Gå til innhold

INTERVJU: Hva betyr det nye EU-direktivet om opphavsrett for deg og internettets fremtid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et makkverk av en lov. Det viser seg at Tyskland gikk med på det mot at Frankrike ikke sier noe mot en gassledning som de skal få fra Russland. Frankrike er pådriveren her, med langt mer aggressive lover enn ellers. Svenskene stemte feil men blir nektet å stemme på nytt. Alt dette handler om er at tradisjonelle mediehus skal tyne ut mer penger av oss. De blåser i internettet, mange av dem er godt over 50 og vet ikke engang hva det er. Demonstrasjonene og underskriftskampanjen ble glatt avfeid. Eu har kastet oss alle ut i en skittstorm med sin vage og utydelige lov. Hva som blir enden på visa her vites ikke.

 

En annen hyggelig ting de nå er i gang med er terror direktivet sitt. Enhver støtende ytring må fjernes på en time. Med denne og Artikkel 17s filtre blir det kjekt å drive mindre nettsider i EU. Alt kommer til å ende opp på store monopol plattformer der de tekniske løsningene er på plass. Forbrukere, skapere og demokratiet vårt blir alle fattigere av dette.

 

De gjorde meg til EU motstander for resten av livet når de så enkelt og greit stemte gjennom dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Teoretisk sett er loven en god ting, men i praksis er det helt på trynet.

Jeg er for at ulovlig opplastning( eg. ting du ikke eier/har laget selv(innen visse grenser, en sirkel på hvit bakgrunn er ikke nok)blir tatt tak i, men at fair use blir oppholdt uten at store firmaer kan ta bort en video fordi du som lager en kritikkvideo av deres produkt og har brukt ca 10sec av en 2min trailer blir tatt ned pga "opphavsrett".

 

Tldr: teoretisk ok lov, praktisk helt på trynet. Eu kan suge en kringle.

Lenke til kommentar

Idiotene i EU trår til igjen... Hadde glemt dette med artikkel 13 (17) Blir vel et enda større marked for VPN tjenester nå tenker jeg.

 

EU burde forblitt et økonomisk samarbeid og ikke det monsteret av maksyke og griske byråkrater som det har blitt. De simpelthen elsker å tråkke på og vanskeliggjøre hverdagen til sine borgere og oss som er bundet av EØS med utallige unødvendige og overformyndende direktiv og lover. Tenker ikke bare på dette med artikkel 13 , men bare se på alt mølet de har stelt i stand de siste 20 årene. De positive tingene de får til blir overskygget av alt det negative.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...