Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min kone har blitt mer utagerende...


Anbefalte innlegg

Min kone har de siste 6-7 månedene blitt mer utagerende. Hun er ute flere ganger i uka og havner som oftest på et eller annet nachspiel. Hun pynter seg på en måte som for meg er hun skal ut å "fiske".

På morgen kvisten ringer hun meg for å bli hentet. Da er hun som oftest full og uvel. Så bruker hun resten av dagen i senga for å komme til hektene igjen.

Dette startet etter at hun fikk en ny venninne som hun snakker mye med og de tilbringer mye tid sammen.

 

Etter et av nachspielene sa hun at hun hadde vært utro og hadde hatt sex med en mann. Min verden raste sammen og jeg viste hverken inn eller ut. Så kom hun å sa at hun bare ville teste meg. Jeg var så forbannet at jeg holdt på å klikke. Flytta ut noen dager før jeg kom tilbake og ønsket at hun måtte vise at hun kunne skjerpe seg og at hun måtte gjenvinne min tilit. Jeg vet ikke om hun prøver å skjule det som hun sa først.

 

Men nå fortsetter hun, og om jeg er litt negativ til det at hun går ut og på nachspiel er det jeg som er vanskelig. "Ødelegger for henne". "Vil ikke at hun skal ut å danse og kose seg". "Må få være ute med venninnene sine"...

 

Jeg elsker henne, men jeg sliter med stole på henne. Hun sier jeg må prøve å glemme "testen" hennes og stole på henne.

 

Vi har 2 små barn. Jeg er ca. 10 år eldre enn henne. Har vært gift i snart 10 år. Hun er opprinnelig fra øst Europa.

 

Hva kan jeg gjøre? Jeg er ikke den som er ute så ofte og har ingen venner som jeg kan "henge" med.

 

Går konstant med en indre uro om hva som kommer til å skje. Føler en vis sjslusi.. Gnager på selvtilliten også..

 

Hun greier ikke å se det fra min side. Om jeg spør om jeg hadde vært som henne, hva ville hun ha gjort da. Det vil hun ikke svare på....

 

 

... utrolig vondt å skrive dette....

 

Anonymous poster hash: ccdec...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må fortsette å spørre genuint og åpent. Dere har vært sammen i 10 år. Da har dere innarbeidet temmelig sterke vanemønster og burde kjenne hverandre ganske godt. Når én part plutselig endrer adferdsmønster på denne måten, så er det oftest ikke uten grunn. Kanskje ho føler at ho ikke har fått levd, og vil ta igjen litt "tapt tid". Eller kanskje det virkelig -er- sant at ho bare har funnet ei venninne som ho klikker godt med og de bare har en svært hyggelig tid sammen.

 

Men det er klart varsellampene ringer litt når det varer hele natten gang på gang. Det burde holde med fra 7-8 til 00-02 Fredag og/eller Lørdag kveld, forholdsvis 1-3 ganger i måneden, ettersom. Og dermed selvfølgelig full åpenhet til deg.

 

Å tulle med din tillit på den måten som ble gjort, ville jeg også ansett som meget uhøflig og respektløst.

 

 

Hvis jeg var deg, ville jeg bedt om én siste samtale der dere prater om dette. Og da skal du ha 100% sannhet. Da sier du at du stoler på det ho sier, og da må du gjøre det. Du bør også be om å få prate med denne venninna, så du kan få spørt ho også om hva som er sant.

 

Jeg vet ikke om jeg ville klart å stole på ei dame som hadde gjort sånn mot meg. Og jeg forstår hvis du ikke gjør det. Det er en temmelig gråsone-dealbreaker. Jeg liker ikke å leve med usikkerhet, og man tuller ikke rundt med sånne ting.

 

Man tuller ikke rundt med 10 år med samliv. Men du må bare huske på at ho har også et liv og en psyke, og det kan være mange grunner til alt mulig. Prøv å være åpen for -alt-. Da øker prosentsjansen for at du på en genuin og direkte måte faktisk finner ut hva sannheten er, og da blir det lettere å ta neste valg på en følelsesmessig ryddig måte, uansett hva det valget måtte være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter et av nachspielene sa hun at hun hadde vært utro og hadde hatt sex med en mann. Min verden raste sammen og jeg viste hverken inn eller ut. Så kom hun å sa at hun bare ville teste meg. Jeg var så forbannet at jeg holdt på å klikke. Flytta ut noen dager før jeg kom tilbake og ønsket at hun måtte vise at hun kunne skjerpe seg og at hun måtte gjenvinne min tilit. Jeg vet ikke om hun prøver å skjule det som hun sa først.

Anonymous poster hash: ccdec...dc8

 

Her er greia. Hun er en av to ting. Hun er enten psykopat, og var ærlig da hun sa hun testet deg. Eller så var hun utro.

Endret av RRhoads
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Her er greia. Hun er en av to ting. Hun er enten psykopat, og var ærlig da hun sa hun testet deg. Eller så var hun utro.

Dette trenger ikke nødvendigvis være tilfellet. Vil heller påstå at den nye venninnen har satt griller i hodet på henne, sagt ting som kanskje gjør henne usikker, og derfor gjorde hun noe idiotisk, altså å teste han (eller for all del være utro, mener ikke dette som en ansvarsfraskrivelse btw, før noen påstår det). Er mange ting mennesker tar som fakta og så sprer videre uten å være spesielt kritisk til kilden eller uttalelsen, vi liker å tro at vi blir mer voksen og whatever når vi blir eldre men vi har jo alltid følelser som kan manipuleres og en selvfølelse som kan ødelegges. 

 

People be dumb

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har 2 små barn. Jeg er ca. 10 år eldre enn henne. Har vært gift i snart 10 år. Hun er opprinnelig fra øst Europa.

For henne er det kanskje et fornuftsekteskap for å komme ut av fattigdom, og nå som hun er her og har deg rundt lillefingeren så kan hun endelig leve livet som velstående frue som drar ut på byen og får seg noe når hun vil, fra noen hun faktisk er fysisk tiltrukket av?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter et av nachspielene sa hun at hun hadde vært utro og hadde hatt sex med en mann. Min verden raste sammen og jeg viste hverken inn eller ut. Så kom hun å sa at hun bare ville teste meg. Jeg var så forbannet at jeg holdt på å klikke. Flytta ut noen dager før jeg kom tilbake og ønsket at hun måtte vise at hun kunne skjerpe seg og at hun måtte gjenvinne min tilit. Jeg vet ikke om hun prøver å skjule det som hun sa først.

 

Men nå fortsetter hun, og om jeg er litt negativ til det at hun går ut og på nachspiel er det jeg som er vanskelig. "Ødelegger for henne". "Vil ikke at hun skal ut å danse og kose seg". "Må få være ute med venninnene sine"...

 

Jeg elsker henne, men jeg sliter med stole på henne. Hun sier jeg må prøve å glemme "testen" hennes og stole på henne.

 

...

 

En slik test ville utvilsomt vært en dealbreaker for meg. Jeg ville ikke ønsket å være sammen med noen som sa noe slikt for å "teste" meg. Hvis hun var full når hun sa det, ville jeg også antatt at hun faktisk var utro og innrømmet det for å se reaksjonen.

 

Det du skriver videre ville også gjort meg bekymret. Det høres nøyaktig ut som den ufølsomme, ukritiske oppførselen en av mine tidligere kjærester gjorde når hun var ferdig med forholdet vårt og var utro mot meg. Jeg var en hindring for henne, og alt ble tolket som at jeg ikke ønsket henne noe godt.

 

Stoler du ikke på din nærmeste partner, bør du heller ikke være sammen med vedkommende.

 

Dra mens du kan, og før det blir værre for barna.

Lenke til kommentar

Jeg hadde så absolutt tatt dette som utroskap.

Det er jo helt absurd å gjøre noe slikt mot en partner for "moro" skyld.

 

Nå er jeg en frisinnet type som ikke forveksler sex og kjærlighet sånn uten videre så jeg ville foreslått at vi kan ha elskere på si om det er hva hun ønsker. Dama min hadde fått lov om jeg også fikk lov, men slike ordninger må gjøres ryddig og man bør "godkjenne" hverandres utenforstående sexpartner. Avtalen bør også bare gjelde sex. Hvis motparten ikke har god kontroll over sitt eget følelsesliv og ikke klarer å skille mellom sex og samliv så er det åpenbart heller ikke en god idé.

 

Hvis en slik ordning høres skremmende ut så bør du tenke over hvorfor. Er maktbalansen veldig skjev i forholdet?

 

Med barn involvert så mener jeg at det er til alles fordel om man kan finne en god måte å leve sammen der alle er fornøyde.

 

Vi er ikke ment til å være monogame så det er naturlig at man vil kjenne på lysten til å bytte partner etterhvert som årene går.

Noen kjemper mot og undertrykker disse følelsene og noen får dem kanskje ikke under hele tatt, men hvis de er der så synes ikke jeg det skal ignoreres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At min bedre halvdel skulle fått holde på slik hadde vært fullstendig uaktuelt.

 

Om kjæresten sitter hjemme når den andre er på fest er det den som er på fest sitt ansvar å oppføre seg på en betryggende måte ovenfor den som sitter hjemme. Er man ute mener jeg det er en plikt som kjæreste å holde seg i en grønn sone. På den måten vinner alle. Men bare det å dra på nachspiel (om det ikke er med nære felles venner man stoler på) er – etter min målestokk – så langt utenfor den grønne sonen du kan komme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Normalt ville jeg sparket denne dama på dør umiddelbart. Men her får jeg inntrykk av at du egentlig er skyld i det hele. Hun oppfører seg slik fordi du tillater det. Du opptrer som en svak og patetisk «mann». Og hun er uten den sterke og solide rammen hun trenger i livet sitt.

 

Et velkjent fenomen, kvinner i forhold med svake menn går rett og slett bananas, og innerst inne hater de at den patetiske, harmløse og ynkelige mannen ikke setter dem hardt og brutalt på plass.

 

Enten gjør du store endringer allerede i dag, ellers kommer dette til å ende med katastrofe for familien du liksom skal være overhode for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du klarte å fullføre posten uten å slette den når du selv forstår hva du skriver :/

 

Dette er jo ikke et sunt forhold for 10 øre... 

 

Nr1: Du er ikke hennes prioritet lenger

Nr2: Hvordan blir barna prioritert? Ute flere ganger i uka samt bruke neste dag på å samle seg? Røde flagg lang vei

 

Nr3: Hun blir fremstilt som en psykopat av hva du skriver..Oppfatter vi det sånn, og du har tenkt tanken. Så er det vell svaret du trenger?

 

 

Håper du gjør det som er best for deg og barna dine og kommer deg unna denne dama.  Jeg ser absolutt ingen annen vei etter hva du har skrevet i denne posten.

 

Så mitt råd baserer seg kun på det..Dropper å synse å mene om andre ting som KAN være.  Kun du vet hva som er rett i din situasjon.

 

Og med denne posten så har du vell forstått hva du burde, men du tørr ikke ta steget.



Anonymous poster hash: 66d36...fba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Normalt ville jeg sparket denne dama på dør umiddelbart. Men her får jeg inntrykk av at du egentlig er skyld i det hele. Hun oppfører seg slik fordi du tillater det. Du opptrer som en svak og patetisk «mann». Og hun er uten den sterke og solide rammen hun trenger i livet sitt.

 

Et velkjent fenomen, kvinner i forhold med svake menn går rett og slett bananas, og innerst inne hater de at den patetiske, harmløse og ynkelige mannen ikke setter dem hardt og brutalt på plass.

 

Enten gjør du store endringer allerede i dag, ellers kommer dette til å ende med katastrofe for familien du liksom skal være overhode for.

 

Du glemte " Umodne & primitive " foran "kvinner" i innlegget.. 

 

Disse "kvinnene" vi ser her i din forklaring er alt utenom selvstendige, modne, ansvarsfulle og kanskje ikke helt "gode" med sine egne komplekser.

 

Vi baserer oss på media og hvordan ditt eller datt blir fremstilt, samtidig liker vi å ta det fra personlige erfaringer.

 

Jeg for min del kjenner 10+ mannfolk som andre vil anse som en "svak & patetisk" mann.  Ingen av disse kvinnene er utagerende på denne måten som blir nevnt.

 

Og da tar jeg utgangspunkt i de som er i 30-årene og har barn sammen med partneren.

 

 

Greit å få litt perspektiv.

 

Anonymous poster hash: 66d36...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange sterke meninger her. Ja, jeg tenker i de samme linjer. Kanskje best avslutte dette før jeg blir helt ødelagt. Da ser jeg at jeg trolig vil miste familien min. Hun vil trolig ikke ha delt omsorg for barna. Da har jeg ingenting lenger. Det tror jeg ikke jeg vil takle.

 

Anonymous poster hash: ccdec...dc8

 

Jeg ville nok ikke tatt denne tråden som beste fasit på samlivsterapi eller what to do, og akkurat nå er du nedfor...det er vel neppe beste tidspunktet å gjøre livsvarige valg i desperasjon heller slik ditt siste innlegg antyder. 

Få satt dere ned og snakket om dette, deretter finn en mulighet å sortere tankene dine så du ikke hopper på antakelser etc, og gi det tid. Dere har vært gift i 10 år, og en venninne kommer inn og ting endrer seg....sjansen er at det er også forklaringen. (Med mindre du egentlig ha ignorert dette i lang tid)

 

Ev snakk med noen profesjonelle sammen og hver for dere, men for all del - snakk sammen _ordentlig_ - for det er ikke hva jeg tolker dine innlegg til å ha vært hittil. 

Lenke til kommentar

Mange sterke meninger her. Ja, jeg tenker i de samme linjer. Kanskje best avslutte dette før jeg blir helt ødelagt. Da ser jeg at jeg trolig vil miste familien min. Hun vil trolig ikke ha delt omsorg for barna. Da har jeg ingenting lenger. Det tror jeg ikke jeg vil takle.

 

Anonymous poster hash: ccdec...dc8

Hun bestemmer ikke om dere får delt omsorg eller ei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke tatt denne tråden som beste fasit på samlivsterapi eller what to do, og akkurat nå er du nedfor...det er vel neppe beste tidspunktet å gjøre livsvarige valg i desperasjon heller slik ditt siste innlegg antyder. 

Få satt dere ned og snakket om dette, deretter finn en mulighet å sortere tankene dine så du ikke hopper på antakelser etc, og gi det tid. Dere har vært gift i 10 år, og en venninne kommer inn og ting endrer seg....sjansen er at det er også forklaringen. (Med mindre du egentlig ha ignorert dette i lang tid)

 

Ev snakk med noen profesjonelle sammen og hver for dere, men for all del - snakk sammen _ordentlig_ - for det er ikke hva jeg tolker dine innlegg til å ha vært hittil. 

All this. Husk TS at dette er ett manndominert forum, da vil du få en del dritt slengt mot kvinner, samme med menn i kvinneguiden I assume siden det forumet virker dominert av kvinner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...