Gå til innhold

Dead Island på rett kjøl (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt idiotisk at dette forbindes med Utøya, større sprøyt skal du leite lenge etter, nå får folk jaggu roe ned angående det som skjedde på Utøya selvom det kanskje var grusomt fælt for mange, ikke la det komme i veien for andre mennesker som har kommet seg forbi det.

 

For all del, nekt og se på voldelige filmer, ikke spill voldelige spill, men ikke la det gå utover andre som er kommet seg over dette. Blir helt oppgitt, dette begynner å grense på det latterlige...

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Herregud så flaut!!!

 

All respekt til ofrene på Utøya, men dette er tåpeligt. Etter hva jeg vet var det bare Game og Gamestop som tok inn spillet. Spaceworld har eventuelt kun PC-versjonen trur jeg.

 

Jeg snakket med daglig leder Carl Haakon Klafstad i Spaceworld i går, og han avviste at de har boikottet spillet. Av hensyn til spillets tittel og tematikk har de likevel valgt å tone ned markedsføringen av det.

 

Argoniel: På grunn av ulike årsaker har vi ikke fått distribuert vår anmelderkopi av spillet slik vi ønsker. Jeg begynte på PC-utgaven av spillet i går, og regner med å ha en anmeldelse ute i løpet av uka.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvor anmeldelsen blir av også jeg :)

 

Spillet er søppel, gjennomsyret med bugs. Våpensystemet er det mest irriterende jeg har vært borti. Våpnene som man finner barer 5-6 zombier også må man finne et nytt eller finne en repair bench. Alternativt kan du bygge bedre våpen ved å samle uendlig mange ingredienser... Når våpna atpåtil forsvant etter jeg hadde kastet de i en zombie som despawnet rant begeret over for min del.

 

Objectivene maker ikke sense, og av og til er det cut scenes som viser alle characterne, men når du spiller er det bare deg der. Gir ingen mening. Spillet blir for vanskelig for å 1-player etter hver, så skjønner ikke hvorfor de har en single player del heller.

 

Handlingen i spillet er i og for seg grei, men den har en del ømme punkter. Hvem er det som våkner opp etter en fyllekule, og begynner å stjele rundt på hotellet før man vet noe som helst om en zombie-apokallypse? Denne stjele-delen av spillet tar alt for stor plass også imo.

Videre, så dør zombiene av vann i dette spillet. Hvorfor ikke sette seg i en båt og dra til neste øy (som man faktisk kan se). Retarda.

Lenke til kommentar

Dead Island er fortsatt fylt med problemer, men det er jo bra at de som har kjøpt det nå kan spille det :).

 

På PS3 så er det et par ting spillet har bommet totalt på.

F.eks så virker ikke multi-player delen for mange, og save funksjonen? den er crappy at det holder. Det er flere som har blitt sent langt tilbake i spillet, og det er ikke mulighet til å save selv, så du sitter i saksa...

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvor anmeldelsen blir av også jeg :)

 

Spillet er søppel, gjennomsyret med bugs. Våpensystemet er det mest irriterende jeg har vært borti. Våpnene som man finner barer 5-6 zombier også må man finne et nytt eller finne en repair bench. Alternativt kan du bygge bedre våpen ved å samle uendlig mange ingredienser... Når våpna atpåtil forsvant etter jeg hadde kastet de i en zombie som despawnet rant begeret over for min del.

 

Objectivene maker ikke sense, og av og til er det cut scenes som viser alle characterne, men når du spiller er det bare deg der. Gir ingen mening. Spillet blir for vanskelig for å 1-player etter hver, så skjønner ikke hvorfor de har en single player del heller.

 

Handlingen i spillet er i og for seg grei, men den har en del ømme punkter. Hvem er det som våkner opp etter en fyllekule, og begynner å stjele rundt på hotellet før man vet noe som helst om en zombie-apokallypse? Denne stjele-delen av spillet tar alt for stor plass også imo.

Videre, så dør zombiene av vann i dette spillet. Hvorfor ikke sette seg i en båt og dra til neste øy (som man faktisk kan se). Retarda.

 

 

Nå våknet han opp etter å ha sett en fyr bli spist på og sett ei dau kjerring på dassen, noe er i gjæret ;)

Bugs er det en del av, 3 NPC'er som forsvant, men heldigvis spant pratesymbolet hans som i lufta og jeg klarte å spamme knappen for å prate med de :) Irriterende bugs men man overlever. Jeg er veldig fornøyd med spillet, og jeg har fullført en gang hvertfall. Ville bare se om anmeldelsen tilfredstilte meg ;)

 

Men det er bugs i slåssingen, når man sparker eller slår virker det som det er litt lag (singleplayer også) der zombien ikke reagerer og kan slå uansett. Hvis man har full inventory og har gitt Jin våpen, og skal hente det tilbake så forsvinner det i løse lufta. Ikke helt fengene story uansett, og noen klisjeer her og der. Den øya du snakker om er den de rike sprengte bruene til, og er city-delen. Du kommer dit via kloakken. det er ikke en øy til. Gode våpen, bortsett fra att zombier skal dø av headshot med shotgun/rifle/pistol egentlig "any gun". Jeg synes Dead Island leverer, men har mangler, hadde gitt den noe som 7/10 om jeg anmeldte dette.

 

Muligens 6/10 siden de ikke har med motorsag! Hvilket zombie-spill med respekt for seg selv har ikke med motorsag?! :D

Lenke til kommentar

Storkoser meg med dette spillet. Eneste som irriterer meg er at steam må være i online mode for å spille det. Nettet her ble borte i går pga. et uhell som oppsto ved kabelarbeid. Det var jo en perfekt anledning for å spille på lan med broren min, men fikk bare feilmeldinger som "Steam is required bla bla bla". Prøvde alt som kunne tenkes, men uten resultater. Tror jeg heller cracker det for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Hahaha.. Har spillt dette nå i rundt 10 timer og har ikke forbundet det med utøya en plass. Samtidig har jeg egentlig ikke engang sett noen buggs til å snakke av. Jeg kjøpte spillet på Steam og det virker helt som det skal. Det er kjekt å finne masse av rare items og lage "ultimate" zombiekiller våpen. Dette er ikke L4D2 der du bare springer rundt og skyter ned masser av zombier. Dette er et "realistisk" zombie spill der du lett blir overvelmet viss du bruker skytevåpen. 8.5/10

Lenke til kommentar

Dead island er åpenbart for tidlig release og distrubutørene er flaut.

 

Spillet derimot er ganske bra, ein del bugs som og forvente men derimot er spillet ganske stort . eg spillte i starten aleine men spillet bli mye gøyere når spillte med fleire, men går fint for den som liker og solo alt og.

 

Du velger mellom 4 characters som er veldig lite forsjell på en at noen er litt bedre ein andre til ting og utsjåne(slag våpen , skarpevåpen,skyttevåpen og ein fyr som rett og slett ikkje er flink til noe ein og kaste...ta opp kva som helst og kast det som vi syntest var litt komisk) men ellers er karaterene ganske lite forsjell.

 

det store plusset eg likte er at når du begyner spillet er karakterne følelsen at det som har sjedd ganske uvirklig og feil men etter som du spiller utover blir dei meir vant til det.

 

storyen er ganske bra for og være zombie sjanger , du våkner opp på eit hotel og du komer deg ut og samlest med ein annen gruppe der du må hjelpe dei og finne ein base heilt i starten og for det meste prøver du og hjelpe finne mat og ting folk trenger i starten og du møter andre overlevende som ikkje alltid er like "vennlige" som prøver og overleve men noen er og vennlige

 

Dead island minte meg veldig om Borderland aktig i item system, korleis du slås mot zombiene er ganske bra gjennomført og du er ikkje udødlig som i dead rising men dei er bedre lagd ein dei zombiene i L4D serien

 

bugs er det dessvere ein god del med men den værste er saving systemet er veldig OPS! på! eg foreksemple var lvl 20 lengre ut i spillet da vi sluttet og spille ein stund før vi gav oss og prøvde andre characters for og see kva dei lærte men av ein eller anna grunn så saver den progressen...til den "nyaste "characteren nemlig den eg lagde så når eg gjekk tilbake til min lvl 20 så var han plutslig lvl 1 og holdt på med første oppdrag, heldigvis kan du starte fra det kapitelet du var på men med preset lvl og veldig dårlig utstyr og må samle ALLE mods osv om igjen

 

det er ikkje store bugs men noen er så tåplige feil på teknisk siden som kunne lett fikses men ellers er det veldig kjekt spill, om du liker zombie francishen og spille med andre, liker du L4D serien men kunne ønske i meir sandbox style og oppdrag vil du like dette spillet definitivt ;)

 

at dead island kan forbindes med utøya er for dei som forbinder alt med ordet "øy" og "massaker" og er dessvere noe ikkje dei kunne forutsjå når dei begynte og lage spillet, men forbinde alt med utøya er nok og bare gjøre vondt til være, så la oss slutte med påminning om det som sjedde

Endret av RoaRawR
Lenke til kommentar

Hahaha.. Har spillt dette nå i rundt 10 timer og har ikke forbundet det med utøya en plass. Samtidig har jeg egentlig ikke engang sett noen buggs til å snakke av. Jeg kjøpte spillet på Steam og det virker helt som det skal. Det er kjekt å finne masse av rare items og lage "ultimate" zombiekiller våpen. Dette er ikke L4D2 der du bare springer rundt og skyter ned masser av zombier. Dette er et "realistisk" zombie spill der du lett blir overvelmet viss du bruker skytevåpen. 8.5/10

 

Skjønner heller ikke helt hvorfor alle klager over bugs, jeg kjøpte og steam versjonen dagen det kom ut, og har spilt opp til II Act utn noen glitches eller bug encounter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...