Gå til innhold

Take-Two fraråder aksjesalg


Anbefalte innlegg

Ikke glem at ea kjøpte opp serien rett etter toern. Og det var først da serien tok seg opp. Burnout 3 var jo utrolig bra. Legends er jo kun et godt portet PSP spill. Det blir jo nesten som å telle burnout 3 som to spill, siden det var utgitt på xbox og ps2.

 

 

Det er virkelig synd at overhodene i firmaet skal ødelegge et så veletablert merke som EA. Og til dere som sier at EA ikke lager bare dårlige spill, uansett om GTA ville blitt like bra med EA som det ville blitt uten EA, så er det alltid dårlig når et stort firma skal eie alt.

 

Jeg liker veldig godt en del av spilla som EA står bak, som SSX og NFS, men jeg merker at disse spillene bare synker lenger ned i gjørma som tiden går. Noen av james bond spilla de stod bak var kjempegode og. Er virkelig synd...

 

Det kan så være men man ser samme mønster i Burnout som man ser i Sims, NFS og Battlefield. Dice ble som kjent heller ikke kjøpt opp før etter 1942's suksess og etter den tiden ser det ut som BF spill kommer ut på løpende samlebånd.

 

EA har gode studioer under seg, eller hadde gode studioer under seg. Om de hadde gjort som Sony og MS gjør, gir subsid studioene litt albuerom og tid, så tror jeg kanskje vi kunne se litt mer kvalitet fra den fronten og. Men EA satser på kvantitet istedenfor og det ser man godt hva resultatet blir.

 

Det er synd at gode spill skal ramle ned i gjørma, men så lenge EA får fritt spillerom til å bedrive sin favorittsport så blir flere spill å gå ned i gjørma. Nå ender man kanskje opp med at de drar ned 2 enormt gode spillserier om Take two oppkjøpet blir en realitet. Tror ikke Max Payne eller GTA blir det samme hvis EA får tak i dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye saklige kommentarer her i tråden. Virker som den nye trenden er å hate EA for alt de makter. Og ingen vil se på de positive sidene med EA, man ser bla. at en rekke spill som har vært kun på en plattform, nå kommer på flere plattformer med EA, det er positivt. De har også enorme ressurser som de gir utvikler.

 

Var "Mass Effect" et dårlig spill?

Lenke til kommentar

Mass Effect ble laget av Bioware før de ble kjøpt opp av EA så den holder like mye vann som en Te sil.

 

Forøvrig er det ikke noe trend å hate EA, noen liker spillene deres, personelig hater jeg taktikken deres som har fellet gode titler fra blant annet Westwood og Maxis.

Lenke til kommentar

Men alle er redde for at et slikt oppkjøp vil ødelegge GTAIV f. eks? Hvordan da? Ved å gjøre det mer "barnevennlig"? Det tror jeg ikke kommer til å skje i verst tenkelige scenario engang. Altså, GTA-serien tjener vanvittig mye penger på å være kontroversiell. Se bare på hvorfor GTA3 solgte så sinnsykt. Gratisreklame over alt. Folk ville stoppe spillet osvosv og dermed ville enda flere folk ha det! Om EA tvinger Rockstar til å lage spill som er mindre voldelig og mer lik, tja, den Coca-Cola reklamen så vil nok salget av spillet droppe vesentlig. Noe som ikke er ønskelig for noen av partene.

Lenke til kommentar

EA har en historie for å gjøre alle spill mere mainstream for dermed å øke potesiell kjøpemasse. Samtidig er de også kjent for å ha en dårlig track record for støtte for spill i etterkant (patcher med fix og/eller ekstramateriale). Ekstramateriale kommer ja, men ALLTID i en betal-expansion.

 

I tillegg er EA kjent for å tyne enhver god franchise se har kjøpt opp, enten med ny-utgivelser med minimalt med nytenkning i forhold til forrige versjon, eller nevnte betal-expansions.

 

Jeg liker ikke EA, men må innrømme at jeg har min fair share med EA-spill (FIFA08, NHL08 og siste Burnout kommer jeg på i farten).

Lenke til kommentar
Men alle er redde for at et slikt oppkjøp vil ødelegge GTAIV f. eks? Hvordan da? Ved å gjøre det mer "barnevennlig"? Det tror jeg ikke kommer til å skje i verst tenkelige scenario engang. Altså, GTA-serien tjener vanvittig mye penger på å være kontroversiell. Se bare på hvorfor GTA3 solgte så sinnsykt. Gratisreklame over alt. Folk ville stoppe spillet osvosv og dermed ville enda flere folk ha det! Om EA tvinger Rockstar til å lage spill som er mindre voldelig og mer lik, tja, den Coca-Cola reklamen så vil nok salget av spillet droppe vesentlig. Noe som ikke er ønskelig for noen av partene.

 

Hvordan da?

 

GTA 4: Oldsmobil edition

GTA 4: Old lady with a handbag edition

GTA 4: Old lady with a handbag's husband edition

GTA 4: Slingshot edition

GTA 4: Slingshot with ammo edition

GTA 4: Grander theft

 

Alle disse ekspansjonspakkene kommer i løpet av 12 månder.

Lenke til kommentar

Personlig bryr jeg meg lite om noe BioShock 2, det første spillet var en skuffelse. GTA-serien er bra spill tvers igjennom, men den samme oppskrifta har begynt å bli passe kjedelig.

Og jeg bryr meg ikke noe om hvilket navn det står på spillet jeg kjøper, men det er lenge siden det har stått EA på noe, men det er mest fordi jeg ikke har funnet noen spill fra EA på en god stund jeg har hatt lyst til å spille.

 

Jeg vil bare ikke at EA skal kjøpe opp Take-Two fordi jeg vil ha så mange spillselskap som mulig; for å beholde bredden.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...