Gå til innhold

Hvilke land har du vært i?


Anbefalte innlegg

Siden jeg er barnslig og fordi jeg kjeder meg lager jeg en "Hvor har du vært?"-tråd! Regler:

 

1. England, Skottland, Wales og Nord-Irland er IKKE forksjellige land, har du vært i en eller flere av disse går alt under Storbritannia.

2. Svalbard, Syden, Sibir, Rivieraen og Kanariøyene er IKKE land.

3. Mellomlandinger teller ikke, heller ikke at du har sett over til et annet land.

4. Norge teller ikke så lenge du bor i Norge (doh)

 

Min liste:

 

1. Sverige

2. Danmark

3. Finland

4. Russland

5. Estland

6. Latvia

7. Storbritannia

8. Irland

9. Tyskland

10. Nederland

11. Belgia

12. Luxembourg

13. Frankrike

14. Spania

15. Portugal

16. Tunisia

17. Italia

18. Vatikanstaten

19. Polen

20. Malta

21. Kypros

22. Tyrkia

23. Romania

24. Bulgaria

25. Hellas

26. Kroatia

27. Bosnia og Herzegovina

28. Serbia og Montenegro

 

Jau, det var vel alle, men har lyst på mer :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 14 år og har vært i disse landene:

 

 

1.Norge

2.Sverige

3.Danmark

4.Tyskland

5.Monaco

6.Italia

7.Franrkike

8.Nederland

9.Belgia

10.Luxumburg

11.Tyrkia

12.Hellas

13.Spania

14.Østerrike

15.Sveits

 

 

England, Skottland, Wales og Nord-Irland er IKKE forksjellige land

 

dette er feil... disse tre landene har egen nasjonalitet, men går under en felles-union som heter storbritannia.

Lenke til kommentar

1. Sverige

2. Danmark

3. Storbritannia

4. Nederland

5. Tyskland

6. Belgia

7. Frankrike

8. Italia

9. Usa

10. Hellas

11. Østerrike

12. Sveits

13. Thailand

14. Vietnam

15. Monaco

 

Skal til Mexico, Haiti og Jamaica til sommeren så det blir noen fler :).

Lenke til kommentar

Jeg har reist mye de siste årene, selv om det ikke var så mye før det... Til sommeren skal jeg til Portugal for første gang, pluss at jeg har fått lov til å velge meg et reisemål hvor som helst i verden til sommeren etter der igjen (konfirmasjonsgave). Har ikke bestemt meg ennå...

 

Først:

REISE ER DET BESTE MAN OVERHODET KAN GJØRE!

 

Helhetlig. Spesielt backbacking er digg. Skal ta meg en billig tur jorda rundt så snart alderen og økonomien tillater meg det.

 

Har vært i...

1. Sverige - Mange ganger. Flere forskjellige byer.

2. Finland - Kjørt gjennom mindre deler, men sett en del. Ikke noen større byer, men... Har vel vært over grensen ca. førti ganger (hoppet frem og tilbake).

3. Russland - Store deler. Nei. Kun Murmansk (da "så" vi så mye av Murmansk og Russland som overhodet mulig). Utrolig fin opplevelse. Jeg vil se mer av Russland.

4. Danmark - Alt for mange ganger til at jeg er stolt over det eller gidder å telle.

5. Tyskland - Har ikke vært i hovedstaden, men kjørt gjennom den vestlige delen noen ganger. Sett en del. Berlin snart...

6. Nederland - Kjørt omkring, sett, bl.a. Amsterdam.

7. Belgia - Kjørten vel nesten bare gjennom.

8. Luxemburg - Husker ikke så mye. Tror vi bare stoppet på en café, eller noe sånt.

9. Frankrike - Besøkt to ganger.To forskjellige steder. Fint land.

10. Spania - Bare alskens øyer vi ALDRI vil tilbake til. Jeg HATER pakketurer til kanariøyene. Huff. Aldri mer.

11. Østerrike - Husker ikke hvilken by... men det var i hvert fall moro.

12. Sveits - Veldig fint land. Likte meg der den uka faktisk var der.

13. Kenya - Tidenes opplevelse. Safari der nede er det beste som noengang har hendt meg. MAS PÅ MAMMA OG PAPPA!

14. Tanzania - Var i hovedstaden litt, og på Zanzibar i et par uker. Utrolig fint land. Utrolig fin øy med UTROLIG fine folk.

15. Thailand - WTF??11 De smiler jo HELE tida?! Hurra. Vi må tilbake dit. Lære av dem. Fint land også, utenom diverse ødelagte, turistifiserte områder.

16. Singapore - Det var stas. Veldig fint.

17. Australia - Veldig fint. Fine folk, fin natur.

18. Italia - Italiensk pizza og is kan nesten ikke sammenlignes med det andre land lager. Jeg spiste vanligvis pizza to ganger om dagen, og kuleis (to kuler) fire ganger om dagen. Paradis. Har vært der tre ganger. Forskjellige steder, blant annet kjørt rundtomkring i bil.

19. Kypros... eller er ikke det et land? Synes jeg husker noe om at øya var delt i to deler..? Har i hvert fall vært på den ene. Veldig kjipt. Det bor i hvert fall en kul taxisjåfør der, vet jeg, men ellers er det lite å se på.

20. Moncao... hvis det teller. Veldig fint der. Besøkte to museumer da jeg var der. Kjempespennende.

21. Storbritannia - Bare vært i London. Vil alle de andre stedene.

22. Malaysia - Slikket sol. Æsj, men det var fint korallrev der. Dassene var forresten artige. Bare et hull i golvet liksom. Synd jeg ikke hadde aimbot.

 

Mulig jeg har glemt noen.

 

Edit: Javisst.

Edit2: At jeg kunne glemme Malaysia...

Edit3: La til kommentar.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Nå spurte jeg ikke om hvilke nasjoner dere har besøkt, men hvilke land. Et land har sitt eget parlament (så lenge det ikke er et diktatur e.l.), sin egent administrasjon, sin egen konstitusjon og ikke minst en selvstendig utenrikspolitikk. Bare Storbritannia som helhet oppfyller disse kravene og er følgelig å anse som et land. Det internasjonale samfunnet deler også dette synet da det er Storbritannia som er medlem i NATO, EU og FN og ikke de individuelle delene innenfor unionen som til sammen danner Storbritannia.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i :

 

1.Mexico

2.USA

3.Fiji

4.Australia

5.Thailand

6.De forente arabiske emirater(Dubai)

7.Hellas(kreta)

8.Tyrkia

9.Italia

10.Marokko

11.Spania

12.Sveits

13.Østerikket

14.Tsjekkia

15.Tyskland

16.England

17.Frankrike

18.Nederland

19.Belgia

20.Danmark

21.Sverige

22.Monaco

23.Vatikanstaten

 

Har også mellomlanda i New Zeland (Kun på flyplassen)

Endret av Amesos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...