Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Jeg har mange venner i mange yrker, og mange av dem jobber med eller leder innvandrere.

Til nå har samtlige kun hatt negative erfaringer med innvandrere.

Jeg leser hver eneste dag i avisene og ser nyheter på TV om innvandrere som voldtar, raner, begår voldskriminalitet og gjør gatene utrygge.

Enhver som protesterer mot herjingene blir stemplet som rasist, og venstresiden trekker frem rasismekortet før man får sukk for seg.

Er det da så rart at FRP som er det eneste partiet som tar tak i disse problemene stadig får større oppslutning og må de få rent flertall før folk innser dette?

Er det rart at folk som daglig går til og fra jobb, drar på byen innimellom og ikke føler seg trygge fordi de er redde for innvandrerne og gjengene og at de skal bli neste offer og som har sett hvordan de virkelig er faktisk sier nei til innvandring?

Er det venstresiden som har rett når de sier at de som har sett realitetene tar feil og er uvitende eller er det høyresiden som har rett når de er lei av innvandrere som til stadighet utøver vold?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article573462.ece

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.1992382

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=65434

 

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/156959/-+...kriminelle.html

 

Jeg spør meg selv hvor innvandrerne selv er oppi alt dette.

Hvorfor skjønner de ikke at det er fornuftig å unngå å skaffe seg et dårlig rykte, og er det greit å la innvandrere ture på som de vil bare fordi man ikke vil bli kallt rasist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt poeng. Vanskelig å si hva jeg mener, sia jeg er imot innvandring på dem som oppfører seg dritt. Men er lsm ikke imot dem som er kjekke og hyggelige og klarer å oppføre seg.

 

Skulle ønske det gjekk an å plukke ut dem du ville ha inn i landet, nett som hva du vil plukke opp i godteposen :)

Lenke til kommentar

Hmm, det er jo generelt det du tar opp, men vri litt på det også!

Hva med de innvandrerne som er i jobb og holder seg for seg selv, men deltar samtidig i samfunnet.

De betaler sin skatt og går på jobb hver dag, men det er ingen som vil høre på dem fordi de er vel ikke spennende nok for media. Som er de samme som mener at f eks det er de såkalte radikale islamistene som slipper til i media, mens vanlige muslimer får ikke sagt sitt eller blir til en viss grad bedt om å tie.

 

Hele innvandringspolitikken i Norge må legges om, det tror jeg alle er enige om.

Om det er FRP eller andre partier som skal gjøre det er jo opp til velgerne til høsten.

 

Viktigste i første omgang tror jeg ar vi må kunne ha en debatt i Norge om innvandring uten at man blir kalt rasist fordi man sier meningen sin på en saklig måte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Så, burde man innført et prøveår eller tre?

Alle som begår kriminalitet og spesielt voldskriminalitet blir sendt ut med første fly og dumpet midt ute i atlanteren med sementsko på?

På samme måte som DE danner gjenger og banker nordmenn, burde VI dannet gjenger og banket dem?

Gjør vi det utrivelig nok for drittsekkene reiser de kanskje selv?

Lenke til kommentar

Kan vel helt ærlig si at jeg er imot invandrere, de som sier at de er akkurat like lovlydige som oss andre juger jo for seg selv. Jeg vet ikke alle er sånn, men når jeg sier invandrere tenker jeg med en gang de som snakker gebrokkent norsk, henger kun med andre utleninger og puler på fjortisjenter. Kan vel ikke akkurat si jeg er begeistret for dem og det er ikke sjelden jeg ser de lage bråk ut av ingenting.

 

I helga som var så var jeg på et utested og møtte på en gammel kjenning som er veldig pratsom og utadvent osv. Vi stod uttafor å prata litt og da kommer det en utlending forbi og kompisen min roper "halla, går det bra eller?" Jeg skjønner jo at man ikke kødder sånn med utlendinger og det kom ikke som noen overraskelse at han fyra opp og dytta til kompisen min ba han dra til helvete og truet han med diverse. Altså hadde dette vært en Norsk person ville han aller mest sannsynelig bare gått eller kødda tilbake.

 

Var også på kino på fredagskvelden og der kom det to utlendinger som tydeligvis skulle på fest da de hadde med seg alkohol inn i kinosalen, og de prater høylytt så hele salen hører hva de prater om mens filmen går. Sitter å prater om hasj at de skulle røyke etterpå og de hadde ikke fått seg noe mornings og ja=p Etter ikke lang tid er det flere so mblir irriterte og ei jente ber han holde kjeft, og da blir han dritsur og slenger diverse gloser og kommentarer om at kvinner ikke kan ha meninger og bestemme over mannfolk og blablabla, da fyrer typen til jenta opp og det blir faen meg nesten slosskamp inne i kinosalen. Ender med at han ene utlendingen blir sittenes å kaste popkorn på typen hennes, mens han prater i telefon med en kompis under halve filmen. For ikke å nevne alle gangene de byttet plasser, rader, gikk inn og ut osv. Han ene hadde klart å miste nøkkelen til bilen sin så de startet leteaksjon der inne også. Selv synes jeg de var ganske underholdene da filmen sugde uansett, men herreguuuud hvor er folkeskikken? hahaha

 

På jobben har vi også noen, blandt annet en vaskehjelper som stjal panteflasker til flere hundre kroner, en mobil og diverse småting. Synes også han han som nå går på trygd pga løsmiddelskade er litt morsom i og med at han jobber inne på et kontrollrom og befant seg ikke i nærheten av noen av løsemiddelene vi har her på jobb. Makan til skattesnyltere =p når det gjelder skattesnylting er det mange nordmenn som er ille og, og det irriterer meg så jævli at JEG må betale for at de jævla tullingene skal få lov til å drive dank hjemme.

 

Synes at de burde få en prøvetilatelse på 3-5 år sånn at hvis de brøt loven eller får noe på rullebladet så ryker dem rett ut igjen. Da kunne faktisk de som har kommet til Norge og klart å tilpasse seg slik vi lever uten å ty til vold og faenskap.

Lenke til kommentar
Du skjærer alle over én kam.

Skal være helt ærlig nå

 

Når jeg møter en utlending jeg aldri har sett før tenker jeg at han er en idiot til det motsatte er bevist, mens med en nordmann tenker jeg at han er en grei kar til det motsatte er bevist, og det er pga mine erfaringer med utlendinger.

Kommer jo litt ann på selvfølgelig, er mest folk fra land som Iran, somalia, pakistan osv jeg har hatt mest dårlige erfaringer med. Er det en danske så kommer jo han på lik linje som en nordmann.

 

Og ikke jeg er ikke rassist, jeg gir alle en sjanse før jeg gjør opp en endelig mening, men tar somregel ikke lange tia det...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er HELT ENIG i det du sier der.

Er samme opplevelser jeg og alle jeg snakker med opplever.

Kan godt være at det finnes greie innvandrere ett sted, men hvor er de isåfall?

Er det HELT TILFELDIG at alle man møte bare går rundt og lager helvete med alt og alle?

Sympatien med dem er ihvertfall helt borte for min del og også jeg sier nå et helt klart NEI til innvandring.

Lenke til kommentar

Ja, ok. Greit nok. Innvandring har auka kriminalitet i Noreg. Men så vil eg seie at vi ser kva slags land dei fleste kriminelle kjem frå.

Å stoppe all innvandring blir dumt, for alle er ikkje like, og endel vil gjerne etablere seg i det nye landet.

Veit ikkje om eg skal kalle meg innvandrar når eg er født i Sverige, men har to utenlandske foreldre. Men eg er imot dei som skal leve på trygde og leve slik som dei gjorde i heimelandet sitt. Når du får tilgong til eit nytt og betre liv bør ein helst gjere noko nytte av det. Flyttar du ut av heimlandet ditt, må du vere forberedt på at du blir nødt til å forandre deg hvis du skal bli akseptert i det nye landet. Altså, kva er problemet? Ta med deg tradisjonane dine, men lær deg dei nye tradisjonane også. Respekter lovene!

 

En god del innvandrarar klarer å etablere seg i det nye samfunnet, men kjem desse fram mediane? Neppe! Det er dei kriminelle som er viktig. Og når du kun leser/ser kriminelle, så er ikkje det rart at ein blir imot all innvandring. Men når ikkje mediane skriv om dei som lever heilt vanleg, jobbar, betalar skatt etc. og desse ser ein ikkje så ofte så mykje sidan dei lever "normalt".

 

Altså, poenget mitt er at det blir feil å seie at ein er imot innvandring. Det er dei som skal leve på sin måte som skal sendast ut av landet med ein gong. Dei som verkeleg gjer seg nytte av den gyldne muligheita dei får, bør få vere her!

 

Edit: Jada, vi ser nå på vg at tamilene (eg er tamil ja) stoppar kollektiv trafikken. Men kvifor gjer vi det? Jo, for militæret i Sri Lanka brukar kjemiskevåpen mot tigrane. Men kjem dette fram i media. Det er heilt forferdeleg å sjå bilde av personar som har blitt påført skader pga dette. Grusomt! Kvifor vi gjer det i Noreg. Jo, av den enkle grunn at Noreg har vore med på å skape fred i Sri Lanka og få slutt på mordet på tamilene, men nå gjer Noreg ingenting, men regjeringa er fult klar over kva som skjer der! Vi sitt i heimane vore og grua oss for kva som skjer med slektningane våre. Vi vil ikkje øydelegge, vi vil ha hjelp! Det er krise! Barn, små barn, gravide kvinner, kvinner, eldre folk, sjukehus blir angrepne utan grunn!

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Altså, poenget mitt er at det blir feil å seie at ein er imot innvandring. Det er dei som skal leve på sin måte som skal sendast ut av landet med ein gong. Dei som verkeleg gjer seg nytte av den gyldne muligheita dei får, bør få vere her!

I utgangspunktet burde vel ikke innvandring være noe problem. Men vi ser jo hva det har ført til. Din løsning er ikke-eksisterende, og kommer neppe til å bli det i nærmeste framtid heller. Det som er lettest er å begrense innvandringen ihvertfall. Det er en quickfix på problemet, noe annet ser ut til å være for komplisert for våre politikere.

 

Vi mennesker har våre pissemerker (landegrenser) på denne planeten - det er vel en grunn for det.

Lenke til kommentar
Kan godt være at det finnes greie innvandrere ett sted, men hvor er de isåfall?

De er overalt.

Der jeg bor ser jeg innvandrere uansett hvilken vei jeg snur hodet, men jeg tenker ikke over de som ikke gjør noe ut av seg. Antakeligvis er de fleste av dem greie folk, men det er altfor lett å la noen idioter overskygge det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, har også inntrykk av at vi importerer søpla.

En annen ting som slår meg er at på veldig mange andre områder blir nordmenn kollektivt straffet.

For eksempel er det sånn at hvis noen skoleelever stjeler velger ofte butikken å nekte alle skoleelever adgang.

Fordi noen ungdommer krasjer, blir alle ungdommer straffet med høyere forsikringspremie.

Hvorfor kan man ikke da si rett ut for eksempel at siden somaliere har begått så mye voldskriminalitet stenger vi grensen for alle (og helst sender ut igjen de vi har...).

Hvorfor er det greit å straffe nordmenn kollektivt men ikke innvandrere uten å bli kalt rasist????

Lenke til kommentar
Er det rart at folk som daglig går til og fra jobb, drar på byen innimellom og ikke føler seg trygge fordi de er redde for innvandrerne og gjengene og at de skal bli neste offer og som har sett hvordan de virkelig er faktisk sier nei til innvandring?

Da er dette deres problem. Hva faen skal de være redd for? Flesteparten av innvandrere begår ikke kriminalitet og det er samme med nordmenn. Skal jeg være redd for å gå i gaten for det garantert er kriminielle både norske og innvandrere (for det er det).

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
Har du noen gang vært på byen eller?

Hvofor skulle jeg ikke ha vært det kan jeg heller spørre? Det er fordommer som spiller inn hvis man er redd for å gå i byen. Det kan være like så mange norske kriminelle som invandrer kriminelle. Som sagt er det store flertallet av både innvandrerne og nordmenn ikke kriminelle.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

fig-2006-10-10-02.gif

 

Viser prosentandel av den mannlige befolkningen av både nordmenn og ikke-vestlige innvandrere i Oslo som blir siktet for en kriminell handling. For attenåringer er det altså rundt 1,5 prosent av ikke-vestlige innvandrere som er kriminelle, og 1,2 prosent av nordmenn som er det. Er det grunnlag for å danne seg et forhåndsinntrykk av innvandrere som kriminelle, som mange folk i denne tråden gjør?

 

Jeg kommer forøvrig i fra en by med veldig få innvandrere, så hele denne problemstillingen er litt rar for meg. Byen jeg kommer i fra er likevel enn av de mest kriminelle byene i Norge per innbygger, og en kveld på byen kan ofte føre til bråk fordi du var så uheldig å se på en fyr som gikk forbi deg på gata. Dette er altså ikke snakk om innvandrere, men etnsike nordmenn. Selv har jeg vært i trøbbel på byen en 3-4 ganger, samtlige ganger har det vært en fyr med bakgrunn fra yrkesskolen som har lagd problemer. Betyr det at jeg har sterke fordommer mot folk som går på yrkesskolen? Ja, faktisk :p Men det viser jo bare hvor teite fordommer er. I det siste har jeg jobbet en del med folk i fra yrkesskolen, og det har lært meg at det finnes mange kjekke og greie folk der i fra også. Forøvrig kjenner jeg vel en 3-4 innvandrere, og de er alle kjekke folk, kanskje derfor jeg ikke har opparbeidet meg disse fordommene dere andre sitter med.

 

Uansett, det er ingen tvil om at vi trenger innvandring. Alle økonomiske eksperter er enige om at arbeidsinnvandring er noe vi trenger, og som har vært svært viktig for den norske økonomien de siste 30 årene. Det viktigeste er kanskje at uten innvandrerne hadde vi hatt stor mangel på arbeidskraft i veldig mange sektorer.

 

Jeg er også en prinsippiel tilhenger av innvandring da jeg mener mennesker bør ha rett til å bosette seg akkuratt der de vilpå kloden vår. Mennesker bør ha muligheten til å søke lykken der de selv ønsker det. Jeg vet i allefall at viss jeg hadde vært født under dårlige kår i et fattig land hadde jeg nok ønsket meg til et rikere land. Hvilken rett hadde andre mennesker hatt til å hindre meg i det? Jeg mener alle mennesker skal være frie, og man skal ikke være avhengig av å bli født i et rikt land for å leve et verdig liv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...