Gå til innhold

Trossamfunnet "Alt som er"


Anbefalte innlegg

www.altsomer.no

 

Hva synes dere? En trosretning som ikke tilbyr noe evig liv eller andre overnaturlige benefits, men heller ingen plikter eller religiøse gjøremål for oss medlemmer. Det de derimot tilbyr er 500 kr til hvert medlem årlig, rett fra statskassa. Det appellerte til meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fristende å spørre:

 

Er det mamon du da er ute etter eller er det en tro på et eller annet......? :)

 

Frisk ide, men jeg har rett og slett ikke noe behov for å fylle hverdagen min med vissvass av "religiøst" slag jeg, så jeg står over ... :D he he

Lenke til kommentar
Fristende å spørre:

 

Er det mamon du da er ute etter eller er det en tro på et eller annet......? :)

 

Frisk ide, men jeg har rett og slett ikke noe behov for å fylle hverdagen min med vissvass av "religiøst" slag jeg, så jeg står over ... :D he he

 

Det JEG er ute etter er de 500 kronene årlig. ;) Flott med et trossamfunn som kan tilby noen konkrete verdier for en gangs skyld. Og en fin mulighet for å nekte statskirken pengene på vegne av deg selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke spør jeg? Selv medlem av statskirka, men vurderer sterkt å melde meg inn i denne, da jeg vil få mye mer utbytte av de 500 kroene årlig enn hva statskirken noengang kan tilby meg.

 

Dette er jo en fin prinsippsak også, da jeg ikke støtter kirken ved å melde meg ut, og heller ironisk nok får jeg de pengene det nye trosammfunnet får, fordi jeg er medlem hvis jeg forsto det riktig?

Men er det noen som har vært medlem en stund som faktisk kan bekrefte at de sender pengene?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Dette er jo en fin prinsippsak også, da jeg ikke støtter kirken ved å melde meg ut, og heller ironisk nok får jeg de pengene det nye trosammfunnet får, fordi jeg er medlem hvis jeg forsto det riktig?

Men er det noen som har vært medlem en stund som faktisk kan bekrefte at de sender pengene?

 

Ja, en kompis av meg som har vært medlem ihvertfall i 1 år kan bekrefte at du får pengene. Dette er jo egentlig et genialt konsept etter min mening. Disse folkenes prinsipp virker å være at ingen religioner skal favoriseres av staten fremfor andre, og ihvertfall ikke bli tilsendt penger på ikke-troendes vegne.

Lenke til kommentar

Jeg meldte meg ut av statskirken for lenge siden. Fikk aldri noen bekreftelse så jeg tok kontakt via e-post. Jeg fikk da etter en stund bekreftelse via e-post at jeg var utmeldt. Jeg har allikevel ikke motatt noe skikkelig skriv som bekrefter at jeg er utmeldt.

 

Jævla amatørmessige smørje av et opplegg.

Lenke til kommentar
Jeg meldte meg ut av statskirken for lenge siden. Fikk aldri noen bekreftelse så jeg tok kontakt via e-post. Jeg fikk da etter en stund bekreftelse via e-post at jeg var utmeldt. Jeg har allikevel ikke motatt noe skikkelig skriv som bekrefter at jeg er utmeldt.

 

Jævla amatørmessige smørje av et opplegg.

 

Jeg fikk et brev i postkassen.

Lenke til kommentar

I henhold til gjeldende lover og forskrifter har Kultur- og kirkedepartementet kommet fram til at satsen som skal brukes for beregning av statstilskudd til tros- og livssynssamfunn utenfor Den norske kirke i 2009, skal være kr 357,- per medlem. Dette er da snakk om statsstøtte. Det kommunale tilskuddet regnes ut på grunnlag av kommunens budsjetterte utlegg til Den norske kirke, fordelt på hvert statskirkemedlem i kommunen. Søknad om kommunalt og statlig tilskudd sendes samlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...