Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig.

 

Hva er inntrykket til folket her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bra.

Hele Syria og midtøsten konflikten er helt råtten spør du meg.

Vi kommer til å se konsekvensene av dette i løpet av de neste årene om vi ikke våkner opp , vi må bli flinkere til å skille mellom radikale og "normale" troende og det kan være at vi bør begynne å sette ned foten for samtlige religiøse grupperinger og hva som er tillat i et såpass åpent samfunn som Norge.

 

Vi bør være et samfunn der alle kan trives i, ikke et samfunn hvor noen få får makt over andre via ekstreme handlinger eller ekstrem religion som innfører et klasseskille ( bruk av Niqab / Burka eller andre måter å påpeke religiøs tilhørighet og innføring av religiøse lover innenfor de som er tilhengere av en konkret religion).

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Og så må noen opplyse meg om denne Syria konflikten. Hvilken side har disse radikale dratt ned for å hjelpe, og hvilken side har Norge gitt støtte til?

De kommer nok mest sannsynlig fra ISIL. Norge støtter vel ingen, mens USA har gitt ganske mye penger og støtte til Den frie Syriske Armen.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Av og til lurer jeg på hva de (radikale muslimer) egentlig har som mål. Vil ikke en terroraksjon bare skape mer hat mot muslimer, og gi sympati til de rammede?

 

Ekstremister er ikke ute etter sympati. Fokuset deres er å få gjennomført deres mål gjennom press, frykt og intimidering. Eneste gruppen de ønsker sympati fra er likesinnede og radikale.

 

Når det kommer til denne trusselen rent konkret vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke myndighetenes bestemmelse for å gå åpent ut med denne informasjonen. Det er vel ikke presedens etter det jeg kjenner til at myndighetene og PST har gått ut med noe slikt, det er kanskje vanligere at de gjør det i andre land. Men dette kan være en taktikk for å avskrekke mulige terrorister fra å gjennomføre et angrep ved å sende ut et signal om at "vi vet dere er der".

 

Hvis dette er tilfelle spekulerer jeg i at det er en siste utvei og at man virkelig har noe konkret og med sikkerhet vet at landet står ovenfor et angrep.

 

Ikke bra

Lenke til kommentar

 

Og så må noen opplyse meg om denne Syria konflikten. Hvilken side har disse radikale dratt ned for å hjelpe, og hvilken side har Norge gitt støtte til?

 

Dette har jeg også lurt på mange ganger uten at jeg har gjort noe får å finne ut av det. Om jeg var flyktning i et fremmed land og dro tilbake til hjemlandet for å kjempe mot tyranniet ville jeg ikke likt å bli kaldt terrorist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig.

 

Hva er inntrykket til folket her?

 

Kom litt som et sjokk, og har en uggen følelse.

Lenke til kommentar

Når det kommer til denne trusselen rent konkret vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke myndighetenes bestemmelse for å gå åpent ut med denne informasjonen. Det er vel ikke presedens etter det jeg kjenner til at myndighetene og PST har gått ut med noe slikt, det er kanskje vanligere at de gjør det i andre land. Men dette kan være en taktikk for å avskrekke mulige terrorister fra å gjennomføre et angrep ved å sende ut et signal om at "vi vet dere er der".

 

Hvis dette er tilfelle spekulerer jeg i at det er en siste utvei og at man virkelig har noe konkret og med sikkerhet vet at landet står ovenfor et angrep.

 

Ikke bra

 

 

Det har jo også en god effekt på bevisstheten til vanlige nordmenn. De blir litt mer tilbøyelige til å rapportere mistenkelig oppførsel og der man før flirer av sekker som blir etterlatt så blir man nå plutselig veldig rask til å rapportere det til myndighetene. Slik sett fungerer det jo også preventivt hvis det skulle skje noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av og til lurer jeg på hva de (radikale muslimer) egentlig har som mål. Vil ikke en terroraksjon bare skape mer hat mot muslimer, og gi sympati til de rammede?

 

Det vil gjøre nordmenn mer skeptiske til muslimer og dermed vil det bli enda vanskeligere kår for muslimer slik at flere faller utenfor samfunnet, og det øker rekrutteringsgrunnlaget for ekstreme grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det vil gjøre nordmenn mer skeptiske til muslimer og dermed vil det bli enda vanskeligere kår for muslimer slik at flere faller utenfor samfunnet, og det øker rekrutteringsgrunnlaget for ekstreme grupper.

 

Det er lov og håpe. Vi burde a mer avstand til dem som dyrker en barbarisk ideologi som islam virkelig her. Men vi må huske at veldig mange fra islamske land ikke er muslimer. Det er dem PK eliten kaller moderate muslimer. Moderate muslimer er det mange som vil hevde ikke eksisterer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig.

 

Hva er inntrykket til folket her?

Skulle det smelle her i Norge og muslimer står bak. Så vil det på sikt kunne få positive politiske konsekvenser for oss her i Norge. Vi vil med det endelig ta mer avstand til islam. Nordmenn er enkle mennesker, det så vi etter 22. juli. Da endret det politiske Norge seg på et døgn. Så med terror fra muslimer, så kan vi få store politiske endringer og det trenger vi.

 

 

At du applauderer terrorhandlinger som en løsning for noe som helst og som noe positivt gir meg en vond smak i munnen.

Lenke til kommentar

Merkelig at de går ut med dette offentlig, når de ikke vet noe konkret, hva får de ut av dette?

Skape frykt blant folket? Mindre sympati for muslimer? Skal dem fortelle oss om hvergang de landet blir truet?

 

De har fått flere trusler mot landet, men denne gangen har de god grunn til å tro at det eksisterer en reell trussel. Det har en avskrekkende effekt på de som potensielt står bak og det skaper en bevissthet i befolkningen som gjør at mistenksomme ting blir rapportert. Dette er jo et enestående tilfelle uten presedens såvidt jeg vet i Norge (men vanlig i andre land).

Lenke til kommentar

PST velger å gå ut i media for å varsle om et terrorangrep de ikke vet noen ting om, da er de bra sikre på at det blir å skje noe. Men det viser også at de er desperat etter å skremme terroristene vekk med å gå ut i media.

 

Norge er så lite utrustet for terrorangrep og sikkerhetsrutinene er en vits store deler av landet, så å ramme oss er ikke veldig vanskelig. Hvis ikke PST finner ut hva målet er så er det mennesker som blir å dø i de nærmeste dagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...