Gå til innhold

3D Spillutvikling, Noroff | Hvilke Programvarer tas i bruk? |


MrMeteor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å ta noen år på noroff sin fagskole, innenfor 3D spilldesign.
Jeg er en Amatør-3D generalist i dags dato, og hånterer noen få programer, så jeg håpet på å finneut hvilke programmer jeg bør fokusere på før skoleåret begynner.
Er det noen som har godt på noroff eller noen som kjenner noen som har godt der? Om så, ville jeg satt stor pris på om noen kunne fortelle meg hvilke programvarer som tas i bruk, med det så tenker jeg på f.eks. hvilke programer som prukes til: Skripting, 2D ilustrasjon, 3D animasjon etc.

 

Takk for at du tok deg tid til å lese :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke gått der, men vurderer å søke, da til skole i Oslo. 

 

Ut fra epost fra både rektor og en lærer der, underviser de primært i 3DS Max og Unreal Engine, og legger vekt på å bruke blueprints i Unreal (ref. deres nettside).

 

Selv har jeg ikke rørt Max siden det en gang gikk under Kinetix i versjon 2, rundt slutten av 90-tallet - men jeg falt heller for LightWave, som er det jeg har brukt i mange år. Har nå gått Idefagskolen siden forrige høst, hvor de underviser i Maya, og føler sånn sett at jeg er godt rustet i to forskjellige ender av skalaen - så for min del er ikke undervisning i Max det som trekker meg dit.

 

Rektor skriver i mailen han sendte meg at det ikke spiller noen rolle hvilke 3D programmer du bruker selv, men at du ikke vil få noe støtte eller hjelp om du står fast i programmene du velger å bruke, så det er kanskje greit å være selvdreven og benytte seg av de ressursene man får via skolen (ubegrenset tilgang til Lynda og Digital Tutors) til å lære seg 3D programmet man ønsker å bruke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da jeg gikk der brukte de Unreal Engine og 3DS Max, ganske sikker på at de gjør dette enda.

Uten å kaste dårlig lys på Noroff ville jeg tenkt meg godt om før jeg hadde søk, da jobb muligheter etterpå er vanskelig.
Samt selve utdanningen virket litt for bred.

 

Edit: virket som necro thread, sry.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...