Gå til innhold

Februarfest 2009: 4 uker - 4 temaer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var meg og de utfordringene da.. Jeg klarte ikke kravet til aktivitetsnivået for kandidat denne første uken.

 

Enten ute.. eller heller nedgradert nivå til pingle? Må vel være greit det?

Det er vel bare å fortsette som du best kan. Aktivitetskravene kan sees på som forventet nivå (før start).

 

Tom

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
I første post i Februarfest 2009 | Bildegalleri står det at bildene skal være 1024px på lengste siden. Jeg har postet alle bildene med 800px på lengste siden, skal jeg lage nye versjoner, eller kan jeg bruke de gamle omigjen?

Eller, mer presist: Er 1024px maksgrense eller definitivt mål? -er vel spørsmålet da.

Det har pleid å være slikt standardmål for alle bildene som legges inn i en bilde-tråd. Sikkert for å skape litt ensartet system og orden. Jeg har pleid å legge inn i egen tråd maksimum mål 1280px for lengste side, så det er litt dumt at målet er litt annerledes i samlet bilde-tråd. (Da må jeg gjøre resize en gang til på et resized bilde, eller gå tilbake til det originale og lage nytt mål der og skjerpe opp igjen)

RandiA

Lenke til kommentar

Hm. I reglene for utfordringen står det i regel 8:

"Bildene som legges inn skal ikke være større enn 1280 piksler i lengste lengde."

 

Til seinere bør det kanskje endres til:

"Bildene som legges inn skal ha 1024 piksler i lengste lengde."

 

Hvis det er det som skal brukes.

 

Ellers ser jeg at regel 7 sa det skal være exif i alle filer, det har jeg heller ikke, så da må jeg kjøre dem ut på nytt allikevel. Ikke mye styr da, men litt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
*kremt* Jeg er litt usikker på om jeg egentlig fullførte "nok" til å kvalifisere til galleriet. Hva sier du, Høvding Tom?

Skal man være generøs og si at hvis man i at hvis man har nådd 50% av målet sitt, så er det greit ?

 

Forutsatt at målet er ambesiøst (entusiast eller mer)...

 

Tom

 

edit: eller bør listen ligge på 75% (eller noe annet?)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
*kremt* Jeg er litt usikker på om jeg egentlig fullførte "nok" til å kvalifisere til galleriet. Hva sier du, Høvding Tom?

Skal man være generøs og si at hvis man i at hvis man har nådd 50% av målet sitt, så er det greit ?

Forutsatt at målet er ambesiøst (entusiast eller mer)...

Tom

edit: eller bør listen ligge på 75% (eller noe annet?)

Dette kan jo initiativtaker bestemme ("udemokratisk") :yes:

Lenke til kommentar
Dette kan jo initiativtaker bestemme ("udemokratisk") :yes:

Dillemaet er jo at at anew har levert 100% før, så da kan selv 90% kan virke som nederlag. Og når andre føler at de har jobbet hardt og når 40-50% av sitt mål; hva skal man si da?

 

Jeg selv er av den holdning er at så lenge man setter seg et mål på disse utfordringene, så bør man klare 50% eller mer. Og det har du vel kalrt. Det tilsvarer muligens en karakter på rundt 3-4. Ståkarakter; men mor og far blir ikke imponert :hmm:

 

Tom

Lenke til kommentar
Har vel strengt tatt ikke greid målsettingen jeg heller på den der, det ble litt for travelt for meg... :(

Nei du har nok ikke det. Men hvem er mest skuffet? Du? eller vi som trodde på deg?

 

Fra spøk til revolver, så ble nok februarfesten tøff for de fleste; det var ikke lys nok på den tiden av døgnet man hadde tid. Og samtidig er det en tid på året hvor det skjer tydeligvis skjer mye.

 

I tillegg ble utfordringen for tøff, noe som jeg må ta på min kappe. Så det blir ingen februarfest neste år; men et par små koselige oppgaver istedet.

 

Tom

Lenke til kommentar
I tillegg ble utfordringen for tøff, noe som jeg må ta på min kappe. Så det blir ingen februarfest neste år; men et par små koselige oppgaver istedet.

Tom

Så fint da, at man lærer av erfaringen...passer bedre med noe kort og konsist i fefruar ja....enig der :yes: .

(PS. Hadde sånn omtrentlig, nesten, helt fullført da, tross alt...og må jo ta i bertaktning at jeg var på reise, og så var det så veldig mye snø..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...