Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Uten at jeg skal begi meg utpå den håpløse barnehagediskusjonen her om hvem som har oppfunnet mest må jeg bare kommentere at den linken om norske oppfinnelser var særs latterlig. En nevner ikke enn sammenleggbar rockering når en er ignorant nok til ikke å ta med den internettsøke-, olje- og skipsteknologien som er oppfunnet i landet her. Hva med den første gassturbinen som produserte mer energi enn den brukte? Hva med fysikk og kjemioppdagelser som er gjort samt Ragnar Frisch og hans arbeid i økonomi?

 

Alle deler av verden har gjort oppdagelser i større og mindre grad og en bør sammarbeide istedet for å drive konkurranse på barnehagenivå. Og oppdagelser er avhengige av andre oppdagelser, hvis ikke så er det jo ingen som har funnet opp noe siden ilden og hjulet for flere tusen år siden. :)

 

Godt poeng. :) Var åpenbart ikke ment som er seriøst forsøk på å grave oss inn i verden av oppdagelser gjort av nordmenn og muslimer, men poenget var at det blir helt feil å sammenstille utvikling gjort de siste 30 årene av nordmenn opp mot utvikling gjort av (pr i dag) rundt 1.5 milliarder muslimer pluss minus. Også synes jeg det blir helt feil å sammenligne oppdagelser gjort av norske statsborgere med oppdagelser gjort av personer som er tilhengere av en religion - da kan det virke som om man antyder at evne og vilje til utvikling er knyttet opp mot religion, noe jeg stiller meg tvilende til inntil jeg ser dokumentasjon på det motsatte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kebab er bare et Tyrkisk ord. Kebab ble oppfunnet av Grekere. Tror du virkelig muslimer klarte å oppfinne kebab? Dessuten vel vel Tyrkia kristen på den tiden kebab ble oppfunnet.
Her bommer du på alt det er mulig å bomme på: Da kebaben kom til Hellas på 70-tallet kalte grekerne det gyros. Tyrkerne kaller det vi kaller kebab for "döner kebab", roterende stek.

 

Når var Tyrkia kristent?

 

Man kan kalle Gyros for kebab men det er fortsatt gyros.

 

Tyrkia var vel aldri krisent, men det området som i dag er Tyrkia var kristent i en veldig lang periode.

Lenke til kommentar
Jeg har mange venner i mange yrker, og mange av dem jobber med eller leder innvandrere.

Til nå har samtlige kun hatt negative erfaringer med innvandrere.

Jeg leser hver eneste dag i avisene og ser nyheter på TV om innvandrere som voldtar, raner, begår voldskriminalitet og gjør gatene utrygge.

Enhver som protesterer mot herjingene blir stemplet som rasist, og venstresiden trekker frem rasismekortet før man får sukk for seg.

Er det da så rart at FRP som er det eneste partiet som tar tak i disse problemene stadig får større oppslutning og må de få rent flertall før folk innser dette?

Er det rart at folk som daglig går til og fra jobb, drar på byen innimellom og ikke føler seg trygge fordi de er redde for innvandrerne og gjengene og at de skal bli neste offer og som har sett hvordan de virkelig er faktisk sier nei til innvandring?

Er det venstresiden som har rett når de sier at de som har sett realitetene tar feil og er uvitende eller er det høyresiden som har rett når de er lei av innvandrere som til stadighet utøver vold?

 

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article573462.ece

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.1992382

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=65434

 

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/156959/-+...kriminelle.html

 

Jeg spør meg selv hvor innvandrerne selv er oppi alt dette.

Hvorfor skjønner de ikke at det er fornuftig å unngå å skaffe seg et dårlig rykte, og er det greit å la innvandrere ture på som de vil bare fordi man ikke vil bli kallt rasist?

 

Jeg tviler på at det er noen som faktisk vil pådra seg et dårlig rykte, men kun enkelt individer som gir blaffen! Slik er det også med nordmenn men det blir ikke på samme måte oppblåst i media og er mer akseptert siden det er "vårt" land osv.

 

Problemet idag er at vi tar inn altfor mange innvandrere i forhold til hva vi har kapasitet til som fører til at de som blir godtatt hverken kan norsk eller noen lover i det hele tatt og tror at man kan gjøre hva man vil i dette samfunn slik man kan der hvor de kommer fra.

 

Frankrike har også lansert en taktikk med å nekte flere asyl og friste dem nordover pga at vi lover asylsøkere boliger mat m.m. noe Frankrike ikke gjør. I tillegg til det har de høyere avslagsprosent.

 

Løsningen må være rett å slett å fjerne ordningen om at asylsøkere har rett på et liv i "luksus" om jeg kan få si så i forhold til mange andre som tjener livets opphold. Som vil gjøre strømmen av asylsøkere betydelig mindre. Å godta så mange som vi gjør per dags dato synes jeg er totalt uaktuelt med tanke på at nesten ingen av dem lærer norsk, norske samfunnsregler osv..

 

Med bedre integreringspolitikk vil vi få slippe det negative bildet som blir dannet av så mange innvandre. Det er ikke dems skyld. De kan ikke gjøre alt selv. De trenger "start" hjelp selvfølgelig.

 

Selv mener jeg at vi må godta kun til den kvoten vi kan ta oss råd med å behandle i takt med å få den norske befolkningen voksende og bærekraftig. Deretter ikke gi dem rett på trygd m.m. Men la de få kun start hjelp med norsk kurs og samfunnslære og så senere slippe dem forberedt ut i samfunnet og se om de faktisk gidder å jobbe. Slik mange av de idag ikke GIDDER å gjøre av den enkle grunnen av at de IKKE trenger siden det er faktisk kommet til det briste punktet der hvor det faktisk lønner seg å leve av staten istedenfor å jobben å skape verdi. Noe som selvfølgelig er meget urettferdig for de som prøver å leve av jobben sin. Dette er også noe av grunnen til at skatter og avgifter blir så høye.

Lenke til kommentar

At det ikke har vært mye i avisen om somaliere de siste ukene før nå betyr ikke nødvendigvis at de ikke har knivstukket, ranet, voldtatt eller dengt folk. Skjer mye som ikke havner i media.

 

Rent hypotetisk, sett at man sluttet å ta inn Somaliere og Rumenere til Norge. Hva ville vært resultatet? Tap av arbeidskraft? Tror dette tapet ville vært veldig lite, spesielt med tanke på somaliere.(mener å huske at det er noe sånt som under 1/3 er i arbeid) Ville man merket det på krimstatistikken? Tror faktisk det. Disse to gruppene står for helt latterlige andeler av vinnings og voldskriminaliteten på østlandet ihvertfall. Ville vi blitt kulturelt fattigere? Helt ærlig så ser jeg ikke hva av kultur vi skulle lære av dem, og selv om jeg så tar feil, så tviler jeg fortsatt sterkt på at dette tapet av kultur veier opp for alt faenskapet de skaper. Ville det være moralsk galt av oss å slutte å ta inn disse to gruppene? Det er ikke Norges jobb å redde hele verden. Vi er vel det landet som gir en størst andel til uhjelp. Når alt tilsier at vi har problemer med å integrere store deler av innvandrerne vi allerede har tatt inn, så er det ikke riktig å øke inntaket, noe som har skjedd til tross for de rødgrønnes halvhjertede tiltak for å bremse det.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=65434

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article910916.ece

Lenke til kommentar
At det ikke har vært mye i avisen om somaliere de siste ukene før nå betyr ikke nødvendigvis at de ikke har knivstukket, ranet, voldtatt eller dengt folk. Skjer mye som ikke havner i media.

 

Rent hypotetisk, sett at man sluttet å ta inn Somaliere og Rumenere til Norge. Hva ville vært resultatet? Tap av arbeidskraft? Tror dette tapet ville vært veldig lite, spesielt med tanke på somaliere.(mener å huske at det er noe sånt som under 1/3 er i arbeid) Ville man merket det på krimstatistikken? Tror faktisk det. Disse to gruppene står for helt latterlige andeler av vinnings og voldskriminaliteten på østlandet ihvertfall. Ville vi blitt kulturelt fattigere? Helt ærlig så ser jeg ikke hva av kultur vi skulle lære av dem, og selv om jeg så tar feil, så tviler jeg fortsatt sterkt på at dette tapet av kultur veier opp for alt faenskapet de skaper. Ville det være moralsk galt av oss å slutte å ta inn disse to gruppene? Det er ikke Norges jobb å redde hele verden. Vi er vel det landet som gir en størst andel til uhjelp. Når alt tilsier at vi har problemer med å integrere store deler av innvandrerne vi allerede har tatt inn, så er det ikke riktig å øke inntaket, noe som har skjedd til tross for de rødgrønnes halvhjertede tiltak for å bremse det.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=65434

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article910916.ece

 

 

Vi må ihvertfall redusere antallet som kommer inn i Norge per år til et nivå der hvor vi kan integrere bedre og få fler med i samfunnet. Ikke bare sende de rett i Norge uten å kunne norsk eller noe overhodet om samfunnet! Vi også bli medlem av EU for å forhindre at de andre landene i Europa driter i hvem som kommer inn til Europa fordi de vet at de bare kommer til Norden og bryr seg ikke det døyt om det! Er det rettferdig? Norden bør og snart må samles som en enhet i EU og kreve rettferdighet på disse punktene. Deriblandt Frankrike og Spania er verstingene. I Paris ligger det tusenvis asylsøkere på gata siden det franske styret tok bort kravet asylsøkerne hadde om boliger. I Spania bryr de seg ikke pga at alle skal dra videre nord over. Det er også planen til Frankrike. Skal vi la dette gå oss forbi?!

Hjelp oss selv før man hjelper andre....

Lenke til kommentar
Altså, poenget mitt er at det blir feil å seie at ein er imot innvandring. Det er dei som skal leve på sin måte som skal sendast ut av landet med ein gong. Dei som verkeleg gjer seg nytte av den gyldne muligheita dei får, bør få vere her!

Jeg kan godt fortelle at jeg er i mot innvandring. Sterkt i mot, faktisk - såfremt det dreier seg om innvandring til asyl, kirkeasyl og asylmottak.

 

Jeg mener at før vi skal åpne grensene for å ta i mot flere bør vi kunne ta vare på de vi allerede har. Slik som det er nå vet vi ikke engang hvor vi skal plassere dem, og mangler steder de kan bo. Problemet bare øker, og kriminaliteten likeså.

 

Edit: Så nå at innlegget jeg siterte er 33 sider tilbake, men poenget forblir det samme.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
At det ikke har vært mye i avisen om somaliere de siste ukene før nå betyr ikke nødvendigvis at de ikke har knivstukket, ranet, voldtatt eller dengt folk. Skjer mye som ikke havner i media.

 

Rent hypotetisk, sett at man sluttet å ta inn Somaliere og Rumenere til Norge. Hva ville vært resultatet? Tap av arbeidskraft? Tror dette tapet ville vært veldig lite, spesielt med tanke på somaliere.(mener å huske at det er noe sånt som under 1/3 er i arbeid) Ville man merket det på krimstatistikken? Tror faktisk det. Disse to gruppene står for helt latterlige andeler av vinnings og voldskriminaliteten på østlandet ihvertfall. Ville vi blitt kulturelt fattigere? Helt ærlig så ser jeg ikke hva av kultur vi skulle lære av dem, og selv om jeg så tar feil, så tviler jeg fortsatt sterkt på at dette tapet av kultur veier opp for alt faenskapet de skaper. Ville det være moralsk galt av oss å slutte å ta inn disse to gruppene? Det er ikke Norges jobb å redde hele verden. Vi er vel det landet som gir en størst andel til uhjelp. Når alt tilsier at vi har problemer med å integrere store deler av innvandrerne vi allerede har tatt inn, så er det ikke riktig å øke inntaket, noe som har skjedd til tross for de rødgrønnes halvhjertede tiltak for å bremse det.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=65434

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article910916.ece

 

 

Vi må ihvertfall redusere antallet som kommer inn i Norge per år til et nivå der hvor vi kan integrere bedre og få fler med i samfunnet. Ikke bare sende de rett i Norge uten å kunne norsk eller noe overhodet om samfunnet! Vi også bli medlem av EU for å forhindre at de andre landene i Europa driter i hvem som kommer inn til Europa fordi de vet at de bare kommer til Norden og bryr seg ikke det døyt om det! Er det rettferdig? Norden bør og snart må samles som en enhet i EU og kreve rettferdighet på disse punktene. Deriblandt Frankrike og Spania er verstingene. I Paris ligger det tusenvis asylsøkere på gata siden det franske styret tok bort kravet asylsøkerne hadde om boliger. I Spania bryr de seg ikke pga at alle skal dra videre nord over. Det er også planen til Frankrike. Skal vi la dette gå oss forbi?!

Hjelp oss selv før man hjelper andre....

 

Her kommer du innpå noe jeg tror er veldig viktig, nemlig integrering. Integrering, dvs (sånn jeg ser det) både at den fremmedkulturelle nærmer seg det norske samfunnet, og at det norske samfunnet nærmer seg den fremmedkulturelle, gjør at den fremmedkulturelle føler seg strekere knyttet til det norske samfunnet, noe som vil ha en positiv effekt på de fleste reelle utfordringer man har i dag. Dette prinsippet gjelder forøvrig for alle samfunnsgrupper i Norge: Det er jo mange norske statsborgere som av en eller annen grunn faller litt utenfor, f.eks i arbeidslivet, og som det rent samfunnsmessig ville vært gunstig å integrert tilbake i samfunnet.

 

Men tilbake til fremmedkulturelle: Det er viktig at vi her i Norge tar en titt på vår egen rolle oppi hele problematikken rundt innvandring - virker på meg som om mange mener at vi her i Norge gjøre alt riktig, og at evt problemer som følger med innvandring utelukkende skyldes innvandrerne selv. Jeg tenker noe sånn som dette: En person bosetter seg her i Norge, men sliter med å få seg jobb pga fremmedfrykt (hører jo stadig om hvordan personer med utenlandske navn ikke engang blir innkalt til intervju), og blir generelt møtt med motstand. Personen får seg ikke jobb, og dermed ikke en grei inntekt, og blir i norsk sammenheng "fattig". Og det er vel ikke uvanlig at fattigdom fører med seg problemer. Og dermed er man inne i en ond sirkel.

 

Med andre ord er det kanskje ikke den fremmedkulturelle selv som "er problemet", men at kanskje det norske samfunnet faktisk er med å bidrar i vesentlig grad? Hvis vi får til en vellykket integreringspolitikk, samt unngår at innvandrere havner i fattigdom, vil vi kanskje være på riktig vei? Dette med fattigdom gjelder forøvrig alle personer i norge, ikke bare innvandrere.

 

Disclaimer: Jeg mener at problemene jeg referer til over kun gjelder en marinal gruppe av innvandrere, men igjen det er vel her diskusjonen ser ut til å ligge - vi diskuterer kun det fåtallet innvandrere som skaper problemer, ikke den store majoriteten. Ser at jeg bruker forskjellige begreper litt om hverandre, men ha meg unnskyldt dette. I og med at problematikkens omfang er såpass stort blir poengene mine en veldig forenkling av saken.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt fortelle at jeg er i mot innvandring. Sterkt i mot, faktisk - såfremt det dreier seg om innvandring til asyl, kirkeasyl og asylmottak.

 

Jeg mener at før vi skal åpne grensene for å ta i mot flere bør vi kunne ta vare på de vi allerede har. Slik som det er nå vet vi ikke engang hvor vi skal plassere dem, og mangler steder de kan bo. Problemet bare øker, og kriminaliteten likeså.

DLF er et parti som ligger til høyre for Frp, i retning av liberalisme. Det er interessant å merke seg hva de mener:

http://stemdlf.no/prinsipprogram

Det bør eksistere full bevegelsesfrihet mellom land for fredelige mennesker. Staten skal ikke legge noen hindringer for at personer skal kunne bevege seg ut av eller inn i landet, midlertidig eller permanent, så lenge de ikke er en trussel mot rikets sikkerhet eller landets borgere.

...

Lovene skal være et sett kjøreregler som skal sikre individene i samfunnet lik og rettferdig behandling. Det er absolutt nødvendig at lovene er nøytrale i forhold til religion og livssyn forøvrig. Ingen skal ha noen særfordeler på grunn av sin tro, politiske oppfatning, etniske tilhørighet, opphav og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...