Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maddison og Cavani i januar, så kan vi redde stumpene denne sesongen. Cavani mister gradvis plassen til Icardi uansett.

Leicester slipper aldri i livet Maddison i januar. Han kommer til å bli svindyr til sommeren. Cavani blir 33 år gammel i februar, og har overlevd det meste av konkurrerende signeringer i PSG. Han er slik jeg ser det ikke aktuell når det skal bygges klubb for fremtiden. Korttidsløsninger kan friste når det går dårlig, men det United holder på med nå er alt annet enn det.

Lenke til kommentar

Jeg tror Cavani kan bidra med noe av det samme Zlatan eventuelt kan bidra med. Vise hvilket nivå en internasjonal toppspiss må være på. Jeg ønsker ikke at vi signerer Cavani på en 3-års kontrakt, men en 1,5 års kontrakt kunne vært en god løsning. Ang. Maddison så ser ikke jeg heller at Leicester selger i januar, men dyr blir han nok uansett. Når de klarte å klemme £80M ut av en midtstopper, sender Leicester neppe Maddison ut på billigsalg. Han har vel kontrakt til ut 2023-sesongen også.

Lenke til kommentar

Må nå være bedre å satse på en annen spiss enn Cavani, som er på hell og krever sikkert sitt i lønn. Har mest sannsynlig en lukrativ lønning i qatar-psg også. Kommer til å få en avtale hvor han krever å spille også, og da går det på bekostning av unggutta.

Kanskje billigere og litt mer langsiktig target-spiss-alternativer ville vært Callum Wilson, Rodrigo eller Jimenez? 

Lenke til kommentar

Drit i Canvani, det er et typisk Woodward-kjøp. United på legge pengene på bordet og handle dyrt og for nå OG fremtiden, alt annet er en backup-løsning som bare forlenger problemene. 

 

Helt enig.

 

Hvis klubben nå skal stå fast på retningen de har valgt og endelig innsett at det må tenkes langsiktig, er ikke et Cavani-kjøp logisk i det hele tatt.

 

Det kan gjerne kjøpes spillere som er i sin prime, men ikke de som er over den. Ser heller for meg kjøp av typen Haller slik West Ham gjorde. Spillere som gjør det bra på et høyt nivå i en god liga, og som passer Solskjærs planer men ikke har vært etablerte verdensstjerner i årevis. Heller det enn Michael Owen-nødløsninger eller sånn Rickie Lambert/Mario Balotelli-drit som Liverpool holdt på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gikk rykter om at United fulgte Cavanis kontraktsituasjon før sommeren. Cavani har kontrakt som går ut etter sesongen, så fryktelig dyr i innkjøp kan han ikke være. Jeg er helt enig i Solskjær sin innkjøpspolitikk, men Cavani vil utvilsomt tilby noe ingen av våre spisser kan i dag. Heia Woodie! :)

 

I tillegg er vi svært tynn på topp; om ikke Rashford, Greenwood eller Martial er klar til ligacup-kampen i morgen, stiller vi sannsynligvis med Jesse Lingard på topp. Det lukter ikke mange mål. 

 

Jeg mener også vi har de unge vi trenger på topp. Vi skal åpenbart satse på Martial, Greenwood og Rashford. 

Lenke til kommentar

Men det finnes en mellomting mellom Cavani (snart 33) og unge spillere. Jeg er helt med på at Cavani er steingod fortsatt, men nå er tiden inne for heller å være tålmodige enn å ty til nødløsninger. Det ville også vært en sjanse å ta med en så gammel spiller inn i en ny liga med generelt høyere tempo. For to år siden ville saken vært noe annerledes.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klubben har ikke hentet Cavani. Rent teoretisk - han vil neppe bli tilbudt mer i lønn enn DDG, og vi snakker antakelig om 1,5 års kontrakt om han hentes i januar. £200k per uke kan han sikkert forsvare - da vil han koste oss £15M + overgangssum. Om vi henter Cavani eller Mandzukic spiller egentlig ikke så stor rolle. Vi viste med Mandzukic at vi ikke lenger kaster penger etter nesten-pensjonister, så jeg er ikke fryktelig redd for en Cavani på monster-kontrakt. 

 

 

For å ta en spiller som Jimenez -  han ble vel hentet for rundt £40m før sesongen, i tillegg krever han sikkert lønn (!). Uten at jeg vil sette fryktelig mye penger på det, jeg mener at Cavani i dag er en bedre spiller enn Jimenez. Ingen av dem kommer sannsynligvis til å bli så mye bedre, en spiller under 30 vil sannsynligvis kreve en vesentlig lenger kontrakt enn en spiller på 32/33. 

 

Vi trenger (minst) en sentralt på midtbanen. I tillegg må vi fortsatt ha inn en på høyre kant - her forventer vel alle at vi henter Sancho. I tillegg trenger vi en på topp. I forhold til "ettervekst" vil det være bedre å hente en toppspiller på slutten karrieren enn en OK-pluss spiller i slutten av 20-årene. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Christian Falk, Bild, TIER 2

 

Hva tenker dere om Müller? United skal i tillegg til Inter være inntr. Er snakk om en vinterovergang. Vi trenger nok hvertfall en angriper i januar. Han kan vel spille over alt i angrepet(4 fremme).

 

 

Edit: la til tweeten som var kilden til @utdreport.

Endret av Jakobk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...