Gå til innhold

Hjelp veldedigheit med eit klikk om dagen!


Earendil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

ehm, tror ikke det er vits å trykke 100 000 ganger, ettersom det blir lagra en cookie på maskina di når du besøker siden..jeg tror heller ikke det er hjelp i å slette den cookien, og så klikke på nytt, ettersom de fleste seriøse sider logger ipadressen og begrenser det på den måten.

Lenke til kommentar

Men hvis siden er veldig kjent, og det innbringer mye klikk som må betales av sponsorende, er det ikke litt merkelig at de sponsorene som er der, neppe er så store og har så mye økonomiske midler at de har råd til å betale for så mange klikk om dagen?

 

Det blir jo fort utgifter av det, og hvis siden er veldig kjent kan man sikkert regne med et par hundre tusen klikk om dagen. Litt rart at det

ikke er store selskaper med enorme pengeressurser som har annonser der?

 

Jeg tviler ikke på at det er et godt tiltak, jeg klikker der selv hver dag "just in case". Men synes allikevel at det ikke helt stemmer med

størrelsen på sponsorenes lommebok.

 

Eks. "jade's necklaces" , tviler på at det er et forferdelig stort og

ressurs-sterkt selskap, som har råd til å betale f.eks 5c for sin del av 200.000 klikk om dagen, som blir 10.000$ om dagen en sponsor må betale i reklame. ( nå bare spekulerer jeg i hvor mye en sponsor må betale sin del av for hvert klikk, men 5c per klikk er jo ganske lite.

si at f.eks hver sponsor må betale 1c per klikk, det er da 2000$ om dagen, fortsatt mye i utgifter for en liten sponsor med mindre den sponsoren klarer å holde leveranse og produksjon oppe i et så stort volum at 2000$ om dagen bare er lommerusk for dem.)

 

"In 2004, visitor clicks funded more than 45 million cups of food" dvs. rundt regnet siden 1 klikk = 1.1 cups, så da tar vi 365 * 1,1 = 401.

45 millioner / 401 = 112.219 klikk om dagen.

 

1.1 kopp med billigmat koster sikkert lite, men neppe mindre enn 1cent.

 

Allikevel: *klikker i vei*

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Gjest avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...