Gå til innhold

Mot tusen personer i gruppesøksmål mot barnevernet!


Anbefalte innlegg

Jeg bygger på empiri. Det gjorde ikke AKP-ML. Det er nettopp DETTE jeg kjemper mot, at man trer egen ideologi ned over hodet på andre. Barnefjernerne drives av det samme som AKP-ML: Ideologi.

 

Siden vi bygger på empiri, så kan vi ikke unngå å vinne om vi blir mange nok i opinionsdanningen. (...)

Empirien deres er basert på undersøkelser og egen forskning der målet er å ende opp med empiri som støtter deres opprinnelige syn. Eller så VRIR dere faktisk empiri (...)

Vi har ingen "egen forskning".

 

Forskningen vi viser til trenger vi ikke vri. Den har høy kvalitet og viser tingene klart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bygger på empiri. Det gjorde ikke AKP-ML. Det er nettopp DETTE jeg kjemper mot, at man trer egen ideologi ned over hodet på andre. Barnefjernerne drives av det samme som AKP-ML: Ideologi.

 

Det mente også folk i AKP at deres teorier gjorde, de brukte eksempler fra Kina, Kambodsja og andre steder, til å vise til at deres teorier fungerte i virkeligheten. Emperiske resultater er altså avhengig av hvordan man tolker dem, og man velger selv å se hvilke sider av fakta man vil holde seg til. Selv vet jeg at jeg diskusjoner, ofte kan sakse ut deler av emperisk data fra en nettside som støtte for mitt syn, selv om jeg vet at resten av resultatene ikke er like entydig. Kanskje skriver jeg en annen tolkning av data en hva den opprinelige konklusjonen var. Jeg tror alle gjør dette, vi liker alle å bruke det vi finner for å hevde våre egne synspunkt.

Lenke til kommentar
(...) Hva slags politisk mål er det media håper å oppnå? (...)

Norsk media er i hovedprinsipp gammeldagse sosialister eller sosialdemokrater. I tillegg er den rørende system, og autoritetstro. Men det oppdager ikke nordmenn og media. Vi har jo verdensmesterkompleks.

 

Gawd...

 

Kort oppsummert. Og gi meg gjerne konkrete svar:

 

1. Mener du at overgrep mot barn ikke forekommer i familier ettersom biologiske foreldre er best til å ta av seg barna?

 

Selv om vi har emperi (som dere har gitt oss) som sier at barna som havner hos barnevernet klarer seg like godt som vanlige barn. Og vi har også flere saker der barnevernet burde gjort noe. Og saker der mennesker som dere har stoppet barnevernet pga. deres naivitet og ødelagt liv.

 

2. Hva tjener staten og barnevernet på å "stjele" barn? Hvorfor skulle media propagandere for deres sak.

 

Herregud, er det noe norsk media elsker så er det skandaler (og involverer de staten går det for redaktøren).

Og saker fra begge sider er blitt tatt opp. Men som oftest krever de ett visst nivå av objektivitet og legitimitet.

Endret av Rampage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 7 år senere...

Nå som sosiale media er så utbredt så har det blitt en klagestorm av gråtehistorier av stakkars foreldre , man synes å glemme barna oppe i det hele , det er barna barnevernet har i fokus , ikke omsorgsperonene ! Når det er sagt så er det vanlig dødlige som står bak avgjørelsene og noen vedtak kan riktignok være for strenge men av mengden av omsorgsperoner som kommer med gråtehistorier så konkluderer man med at alle saker er uriktige ! Her må man se det fakta at det er mange barn som burde vært under omsorg på ett langt tidligere tidspunkt , og noen kommer desverre ikke under BV i det hele tatt selv om behovet er tilstede i høyeste grad ! Det jeg prøver å si er at det er uendelige mange barn som blir reddet fra fyll , narkotika bruk av foreldre , vold og seksuelt missbuk ! Dette gjelder hovedparten , så kan man diskutere om man ikke burde ha ett organ som skal gå gjennom saker det er grunnlag for tvil/tvist i og det er nok på tide !

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...