Gå til innhold

Stasjonær PC til HD-film redigering


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg Canon HF200 videokamera, men får ikke redigert filmene, da laptopen min er for dårlig.

 

Tenkte da å benytte anledningen til å å kjøpe meg en ny stasjonær PC. Ser de har tilbud på komplett på en HP-maskin. Funker denne for meg til videoredigering, og ellers vanlig bruk som Office, litt bilderedigering og Internetsurfing? Spiller ikke i det hele tatt. Tar også imot andre tips med takk, helst i prisklasse 5000-6000,- + skjerm

 

Trenger også hjelp til en billig 22-24 tommers skjerm!

 

På forhånd takk!

Endret av Kjolnerdomen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den burde være grei til formålet. X4 810 er en ok prosessor og skjermkortet holder greit. Som alltid med slike ferdig PCer er det en veldig begrenset strømforsyning, og det er et aber. Dersom du ikke fyller PCen med for mye ekstrautstyr holder den. Forøvrig så er det også mulig å skifte strømforsyningen senere.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Det eneste du egentlig trenger for at maskin skal være god til HD filmredigering og encoding er en sterk multicore prosessor, og gjerne bra med RAM også. Annbefaler en av de billigere quadcore prosessorene - det er viktigere med flere cores enn høy frekvens.

 

Det - og så må du naturligvis passe på at du har det du trenger av input fra evt. kamera osv. de fleste nyere bruker jo bare USB, og det er plenty av hovedkort med firewire også om du trenger det.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...