Gå til innhold

GUIDE: Raspberry Pi (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Kunne kanskje vært greit å forklare hvordan man avslutter en emulator med en knapp uten å fysisk kutte strømmen?

Trykk Escape.

 

Men da må jeg koble til tastaturet HVER gang jeg skal avslutte et spill.

 

You can setup an “exit emulator” button combination that will bring you back to the emulator/game selection screen. When you do this, it will dump the ROM and keep any save files that you have. There are other ways this can be accomplished; we will go over those later.

So at the bottom of the retroarch.cfg, enter these two lines

input_enable_hotkey_btn = "X"

input_exit_emulator_btn = "Y"

Replace X with one of the numbers that corresponds to a button on your controller, and replace Y with a different number. In my setup, I wanted it to exit the emulator by pressing Select + Start. So I replaced X with the number corresponding to my select button (I think it was 8), and I replaced Y with the number corresponding to my start button (I think it was 9)

Once you have made all the changes you need, press ctrl+s to save the configuration file. You can now close the configuration file. Back at the desktop, click on the LXDE Start menu, and select “logout”. It will prompt you again, so click “logout”.

 

Source: http://supernintendopi.wordpress.com/2013/01/23/an-a-to-z-beginners-guide-to-installing-retropie-on-a-raspberry-pi/

 

Problemet mitt er at den alikevel ikke registrerer de knappene. Er nok jeg som gjør noe feil, men får det de ikke til å fungere.

Jeg skjekket hva min kontroller fikk av verdi, og star og select var 8 og 9.

Lenke til kommentar

Prøvde dette med en Raspberry Pi for en stund siden, og konkluderte med at den var ganske på grensen til å være i stand til å kjøre SNES spill i full hastighet. En PC er fortsatt mye bedre til dette formålet. Evt. en hacket Wii.

 

Har ikke testet den selv, men tipper at også en BeagleBone Black vil være bedre egnet, pga at den har betydelig kraftigere prosessor enn Raspberry Pi - den eneste fordelen RP ser ut til å ha over BBB er at den støtter høyere oppløsning via HDMI'en, men det hjelper lite når den knapt har prosessorkraft til å drive noe likevel, og man trenger uansett ikke de høyere oppløsningene i forbindelse med retro-konsoll emulatorer.

Lenke til kommentar

Prøvde dette med en Raspberry Pi for en stund siden, og konkluderte med at den var ganske på grensen til å være i stand til å kjøre SNES spill i full hastighet. En PC er fortsatt mye bedre til dette formålet. Evt. en hacket Wii.

 

Har ikke testet den selv, men tipper at også en BeagleBone Black vil være bedre egnet, pga at den har betydelig kraftigere prosessor enn Raspberry Pi - den eneste fordelen RP ser ut til å ha over BBB er at den støtter høyere oppløsning via HDMI'en, men det hjelper lite når den knapt har prosessorkraft til å drive noe likevel, og man trenger uansett ikke de høyere oppløsningene i forbindelse med retro-konsoll emulatorer.

Min kjører SNES spill helt strålende. Har du satt på noe overclock på din?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Trur man må oppdatere denne artikkelen: Prøver å få xbox 360 kontrollern til å funke, men kan bare navigere meg i Emulationstation og ikke i de spilla som er installert fra før.

 

cd RetroPie/emulators/RetroArch/installdir/bin

./retroarch-joyconfig >> ~/RetroPie/configs/all/retroarch.cfg

 

funker ikke, finner ikke de mappan.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vil bare legge til at Raspberry Pi utviklerne har gått ganske hardt ut mot gamere, blant annet med å kalle de kvinnehatere, voldtektsmenn og pedofile på twitter.

 

De støtter også et verktøy som blokkerer brukere basert på #gamergate hashtagen. Med andre ord så kaller de som reagerer på uttalelsene deres for "harassers" og blir dermed automatisk blokkert.

 

Jeg synes oppførselen deres har vært veldig usmakelig. Oppfordrer heller til guider til Hummingboard eller Beaglebone Black som er bedre og kraftigere i nesten alle aspekter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...