Gå til innhold

Kjøre spill og programmer fra Ekstern HDD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Portable er nå noe er designet for å kunne flyttes sånn du beskriver og fremdeles virke som normalt.

 

Vet det finnes programmer som kan hjelpe til med dette, men for spill er det vanligvis ikke ønskelig at slike programmer skal virke.

 

Leste meg litt opp på det og virker som om de fleste mindre spill som Hearthstone, Slay the spire og andre indie spill ikke har noe problem med og kjøres rett fra Ekstern HDD, var vist mye vanskeligere på større spill 

Lenke til kommentar

Alle spill på Steam og Battle.net kan fint kjøres fra en ekstern harddisk. Eneste du må passe på er at harddisken får samme stasjonsbokstav når du slår på maskinen/plugger inn disken. Du må da på Steam og Battle.net legge inn samme mappen på begge maskinene.

 

Dette garanterer ikke for at saves blir med mellom maskinene da noen av disse blir lagret i Mine dokumenter og lignende. Spill med Steam Cloud save, og Heartstone/Overwatch lagere saves på nettet så disse får du ikke problemer med.

 

Edit: Kan legge til at det er lurt med en USB 3 kompatibel harddisk hvis du skal kjøre tyngre spill så du slipper lange lastetider og treg lasting av teksturer.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Alle spill på Steam og Battle.net kan fint kjøres fra en ekstern harddisk. Eneste du må passe på er at harddisken får samme stasjonsbokstav når du slår på maskinen/plugger inn disken. Du må da på Steam og Battle.net legge inn samme mappen på begge maskinene.

 

Dette garanterer ikke for at saves blir med mellom maskinene da noen av disse blir lagret i Mine dokumenter og lignende. Spill med Steam Cloud save, og Heartstone/Overwatch lagere saves på nettet så disse får du ikke problemer med.

 

Edit: Kan legge til at det er lurt med en USB 3 kompatibel harddisk hvis du skal kjøre tyngre spill så du slipper lange lastetider og treg lasting av teksturer.

 

Prøvde med noen mindre spill, Men har ikke mulighet for og instalere steam på den dataen jeg ønsker og spille på da det er sperret av kommunen, men fikk spilt en 2-3 småspill uten å ha steam.

 

Blir til tider gal av å sitte på jobb og vente på folk eller vente på at det skal dukke opp en jobb så måtte ordne litt underholdning.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...