Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TP-LINK ARCHER MR200 treg 4g


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en TP Link Archer MR200 og sliter med tregt mobilt bredbånd. Jeg har prøvd telenor og nå Telia og begge er trege. Jeg har sjekket dekningskartet i forkant og det skal være bra dekning.
Jeg bor ute blant jorder, ingen fjell i nærheten og det er svært få hus i området.
Jeg bor i et hus i første etasje på ca 50kvm. Det er da begrenset hvor jeg kan plassere routeren men jeg har prøvd på bakkenivå ved vinduet, og opp ved taket.

Nedlastning i følge speedtest er ca 4mbps, og opp er såvidt 1mbps i gjennomsnitt.

Bruker jeg 4g på mobilen er hastigheten noe helt annet, men dette er gjennom Ice. Jeg har tidligere brukt ICE mobilt bredbånd med deres router men det var ekstremt ustabilt. Det var så tregt at det ikke gikk an å bruke.

Jeg har prøve å søke opp routeren og skrevet på deres eget forum uten hell.
Jeg har prøvd å oppgradere firmware uten hell, og endret channel uten at dette har hjulpet.
Edit:
Han jeg leier av bor i annen etasje, og fortalte når jeg flyttet inn har Telenor og det var ikke noe problem. Han har en sønn på 14 år, og jeg ville anta at forbruket deres krever litt mer enn kun meg alene, men vet ikke hva slags hastighet de opplever.


Noen med erfaring som kan komme med tips?

Endret av gakumon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt sikker at den kopler seg opp med 4G/LTE ?

Dette da den er : Backward Compatible – Compatible with 4G/3G/2G network

 

Prøvd samme sim-kort du har i mobilen i den ?

Det står det når jeg logger inn på routeren hvertfall.

Den står på 3g/4g router mode, og koblet til LTE. 

Jeg vil helst ikke bruke kortet på mobilen da jeg har veldig lite data i måneden på mobilabonnementet.

Lenke til kommentar

Det står det når jeg logger inn på routeren hvertfall.

Den står på 3g/4g router mode, og koblet til LTE. 

Jeg vil helst ikke bruke kortet på mobilen da jeg har veldig lite data i måneden på mobilabonnementet.

Da det kan være noe problem med ruter sim-kortet mente jeg bare at du skulle teste med mobilens sim-kort om det samme problemet var tilstede da.
Lenke til kommentar

Da det kan være noe problem med ruter sim-kortet mente jeg bare at du skulle teste med mobilens sim-kort om det samme problemet var tilstede da.

Da har jeg fått testet litt. Bredbånd sim fungerte på mobilen, testet speedtest på mobilen og da fikk jeg 68 ned og 3 opp. Så det ser ikke ut til å være noe med simkortet. Omvendt fungerte dårlig da jeg ikke fikk internett i det hele tatt.  Da jeg logget inn på routeren sto det bare at innstillinger kan være feil, feiløsning på windows nevnte DNS. Dette er litt utenfor mitt område.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen!

En liten oppdatering. 
Nettet funker forholdsvis greit på pc og ps4/smart-TV. Jeg kan f.eks se netflix, laste ned med ca 1-2mbit, og spille fortnite (dont judge) uten lag.

Men på mobilen går det ofte fryktelig treit. Jeg får ikke spilt clash royale uten at det lagger, instagram osv går tregt.

Speedtest på pc viser 51mbps ned og 14 opp. Mobilen viser 10 ned og 13 opp. Testet rett etter hverandre.
Jeg har en samsung s8. 4g på mobil funker helt fint.

Er det noe innstillinger eller et eller annet som kan være feil her?

Edit:

Jeg bytta wifi til 5ghz-linjen i stedet for 2ghz. Det ble plutselig mye raskere. Har dette så mye å si altså? Trodde det bare var forskjellige frekvenser.

Endret av gakumon
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...