever en interesse for hva som ligger bak teknologien. Du starter med grunnlegende programmering i JAVA det første semesteret, sammen med Medievitenskap og Informasjons- og publiseringsteknologi, forholdsvis enkle fag ; ) Du kan se mer om dette på Høgskolen i Gjøvik sin nettside.

 

Generelt virker det første året ganske bra satt opp med tanke på alle emnene i studiet : ) Andre semester har man Trykksaksproduksjon, hvor halve emnet er noe irrelevant i forhold til studiet, men dette glir du nok rett igjennom ; )

 

 

Jeg skal være fadder for nye studenter på Medieteknologi i UKA 08 : ) Ser frem til å møte dere! : )

Lenke til kommentar

Skal gå innformasjonssikkerhet til høsten bare jeg får fullført 2mx kurset i sommer. Flytter vel om ca 2 uker. Har fått parleilighet i Sentrum. Noen som har bilder derfra? Hadde hvert artig og sett. Var nedover en tur i vinter for å se på skolen og se gjøvik som by. Gleder meg. Fikk inntrykk av at det var veldig mange bakker der :O

 

Kommer fra trøndelag. Flere trøndere som skal gå der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...