Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge må jo være det perfekte landet å uttøve terror i. Lave straffer og et udugelig politi.

 

Når vi så hva ABB fikk til alene, og ingenting har blitt forbedret siden da, så trenger man ikke mye fantasi for å tenke seg til hva en gruppe terrorister kan få til.

 

 

 

 

 

 

 

 

post-49079-0-12940800-1406192562_thumb.jpg

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En eventuell terroraksjon begått av muslimer vil være en gavepakke til både høyreekstreme og ytterliggående muslimer, da begge vil få økt oppslutning blant befolkningen og det generelle spenningsnivået til øke. Det aller verste som kan skje for ekstremister på begge fløyer er at det store flertallet av befolkningen fortsetter å leve i fred og fordragelighet uten å være redde for hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig.

 

Hva er inntrykket til folket her?

Mitt inntrykk er at PST gav oss ett bein med lite kjøtt på. De nevnte ingen navn eller spesifikke grupper, bare at det skal ha sammenheng med Syria. mener ikke at dette ikke skal tas alvorlig, men før man vet noe mer, så tror jeg man skal la være med å spekulere for mye og håpe på at PST og politiet/millitæret gjør jobben sin, om det er en reell fare.

Lenke til kommentar

Dette er et utslag av paranoia. Man har selvsuggerert seg inn i et angivelig trusselbilde over tid ang. disse Syria-krigerne og nå kom klimakset. Den psykologiske belønningen får man om ei uke eller så, når man innbiller seg å ha averget "en terrorhandling"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis en bombe sprenger i t banen, vil det dø muslimer, kristne, jøder, ateister og humanetikere. En bombe diskriminerer ikke.

 

Min teori:

Tolig så er noen av syria krigerne på vei tilbake. Norge vil ikke ha dem ute på gatene, så da må man bure dem inne. De kan ikke bures inne for å ha kjempet mot Assad, for Norge har støttet kampen mot Assad.

Ergo - en terrortrussel finnes opp, og straks de lander på norsk jord, arresteres de. Krise avverget, så kan man bruke noen måneder/år i domstolene.

Endret av Megaoctane
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig.

 

Hva er inntrykket til folket her?

Mitt inntrykk er at PST gav oss ett bein med lite kjøtt på. De nevnte ingen navn eller spesifikke grupper, bare at det skal ha sammenheng med Syria. mener ikke at dette ikke skal tas alvorlig, men før man vet noe mer, så tror jeg man skal la være med å spekulere for mye og håpe på at PST og politiet/millitæret gjør jobben sin, om det er en reell fare.

 

Men nå kommer man til å gå rundt for å være redd at noe kan skje, når som helst.

Dette skaper frykt og skille for oss som er muslimer her i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig.

 

Hva er inntrykket til folket her?

Mitt inntrykk er at PST gav oss ett bein med lite kjøtt på. De nevnte ingen navn eller spesifikke grupper, bare at det skal ha sammenheng med Syria. mener ikke at dette ikke skal tas alvorlig, men før man vet noe mer, så tror jeg man skal la være med å spekulere for mye og håpe på at PST og politiet/millitæret gjør jobben sin, om det er en reell fare.

 

Men nå kommer man til å gå rundt for å være redd at noe kan skje, når som helst.

Dette skaper frykt og skille for oss som er muslimer her i Norge.

 

Jeg ser den utfordringen, så det gjelder for oss alle å holde hodet kaldt og ikke generalisere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et eventuelt angrep vil sannsynligvis være Israel-relatert, gitt nyhetsbildet. Virksomheter, organisasjoner og/eller personer med en tilknytning til Israel. Jeg har mer tro på det enn et angrep rettet generelt mot Norge, som ikke akkurat kan sies å være noen entydig Israel-støttespiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge må jo være det perfekte landet å uttøve terror i. Lave straffer og et udugelig politi.

 

Når vi så hva ABB fikk til alene, og ingenting har blitt forbedret siden da, så trenger man ikke mye fantasi for å tenke seg til hva en gruppe terrorister kan få til.

 

Når de vet om trusselen på forhånd kan du banne på at både beredskapstroppen og FSK står klare med helikopter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til å ta toget hjem etterpå :blush: og møte på skremte/dømmende/skeptiske blikk

(er muslim)

 

Forstår ikke helt hva du tenker på, er i alle fall ikke noe å glede seg til.

I verste fall kan du selv bli utsatt for vold av "radikale nordmenn" og er du ekstra uheldig kan du til og med bli drept.

 

Så nei, dette er ikke bra for Muslimer eller vanlige ikke troende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...