Gå til innhold

bshagen's byggelogg


Anbefalte innlegg

Da var det dags for meg å skrive noen ord. :)
Du kan kommentere her.

Alle delene er kjøpt hos DigitalImpuls, og hjelpen de har gitt meg er virkelig noe utover det vanlige. Tusen takk. :)

Specs:

- AsRock X99 OC Formula
- 16GB Avexir Platinum DDR4
- i7 5280K
- Asus Strix GTX 970 SLI
- Full custom loop fra EK - 3 stk 480mm rads (XTX)
- 13 stk Noiseblocker PL2
- 2 stk Noiseblocker PK3
- FSP Aurum Platinum 1200W
- LD Cooling PC-V8 Yellow/Black kabinett.
- Mayhem Yellow Pastel kjøleveske
- Aquaero 5 LT viftekontroller

DSC_0439.jpg



Har egentlig aldri vært en fan av fargen gul, men tror dette kan bli bra. Det ble hovedkortet som bestemte hvilken farge jeg skulle gå for.

Blokkene er montert:

DSC_0443.jpg


Radiatorene er montert:

DSC_0446.jpg


DSC_0448.jpg


Kjøpte litt ekstra fittings for å lage drain, men det ser ut til at jeg går tom. Det er litt synd, men jeg får heller lage det en annen gang. :) Ventilen osv kan jeg jo uansett bare beholde til da, og tempsensoren setter jeg på baksiden av pumpetoppen i stedet. :)

DSC_0447.jpg

Dette er sånn det blir uten drain. Jada, jeg er klar over at den ene fittingsen er skrudd helt inn, skal gå over alt før jeg fyller. ;)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slangene er på plass. Jeg håper alt er tett, den ene slangen i toppen var vanskelig å få på, den er egentlig bare halveis inpå. Syns den ser litt skummel ut, men veit ikke helt åssen jeg skal få det bedre, uten å utvide hullet som går ut til baksiden av kabinettet. Tenkte på om jeg kanskje skulle varme opp noe vann, kanskje slangen blir litt mykere da.

DSC_0453.jpg

DSC_0458.jpg

Tar også gjerne i mot kommentarar på routingen her. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg skulle fylle loopen så gikk det skeis dessverre. På baksiden av pumpetoppen så er det en port, som jeg satte tempmåleren i. Det begynte å lekke ut av den, og pumpa sugde luft. Blødde ut tanken og pumpa og tok ut sensoren.

DSC_0460.jpg

Gjengene er ødelagt. :(

EDIT:
Gjorde er forsøk til, fikk ikke sove. Fikk lurt en blindplugg til å ta de gjengene som er bra, og da gikk den inn. Og det tetter. Men nå har jeg ingen tempsensor. Jaja... :p

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Egor - It's alive!

Etter litt trøbbel (skal ikke gå inn på hva, litt for flaut, tusen takk **dp** og DuraN) så er PC'en oppe og går. Alle vifter er i gang og vannet snur rundt. Begge GPU'ene virker og SSD virker også.

Så nå blir det software i kveld. Skal også gjøre litt mer mer cable management, så kommer det nye bilder - kanskje i natt. :)

Nå blir det en tur på konsert i Oslo først. Håper dere liker loggen, tar gjerne i mot ris/ros. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var den ferdig.
Kabelføringen ble litt "så som så", men det får nesten gå. Var rimelig sliten når jeg kom hjem fra konserten. :p

Beklager også kvaliteten på bildene, har bare et mobilkamera tilgjengelig. Håper dere liker resultatet, der må gjerne si ifra hvis det er ting jeg burde gjøre annerledes. :)


DSC_0480.jpg

DSC_0484.jpg

DSC_0481.jpg

DSC_0483.jpg

DSC_0482.jpg

DSC_0489.jpg

DSC_0479.jpg

Endret av bshagen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...