Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

 

Norge må jo være det perfekte landet å uttøve terror i. Lave straffer og et udugelig politi.

 

Når vi så hva ABB fikk til alene, og ingenting har blitt forbedret siden da, så trenger man ikke mye fantasi for å tenke seg til hva en gruppe terrorister kan få til.

 

Når de vet om trusselen på forhånd kan du banne på at både beredskapstroppen og FSK står klare med helikopter.

 

 

Hvis ikke piloten er på ferie da. Vi er jo midt i ferietiden vet du.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Norge må jo være det perfekte landet å uttøve terror i. Lave straffer og et udugelig politi.

 

Når vi så hva ABB fikk til alene, og ingenting har blitt forbedret siden da, så trenger man ikke mye fantasi for å tenke seg til hva en gruppe terrorister kan få til.

 

Når de vet om trusselen på forhånd kan du banne på at både beredskapstroppen og FSK står klare med helikopter.

 

 

Hvis ikke piloten er på ferie da. Vi er jo midt i ferietiden vet du.

 

 

"Hva slags tiltak er gjort?"

"Vi har tilkalt folk tilbake fra ferie"

 

Sitat fra pressekonferansen.

Det er selvfølgelig to vidt forskjellige ting å være forberedt på en slik aksjon og det å få det midt i trynet uten forvarsel midt i ferien og uten noen historikk for håndtering av terroraksjoner.

Lenke til kommentar

 

Når de vet om trusselen på forhånd kan du banne på at både beredskapstroppen og FSK står klare med helikopter.

 

 

Hvor hen da?

 

De vet ikke HVOR, HVEM, HVA

 

Står de på jernbanestasjon på Flisa eller flyplassen på Svolvær?

 

"Publikum må følge med"

 

Hva skal vi se etter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Publikum må følge med"

 

Nei dette skjønner jeg ikke, hva er det meningen at vi skal gjøre? Skal vi løpe vekk når vi ser en person under en burka, eller skal vi løpe til personen og løfte opp og sjekke at det ikke er en bombe/AK der?

 

Det handler vel om å være litt ekstra årvåken på hva som skjer rundt seg selv. Bruker man sunn fornuft kan vel de fleste resonnere seg til hva som kan kunne kvalifiseres som mistenkelig adferd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

"Publikum må følge med"

 

Nei dette skjønner jeg ikke, hva er det meningen at vi skal gjøre? Skal vi løpe vekk når vi ser en person under en burka, eller skal vi løpe til personen og løfte opp og sjekke at det ikke er en bombe/AK der?

 

Hvis du står ved siden av en person på T-Banen og det kommer en tydelig tikkelyd under jakka på vedkommende, spør du bare hvor mye klokka er. Det er ikke verre en det.

Lenke til kommentar

"Publikum må følge med"

 

Nei dette skjønner jeg ikke, hva er det meningen at vi skal gjøre? Skal vi løpe vekk når vi ser en person under en burka, eller skal vi løpe til personen og løfte opp og sjekke at det ikke er en bombe/AK der?

 

Vel, det skulle ikke forundre meg om politiet i sakens anledning også får inn et par dusin "bekymrede" meldinger/telefoner fra folk som utelukkende vil benytte anledningen til å trakassere personer med innvandrerbakgrunn. Forhåpentligvis greier de å sile ut denslags tidlig i fasen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Da ser det ut som vi kan få første backlash fra disse radikale som har reist til Syria for å kjempe og tar krigen tilbake til Norge. En terrorgruppe med forbindelser til Syria har truet Norge med et uspesifisert angrep og nå kommer vi til å få væpnet politi på flere områder midlertidlig.

 

Hva er inntrykket til folket her?

Skulle det smelle her i Norge og muslimer står bak. Så vil det på sikt kunne få positive politiske konsekvenser for oss her i Norge. Vi vil med det endelig ta mer avstand til islam. Nordmenn er enkle mennesker, det så vi etter 22. juli. Da endret det politiske Norge seg på et døgn. Så med terror fra muslimer, så kan vi få store politiske endringer og det trenger vi.

 

 

At du applauderer terrorhandlinger som en løsning for noe som helst og som noe positivt gir meg en vond smak i munnen.

 

Jeg forstår deg godt. Det er ikke noe ønske fra min side at Norge rammes av terror fra islamister. Men dessverre tror jeg det er noe vi må, for å våkne opp fra vår naive søvn. Islam er en ideologi jeg setter sammen med nazisme, rasisme, disse ideologier tar jeg personlig sterk avstand til og ønsker dem vekk fra samfunnet. For at det skal skje må folket våkne og da må det dessverre noe grusomt til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva kan man gjøre med dette, egentlig. De ønsker sikkert å stresse terroristene. Jeg er også noenlunde sikker på at PST vet mer enn de ønsker å si.

 

Ved å gå ut slik offentlig, er det en viss fare for faktisk å generere en terror-handling osgå. Dvs. noen (som ikke søker media-oppmerksomhet) benytter anledningen til å foreta seg noe, vel vitende at mistanken vil rettes annet sted.

Lenke til kommentar

 

Skulle det smelle her i Norge og muslimer står bak. Så vil det på sikt kunne få positive politiske konsekvenser for oss her i Norge. Vi vil med det endelig ta mer avstand til islam. Nordmenn er enkle mennesker, det så vi etter 22. juli. Da endret det politiske Norge seg på et døgn. Så med terror fra muslimer, så kan vi få store politiske endringer og det trenger vi.

 

For en kommentar. Du mener slik vi så at alle tok avstand fra FrP fordi Breivik til en viss grad delte grunnlag med FrP og på et tidspunkt overlappet disse meningene? For der folk manet om å tydeliggjøre dette skillet, så blir islamistiske angrepet plutselig en bekreftelse på at alle muslimer er grusomme mennesker? Nei, huff, er det noen som framstår barbariske her så er det jo deg som vil at mennesker skal bli skadd så en gruppe mennesker kan bli forfulgt pga. deres overbevisninger.

 

Det vil selvfølgelig ikke komme noen store politiske endringer overfor vanlige muslimer, det håper jeg da virkelig ikke.

 

Det var stort sett PK folk og andre som ikke viste bedre som tok avstand til FrP etter 22. juli. Alle vet jo at FrP og ABB ikke har eller har hatt noen likheter.

Ja jeg fremstår som barbarisk i min kommentar, det er jeg helt enig med deg i. Dessverre tror jeg vi må oppleve noe barbarisk her i Norge før vi våkner og tar avstand. Rasisme, islam og nazisme er noe vi alle burde ta sterk avstand til. Dessverre ser vi her i Norge at vi verner en gruppe mennesker som dyrker en slik rasistisk ideologi som islam.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Synes dette var skremmende lesning. Det er tydelig at PST og departementet velger å gå ut i media slik at de som eventuelt planlegger et angrep vet at det er "oppdaget". Samtidig synes jeg det er veldig bra at befolkningen varsles gjennom en pressekonferanse. Selvfølgelig vil mange bli skremt av et slikt utsagn, men samtidig er det greit å vite hvorfor det plutselig er bevæpnede politifolk på knutepunktene våre.

 

For oss er det jo litt vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til dette. Vi får naturligvis ikke hele sannheten/hendelsesforløpet på en pressekonferanse på direktesendt TV, men det gir oss en pekepinn. Terrortrusler kan være alt fra meget konkrete til veldig vage og lite spesifikke. Som han terrorforskeren nevnte i intervjuet på TV2 i stad er jo nettopp det med å skremme et helt grunnleggende element i all terror-virksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skulle det smelle her i Norge og muslimer står bak. Så vil det på sikt kunne få positive politiske konsekvenser for oss her i Norge. Vi vil med det endelig ta mer avstand til islam. Nordmenn er enkle mennesker, det så vi etter 22. juli. Da endret det politiske Norge seg på et døgn. Så med terror fra muslimer, så kan vi få store politiske endringer og det trenger vi.

 

For en kommentar. Du mener slik vi så at alle tok avstand fra FrP fordi Breivik til en viss grad delte grunnlag med FrP og på et tidspunkt overlappet disse meningene? For der folk manet om å tydeliggjøre dette skillet, så blir islamistiske angrepet plutselig en bekreftelse på at alle muslimer er grusomme mennesker? Nei, huff, er det noen som framstår barbariske her så er det jo deg som vil at mennesker skal bli skadd så en gruppe mennesker kan bli forfulgt pga. deres overbevisninger.

 

Det vil selvfølgelig ikke komme noen store politiske endringer overfor vanlige muslimer, det håper jeg da virkelig ikke.

 

Det var stort sett PK folk og andre som ikke viste bedre som tok avstand til FrP etter 22. juli. Alle vet jo at FrP og ABB ikke har eller har hatt noen likheter.

Ja jeg fremstår som barbarisk i min kommentar, det er jeg helt enig med deg i. Dessverre tror jeg vi må oppleve noe barbarisk her i Norge før vi våkner og tar avstand. Rasisme, islam og nazisme er noe vi alle burde ta sterk avstand til. Dessverre ser vi her i Norge at vi verner en gruppe mennesker som dyrker en slik rasistisk ideologi som islam.

 

Greit la oss vi opplever noe barbarisk fra disse islamsistene, hva nå? Hva er din løsning?

Lenke til kommentar

Gothminster: Det er skummelt å se at du allerede er begynt å slå politisk mynt rundt denne trusselen.

Hva er så skummelt? Jeg har i mange år ment at for å kunne ta avstand til rasistiske ideologier som islam, nazisme osv. Så må vi rammes, dessverre. Vi har selv bedt om dette om det rammer oss. Det ble advart mot islam for mer en 30 år siden, ingen hørte. Det er naivt og tro at vi her i Norge aldri vil bli rammet av islamister. Vi skulle stoppet dette for mange år siden. Hadde vi handlet ville også 22. juli aldri skjedd. Alt henger sammen, selv om vi ikke liker det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Greit la oss vi opplever noe barbarisk fra disse islamsistene, hva nå? Hva er din løsning?

 

 

 

 

 

Min løsning er at vi skal lage et samfunn der barbariske ideologier som islam, nazisme osv. ikke får fotfeste. Vi skal ikke vise noe hensyn til deres ideologi, det skal skapes mest mulig hinder for at de kan dyrke sin ideologi. Om folk i sitt hjem ønsker å gå med hakekors eller hijab, det for være deres sak. Men i det offentlige burde slikt bli forbudt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...