Gå til innhold

Oppgradering fra 2.0, neste steg i hjemmekinoutbygging


Anbefalte innlegg

Blir en del musikk, type rock, blues, funk, litt metal. Men hovedfokuset er prestasjon under film, det er viktigst.

 

 

Da synes jeg Klipsch er riktig valg, til den musikken film osv.. Klipsch er en gavepakke til rock, blues og metall... Dali funker sef på dette også, men Klipsch briljerer.  Jeg ville valgt Dali om jeg også hørte endel Jazz, vokal, klassisk osv... Disse sjangrene er muligens litt less på Klipsch.

 

Klipsch kunne sikkert vært penere, det er sant..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ikke gå lavere enn reference, de du nevner er interessante...

 

Jeg mener at denne også er inne i sjangeren, og jeg mener dette er mer enn Dali på film og rock, metall...

https://www.komplett.no/product/835943/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/gulvstaaende/klipsch-r-28f-1-par-gulvhoeyttalere#

 

La meg si det sånn, Klipsch er dynamittpakke på film, Samtidig er de meget bra på metall og rock, særlig bluraykonserter tror jeg blir bra.

 

De daliene du vurderer er nydelige men har ikke samme krutt, jeg ville mer valgt Dali til variert musikk, da med fokus på musikk og litt film. Er iallefall sånn jeg tenker...

 

 

Greia med Klipsch er dynamikken, hornet og det at de er lette å drive.

Dynamikken er særs viktig både i film og den type musikk...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, er veldig interessert i de klippsch rp-260f. 280f og r-28 blir så store, og har mer lyst på bedre kvalitet 6.5" enn 8.0"-elementer. Ville du anbefalt denon til dem?

 

Og da er det vel tilstrekkelig med x2500 forsterker, hvis de er såpass lettdrevne?

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Ja, er veldig interessert i det klippsch. Ville du anbefalt denon til dem?

 

Og da er det vel tilstrekkelig med x2500 forsterker, hvis de er såpass lettdrevne?

Det er ikke bare watt som er relevant..

 

Gå for den forsterkeren du kan få råd til, ja det går sikkert med en rimeligere forsterker, jeg ville allikevel valgt den Denon X3500 du nevnte først.

 
 
Jeg skal ha Denon x4400 og jeg har Stativhøytalere.... Lydkvalitet funksjoner lydbrikke og alt er bedre på de større Denon..
 
Jeg tror du blir mer fornøyd med X3500.
 
 
 
Igjen så er både klubben og vel Komplett osv gode på returer...
Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Kjenner det er vanskelig å bestemme seg. Kjipt med denon x3500 er at er forventet på lager tidligst 17.08, litt lenge til.

 

I tillegg lest at yamaha er bra til klipsch, og har satt en del på yamaha rx-a870. Den kan vel være god match med rp-260f? Da går jeg opp fra 685/683 fra forrige side.

Lenke til kommentar

Ja, Yamaha er bra på Klipsch.

Alle Japanske og Marantz receivere passer bra med Klipsch.

Yamaha og Klipsch er en velprøvd kombo.


Jeg har Yamaha rxv1900 selv koblet til effekt fra XTZ til front Xtz høytalere.. Hadde en Rxv 663 før også på Dynavoice M65 veldig god, særlig til prisen i lokal butikk.

Det er at jeg foretrekker å handle på klubben samt at Denon ligger mer i tet nå at jeg havner på Denon X4400.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Får man tak i x4400 nå som x4500 er kommet?

 

 

Isåfall ligger vi i Skandinavia litt etter.... Ellers så er det forskjellige modellnavn i US og EU osv...

 

https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/hjemmekinoreceiver/denon-avr-x4400h-hjemmekinoreceiver/

 

 

Denne Denon er iallefall den store gralen for min del, både til musikk  Er spent, men spørs om jeg rekker den, er mye man skal ha.

 

 

Edit neida Yankeene har samme modell, den neste er vel X6400 som er hakket over med monoblokk konstruksjon spesielt... Men det blir for dyrt for min del...

 

https://www.crutchfield.com/p_033AVX4400/Denon-AVR-X4400H-IN-Command.html

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Isåfall ligger vi i Skandinavia litt etter.... Ellers så er det forskjellige modellnavn i US og EU osv...

 

https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/hjemmekinoreceiver/denon-avr-x4400h-hjemmekinoreceiver/

 

 

Denne Denon er iallefall den store gralen for min del, både til musikk Er spent, men spørs om jeg rekker den, er mye man skal ha.

 

 

Edit neida Yankeene har samme modell, den neste er vel X6400 som er hakket over med monoblokk konstruksjon spesielt... Men det blir for dyrt for min del...

 

https://www.crutchfield.com/p_033AVX4400/Denon-AVR-X4400H-IN-Command.html

Du bør ikne vente for lenge tror jeg.

X2400 og x3400 ble jo nettopp bytta ut med x2500 og x3500. Og fikk samtidig ett merkbart prishopp uten at det var så nytt under panseret.

Lenke til kommentar

Du bør ikne vente for lenge tror jeg.

X2400 og x3400 ble jo nettopp bytta ut med x2500 og x3500. Og fikk samtidig ett merkbart prishopp uten at det var så nytt under panseret.

Jaja, blir vel med drømmen...

Ellers blir det nok Yamaha igjen..

 

 

Først står Lg 4k oled på planen, må jo jo tenke på kona og kidsa også.

Og ikke vits å få 4k hjemmekino før tvn...

 

Er så mye jeg skal ha... Også skal vi flytte og greit å komme på plass før man handler nytt..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ett par ting å tenke på ved kjøp av ny receiver nå. Sjekk om den har fått eller får støtte for eARC. Da får man HD lyd inkludert Atmos ut fra TVen.

Jeg ser egentlig ikke helt vitsen med eARC pr i dag. Ja greit den støtter lossless audio, men hvor skal TVen hente den lyden fra? Ingen streamingtjenester støtter dette. Ser heller ikke for meg at noen kommer til å innføre det heller.

 

Når man først har en reciever så er det jo naturlig at det meste kobles i den og ikke i TVen.

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke helt vitsen med eARC pr i dag. Ja greit den støtter lossless audio, men hvor skal TVen hente den lyden fra? Ingen streamingtjenester støtter dette. Ser heller ikke for meg at noen kommer til å innføre det heller.

 

Når man først har en reciever så er det jo naturlig at det meste kobles i den og ikke i TVen.

 

 

I en smart tv- så har man ofte masse apper man ikke har ellers... Og om man spiller feks HBO, arc til anlegget så kan man få flerkanalslyd fra tv istedenfor tv lyd.......

 

Det er tvne som har mulighet til dette, det er en funksjon.... Netflix osv har som regel DD eller DD+...

Lenke til kommentar

Vanlig Arc overfører DD og DD+ (lossy) på tver - eArc kan overføre lossless, altså lydkvalitet som i dag ikke finnes på smart tv apper - men på blu ray og uhd blu ray.

 

De har vel mest folk med lydplanke i tankene med eArc i dag, man hva skal de med lossless lyd?

 

Selv synes jeg masse automatisk styring og lyd via hdmi/arc fra tven er djevelens verk og benytter meg ikke av slikt. 

Lenke til kommentar

Nei, jeg har bare siklet på de Tannoy revolution...

 

Jeg kunne hatt lyst på noen sånne, selv.

 

Britisk stil, de er som regel veldig hifi vennlige, vanvittig pen høytaler.  Av alle de britiske så tipper jeg Monitor Audio har best film kvaliteter.

 

Men det betyr ikke at Tannoy ikke gjør jobben bra, når du ser iallefal de prisene jeg har på den, så synes jeg det blir mer klart at den rimeligste Dali Opticon var litt "dyr".

 

 

Jeg ville valgt Tannoy til stereo, til film vil jeg nok likevel ha Klipsch, fordi jeg trenger endel høytalere, de er mer dynamiske, og de koster mindre *( de jeg ønsker ), og er lettere å drive.

 

Tannoy kan nok bli kult på film det også... Men det blir spekulasjoner.... Jeg tror de er helt rå på musikk.

 

Et viktig poeng er at de har nedadvent bassport, det betyr mer plasseringsvennlige, feks nærmere vegg er mulig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Vanlig Arc overfører DD og DD+ (lossy) på tver - eArc kan overføre lossless, altså lydkvalitet som i dag ikke finnes på smart tv apper - men på blu ray og uhd blu ray.

 

De har vel mest folk med lydplanke i tankene med eArc i dag, man hva skal de med lossless lyd?

 

Selv synes jeg masse automatisk styring og lyd via hdmi/arc fra tven er djevelens verk og benytter meg ikke av slikt. 

 

 

Man må nok være ung nok for å forstå hvordan man gjør det  :dremel:  håper det ikke er mye knot men kan nok fort bli det..

 

Jeg tar gladelig Dolby digitalt 5.1 lossy eller til anlegg arc framfor å spille tv lyden i feks HBO serier eller Amazon osv...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nei, jeg har bare siklet på de Tannoy revolution...

 

Jeg kunne hatt lyst på noen sånne, selv.

 

Britisk stil, de er som regel veldig hifi vennlige, vanvittig pen høytaler.  Av alle de britiske så tipper jeg Monitor Audio har best film kvaliteter.

 

Men det betyr ikke at Tannoy ikke gjør jobben bra, når du ser iallefal de prisene jeg har på den, så synes jeg det blir mer klart at den rimeligste Dali Opticon var litt "dyr".

 

 

Jeg ville valgt Tannoy til stereo, til film vil jeg nok likevel ha Klipsch, fordi jeg trenger endel høytalere, de er mer dynamiske, og de koster mindre *( de jeg ønsker ), og er lettere å drive.

 

Tannoy kan nok bli kult på film det også... Men det blir spekulasjoner.... Jeg tror de er helt rå på musikk.

 

Et viktig poeng er at de har nedadvent bassport, det betyr mer plasseringsvennlige, feks nærmere vegg er mulig.

 

Ja, jeg tror jeg kommer til å prøve Klipsch. Det er ikke så enkelt for meg å komme til butikk som selger alt dette ustyret, kun hifi-klubben som er lett tilgjengelig, og de har begrenset utvalg i butikk.

 

Ser at klipsch RP-280F er på tilbud hos komplett til 11.995,-. Usikker på om jeg skal gå for disse, eller for RP-260F. Akkurat nå er stua relativt liten (ca 20kvm vil jeg tro, kvadratisk) men planen er et større dedikert kinorom etter hvert. Planen er å legge til sub om litt, så usikker på om 280F har noe for seg fremfor 260F som er verdt prisforskjell på 2000,- . Det er kanskje mer "dynamikk" og muligheter i et større kabinett og 8" fremfor 6,5"?

 

Det er forsterker jeg synes er vanskeligst. Da det ikke er mulig å prøve dette uten å kjøpe på åpent kjøp. Etter å ha lest meg grønn tror jeg prøver Sony DN1080. Den får såpass mye lovnad fra alle kildene jeg har lest, at jeg vil tro den dekker mitt behov. Elkjøp har jo 50 dager åpent kjøp. Så da kan jeg evt kjøpe denon x3500 i august, prøve den på de samme høyttalerene, og evt bytte til den, hvis jeg merker forskjell i lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror jeg kommer til å prøve Klipsch. Det er ikke så enkelt for meg å komme til butikk som selger alt dette ustyret, kun hifi-klubben som er lett tilgjengelig, og de har begrenset utvalg i butikk.

 

Ser at klipsch RP-280F er på tilbud hos komplett til 11.995,-. Usikker på om jeg skal gå for disse, eller for RP-260F. Akkurat nå er stua relativt liten (ca 20kvm vil jeg tro, kvadratisk) men planen er et større dedikert kinorom etter hvert. Planen er å legge til sub om litt, så usikker på om 280F har noe for seg fremfor 260F som er verdt prisforskjell på 2000,- . Det er kanskje mer "dynamikk" og muligheter i et større kabinett og 8" fremfor 6,5"?

 

Det er forsterker jeg synes er vanskeligst. Da det ikke er mulig å prøve dette uten å kjøpe på åpent kjøp. Etter å ha lest meg grønn tror jeg prøver Sony DN1080. Den får såpass mye lovnad fra alle kildene jeg har lest, at jeg vil tro den dekker mitt behov. Elkjøp har jo 50 dager åpent kjøp. Så da kan jeg evt kjøpe denon x3500 i august, prøve den på de samme høyttalerene, og evt bytte til den, hvis jeg merker forskjell i lydkvalitet.

 

Edit Sub pre out ja.... ikke Pre out til stereo effekt.

 

Jeg synes Sony gjør det veldig bra, har en blurayspiller selv som er veldig kul både på video og lyd...  Best på Rock, og moderne musikk synes jeg Sony er på CD, unntaket er SACD og bluray audio, der briljerer den veldig bra på altmulig...

 

 

Det eneste jeg stusser litt over på den Sony AVreceiveren er at effekten er så trøblete informert...Skulle likt å vite vanlig måling i stereo to kanaler... Isåfall er det veldig greit at du velger lettdrivne Klipsch.

 

Men Whathifi hyller den ser jeg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...