Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk FAQ - Les her før du poster nye spørsmål


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har også et problem..

Jeg må gå inn i SMC sitt program for trådløse nettverk hver gang jeg skrur på pc'n og trykke apply chnages( ellers fungerer ikke det trådløse nettverket). Dette er innmari irriterende, skulle ønske den starta auto hver gang jeg skrudde på pc'n.

Så hvis jeg kunne få windows til å konfigruere trådløse nettverket mitt ville det vært bra, tror det gjør det helt auto.

Men jeg finner ikke noe sted hvor en "la windows konfigruere nettverket"(el.) checkbox er. Jeg blir henvist til MS knowlegde base 871122, men det står at jeg bare skal krysse av i den checkbox'n etter at jeg har gått inn i mitt trådløse nettverkskort avanserte instillinger . men den er ikke der noe sted, har letet mye. =P.

hjelp.

Lenke til kommentar

Datating: Jeg vet ikke så mye om denne standraden. Har du noe info eller noen linker?

 

Silent cooper: Skjønte ikke helt, men ønsker du å la windows konfigurere neettverket ditt? I xp gjøres det sånn: start>kontrollpanel>ketegorivisning>netttverks og internett tilkoblinger>nettverkstilkoblinger>høyreklikk på trådløs tilkobling og trykk på egenskaper>trådløse nettverk>Merk av for "Bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk". Deretter kan du bare avinnstallere den programvaren fra smc og konfigurere med windows.

Lenke til kommentar
Silent cooper: Skjønte ikke helt, men ønsker du å la windows konfigurere neettverket ditt? I xp gjøres det sånn: start>kontrollpanel>ketegorivisning>netttverks og internett tilkoblinger>nettverkstilkoblinger>høyreklikk på trådløs tilkobling og trykk på egenskaper>trådløse nettverk>Merk av for "Bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk". Deretter kan du bare avinnstallere den programvaren fra smc og konfigurere med windows.

Du har forstått meg riktig. men det er ikke noe sted hvor jeg kan krysse av for "la windows konfigruere automatisk" lover deg finnes ikke. JEg har SP2. Er det fjerna der?.

 

Kan du vise meg en annen måte? eller si meg hvor denne checkbox'n er?.

 

Flott guide forresten. Skal sikkre nettverket mitt nå =)

Lenke til kommentar
Silent cooper: Skjønte ikke helt, men ønsker du å la windows konfigurere neettverket ditt? I xp gjøres det sånn: start>kontrollpanel>ketegorivisning>netttverks og internett tilkoblinger>nettverkstilkoblinger>høyreklikk på trådløs tilkobling og trykk på egenskaper>trådløse nettverk>Merk av for "Bruk windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk". Deretter kan du bare avinnstallere den programvaren fra smc og konfigurere med windows.

Du har forstått meg riktig. men det er ikke noe sted hvor jeg kan krysse av for "la windows konfigruere automatisk" lover deg finnes ikke. JEg har SP2. Er det fjerna der?.

 

Kan du vise meg en annen måte? eller si meg hvor denne checkbox'n er?.

 

Flott guide forresten. Skal sikkre nettverket mitt nå =)

Hmm.. Jeg har sp2 og det funker her.. Veldig rart at du ikke har det samme.

Prøv bare å avinnstallere det programmet ditt du, og du kan helt fnt bruke windows til å konfigurere. Kanksje du har sattd et andre programmet til å konfigurere nettverket og da kan du ikke bruke windows?

Lenke til kommentar

:roll: Har vært på elkjøp og kjøpt meg en trådløs Philips 11g trådløs router, så nå har jeg en stasjonær og to bærbare som går utmerket trådløst.Har også Zyxel 650r-t3 adsl modem, både routeren og modemet er brannmuren slått av.Bruker Bullet Proof som FTP og IP-Duc for å dele filer med men nå er det ingen som kommer inn etter at routeren ble innstalert .har ikke peiling hvordan routeren skal settes opp så nå er håpet at noen her kan fortelle meg det?

MVH

evelinn

Lenke til kommentar

:w00t: , flott guide, lærte masser.

 

Har et problem , pga min manglende kunnskaper om nettvert, særskilt trådløst.

 

Hadde vært takknemlig om jeg kunne få produktanbefalninger på utstyr som kan løse følgende på rimligste måte uten å måtte bygge egene antenner.

 

3 hus skal dele en internetttilkobling (adsl ikke tilgjennelig, kun trådløst internett som er meget dyrt kr 800 pr md for 512 mb + 2500 i etablering)

 

Fra hus med basestasjon :

Til hus 1 - ca 200-250 m til - Fri sikt

Til hus 2 - ca 100 - fri sikt

 

rundståle nødvendig da det er de husene som skal koble seg til ligger i hver sin rettning ?

Endret av Osse
Lenke til kommentar
:w00t: , flott guide, lærte masser.

 

Har et problem , pga min manglende kunnskaper om nettvert, særskilt trådløst.

 

Hadde vært takknemlig om jeg kunne få produktanbefalninger på utstyr som kan løse følgende på rimligste måte uten å måtte bygge egene antenner.

 

3 hus skal dele en internetttilkobling (adsl ikke tilgjennelig, kun trådløst internett som er meget dyrt kr 800 pr md for 512 mb + 2500 i etablering)

 

Fra hus med basestasjon :

Til hus 1 - ca 200-250 m til - Fri sikt

Til hus 2 - ca 100 - fri sikt

 

rundståle nødvendig da det er de husene som skal koble seg til ligger i hver sin rettning ?

Ville laget en egen tråd hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Super Guide :D

 

Bare en ting vist naboen har hvert innpå routeren din og bytta passordet..

 

 

- Du blir bedt om å taste inn brukernavn og passord. Dette finner du i manualen som fulgte med routeren eller ved å lete litt på nettet. Ofte noe sånn som default/ admin eller lignende.

 

Fungerer ikke passordet så resett routeren (liten knapp bakpå)så fungerer orginal passord igjen.

Lenke til kommentar
Super Guide :D

 

Bare en ting vist naboen har hvert innpå routeren din og bytta passordet..

 

 

- Du blir bedt om å taste inn brukernavn og passord. Dette finner du i manualen som fulgte med routeren eller ved å lete litt på nettet. Ofte noe sånn som default/ admin eller lignende.

 

Fungerer ikke passordet så resett routeren (liten knapp bakpå)så fungerer orginal passord igjen.

JA, det skal jeg putte med.

Lenke til kommentar

Takker for et flott tiltak, dette er utmerket for en som ikke er så bevandret innenfor dette.

Jeg er på trappene til å skeffe meg et tråløst nettverk, og jeg har faktisk den situasjonen du beskriver. med adsl fra telenor( ZyXEL modem)

 

Jeg lurer litt på følgende:

 

Forskjellen på router og aksesspunkt, og hva er det jeg trenger

 

Jeg ser også at der er routere som har innebygd printserver, er dette en fordel?

SMC Barricade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...