Gå til innhold

Anmeldelse: Star Wars: The Force Unleashed (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet mitt med at spill ofte ikke kommer til pc lengre (i alle fall ikke før leenge etter det lansereres til de andre konsollene) er ikke at jeg må betale for spillet, det gjør jeg uansett, men at jeg må betale mye mer. Å betale utvikleren ser jeg på som en selvfølge. Å betale en slant til distributør og butikk, vel jeg foretrekker online-distrubisjon ala steam, men fair nok, i det minste får jeg spillet i hånda og en fin eske.

 

Å betale 150 - 200 kr. ekstra pr. spill til Sony eller MS eller Nintendo er det jeg har problemer med.

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor ikke de har Multiplayer til Xbox360 og PS3 versonen... De har jo det til Wii..

 

Til Wii har de sånn duell modus, med mange karakterer fra spillet og også fra tidligere star wars filmer. Tror jeg må kjøpe dette spillet også :D Bare elsker Star Wars, og hvis dette er en bra ekstra del til Star Wars historien, bli jeg KJEMPE GLAD :D

Lenke til kommentar
Skulle ikke dette spillet komme den nittende. Hadde ingen anelse om at det var ute...

 

Korrekt, det kommer den 19, men jeg fikk det allerede i helgen. Ikke spør meg hvorfor de jeg hadde forhåndsbestilt det fra sendte det fra seg så tidlig, men jeg klager ikke. ;)

 

Jeg var positiv til demoen, men spillet overgikk demoen med flere lysår. Og de som klager på lightsaber angrepene har tydeligvis kun spilt demoen. I spillet får "erfaringspoeng" og kan hele tiden lære nye angrep/komboer, mens i demoen hadde du kun tilgang til noen få.

Endret av Hawkmoon
Lenke til kommentar

Jeg ble egentlig litt skuffet, men jeg har bare spilt demoen og det er vel fult mulig at fullversjonen gir ett bedre helhetsinntrykk..

 

Jeg skulle heller ønske at det kom ett spill nært Knight of the old republic noe som er min dedikert beste PC opplevelse noen sinne.. Å kunne velge mellom "The Dark side and Ligh side" gir ett fantastisk frihetsinntrykk sammen med valg av skills og oppgraderinger..

Lenke til kommentar
Anbefaler å ta en titt på Gametrailers anmeldelse, som ga det 6,9 (og de er snille), noe jeg syns er en mye mer passende karakter. Har dog ikke spillt hele spillet, bare demoen.

Jeg håper du innser at det i beste fall er merkelig å mene at en karakter er mer passende enn en annen uten at du har spillt spillet?

Det jeg misliker med spillet er det grunnleggende gameplayet. Hvordan kampsystemet minner om det i LOTR The Two Towers til PS2/Xbox/GC når de har lagd et nesten perfekt system for lasersverdfekting før (Jedi Knight Jedi Academy). Det at de har lagt inn disse LOL PRESS X/Y/A/B NOW sekvensene hjelper heller ikke akkurat.
Lenke til kommentar

Å sette en (ex?)ihuga Star Wars fan til å anmelde blir vel ikke akkurat objektivt - ja jeg leste artikkelen deres om at det er "umulig" å være objektiv - men en ikke-StarWars-fan hadde sett mer objektivt på det (No offence, kjære anmelder :) ).

 

Jeg har ikke spilt spillet.

 

Likevel drar GameTrailers frem noen argumenter som blir utelatt av Gamer:

-ingen multiplayer

-veldig kort spill (7-8 timer?)

-det er ikke spesielt utfordrende fiender - de får bare mer og mer liv lengre ut i spillet (vel, nå er det jo sikkert fett å pløye seg igjennom mengdene med "the force" :) )

- og det at spillet virker buggy flere steder (mistet dere også lyden i siste scene i spillet?).

 

Det er klart at jeg som gamer - men ikke veldig Star Wars fan - blir mindre interessert av dette. Det er dyrt å betale fullpris for et så kort spill som ikke engang har multiplayer som kan forlenge spillgleden.

Innbiller meg også at folk som kanskje ikke kjenner så mye til Star Wars og historien, som kanskje kjøper spillet fordi "wow det fikk 8/10" kan bli litt skuffet..? I might be wrong.

 

Spillet ser kult ut! Men en del mangler gjør at jeg venter nok med å kjøpe det til jeg kan få det billig (pre-owned..)

 

Kanskje andre som har spilt seg gjennom vil poste egene anmeldelser etter hvert?? :)

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Jeg spilte demoen på PS3 og syntes det var forferdelig kjedelig. Det var fryktelig ensformig gameplay. Det eneste lyspunktet med spillet må være å kjøpe det på Wii hvor man bruker Wii kontrolleren som lightsaber.

Helt enig med deg, og jeg er en stor og gammel SW-fan. Jeg spilte demoen på 360: de første 5 minuttene var ganske gøye men jeg kjedet meg allerede før demoen var ferdig. Slutten av demoen føltes litt stusselig med combo'en og den scriptet "døden" til AT-ST'en. Jeg har tro på at spillet er gøyere på Wii pga. kontrollerne, men uansett ikke noe for meg.

 

Jeg ser heller frem til neste Jedi Knight-spill når det gjelder SW-action.

Lenke til kommentar
Likevel drar GameTrailers frem noen argumenter som blir utelatt av Gamer:

-ingen multiplayer

-veldig kort spill (7-8 timer?)

Multiplayer: Hvorfor skal et spill automatisk trekkes for å ikke ha multiplayer?

 

Lengde: Det relevante for vurderingen er ikke hvor langt spillet er, men hvor gøy det er så lenge det varer. På Gamer.no kan et spill få toppkarakterer uansett om det varer i 3 eller 30 timer. Det er hva som skjer, og hva spillet gir i løpet av spilletiden som bestemmer hvor bra spillet er. Et spill blir med andre ord ikke automatisk bedre av å være langt, på samme måte som det ikke automatisk blir dårligere av å være kort.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at et spill ikke er bra bare fordi det ikke er like langt som f.eks Oblivion - men det har jo litt å si hvor mye spilltid (kombinert med glede) man får for pengene sine.

Mennesker som kanskje har råd til et par spill denne høsten (les: skoleungdom/studenter f.eks) bør kanskje bruke pengene på noe de får mer igjen for - i første omgang i alle fall :)

 

Dette gjelder også multiplayer: Spillet er ikke dårlig fordi det ikke har multiplayer, men hadde det hatt det hadde det antakeligvis blitt mye bedre (kommer selvfølgelig an på gjennomførelsen) og man får som sagt mer tid/glede igjen for pengene.

 

Dette er og blir viktige argumenter, og hvis man tar de i betraktning så synker interessen for spillet litt - i alle fall for min del.

 

Men som sagt, folk som kjenner til og liker Star Wars burde jo ikke være i tvil :)

Lenke til kommentar

 

- og det at spillet virker buggy flere steder (mistet dere også lyden i siste scene i spillet?).

 

Det er merkelig at Gametrailers har opplevd så mye bugs, selv merket jeg ingenting. Lyden var helt uforandret i siste scene.

 

Angående det å like Star Wars generelt; jeg sier i anmeldelsen at historien muligens er av mindre verdi for den som ikke liker sagaen i det hele tatt, og da også av større verdi for den som er fantast. Slik er det alltid. Selv om jeg liker filmene, betyr det ikke at jeg er ute av stand til å se kritisk på et produkt.

 

Og jeg skjønner at lengde på spill har mye å si for mange, men det har ingenting å si på hvor bra et spill faktisk er. Portal var ikke lange spillet, men like fullt en fantastisk spillopplevelse.

Endret av Daniel Guanio
Lenke til kommentar

Jeg merker at det "lugger" litt akkurat i det man hugger til noe(n) med sabelen, men ellers ser ting ut til å funke som det skal. Kan jo hende at det skal være sånn, for alt det jeg vet. :roll:

 

Ellers er jeg nesten enig i karakteren, en solid 7 ville vel jeg ha gitt den. Rent bortsett fra at det er flott å se og høre på, så blir det litt ensformig i lengden, men jeg koser meg med dette. Glimrende, hjernedød Star Wars vold med en fengende historie. Vel verdt prislappen. :yes:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...