Gå til innhold

Windows 8 - Antivirus - office osvosv


Anbefalte innlegg

Hei..

 

 

Har nå anskaffet windows 8 for første gang, hvordan er det egentlig å bruke antivirus osv som man har brukt til win 7 tidligere, ser jo at det medfølgende er Norton, og jeg hater det.. Var veldig fornøyd med avast som har blitt brukt tidligere, men det har var jo selfølgelig noe som var nedlastbart, og samme med office, er det kun OFFICE 2013 som funker til Win 8?

Endret av Lupqt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

 

 

Har nå anskaffet windows 8 for første gang, hvordan er det egentlig å bruke antivirus osv som man har brukt til win 7 tidligere, ser jo at det medfølgende er Norton, og jeg hater det.. Var veldig fornøyd med avast som har blitt brukt tidligere, men det har var jo selfølgelig noe som var nedlastbart, og samme med office, er det kun OFFICE 2013 som funker til Win 8?

 

Norton kan du bare fjerne.

 

Windows 8 har Microsoft Security Essentials innebygd som en del av defender, ergo du trenger ikke ett 3parts antivirusprogram.

 

Alt av Office som fungerte til W7 fungerer også på W8. Ergo du kan fint bruke 2007 eller 2010 også.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Bare husk at det innebygde virusprogrammet til Windows må aktiveres etter du har fjernet Norton, om ikke er du ikke beskyttet.

Men vil du bruke avast så trenger du jo ikke å aktivere det innebygde antivirusprogrammet.

 

Ellers kan jeg bekrefte at alle Office versjoner fungerer helt fint i Windows 8.

Lenke til kommentar

Bare husk at det innebygde virusprogrammet til Windows må aktiveres etter du har fjernet Norton, om ikke er du ikke beskyttet.

Men vil du bruke avast så trenger du jo ikke å aktivere det innebygde antivirusprogrammet.

 

Ellers kan jeg bekrefte at alle Office versjoner fungerer helt fint i Windows 8.

 

Hvordan aktiverer du dette manuelt?

Lenke til kommentar

Gjøres via handlingssenter i kontrollpanelet. Der vil du få advarsler om at beskyttelse mot virus og skadevare ikke er aktivt. Bare å trykke på det du får beskjed om, så er alt som det skal.

Men veldig lett å glemme.

Dette her gjør du selvsagt etter at eventuelle andre virusprogram (som Norton/McAfee) osv er avinstallert.

Lenke til kommentar

Nåda, det holder fortsatt i massevis med Windows defender for en gjennomsnittlig bruker , legg merke til at WD tar hele 98-99% av alle kjente trusler, 0 day threaths / Malware vil man uansett ha svært dårlig beskyttelse for uavhengig av hva en slik test sier.

 

Er man ekstra Paranoid / forsiktig kan man kjøre feks Hitman Pro og Malwarebytes anti Malware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...