Gå til innhold

HTC taper første runde mot Apple


Anbefalte innlegg

Siden alle som kritiserer Apple er "Android-folk" så må jo de som forsvarer Apple være Apple-forsvarere, eller hva?
Jeg forventet vel et lite konkret svar på dette, så vi får la den usakligheten sveve.

 

Jeg er helt enig i at det er mye usakligheter i tråden. Men hvis man går til roten av dette, ser du nok at det er de som absolutt skal forsvare Apple med alle midler som tyr til usakligheter i størst grad.
Forunderlig at du ikke ser at det i aller høyeste grad gjelder begge "parter".

 

Særlig usaklig synes jeg det er med måten Apple-forsvarere hele tiden prøver å endre tema på.
Vridning av diskusjon fremfor å svare konkret på innlegg gjelder nå begge parter.

Nei, Apple-forsvarerne er klart verst, da de innser at de ikke klarer å forsvare Apple, og derfor prøver de å forandre tema. Og prøver de å forsvare Apple, har de problemet med at Apple benytter seg av andres patenterte teknologi også, så de skyter seg bare i foten når de begynner å angripe f.eks. HTC for påstått brudd på patentlovgivningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg ikke alle som "angriper" Apple her, eier et Android produkt. Det er vel tilogmed en som har skrevet at han ikke eide et eneste Android produkt. Så det er ikke Apple mot Android-leiren, det er Apple mot alle andre. Alle, som da ikke er hypnotisert av en viss Jobs, ser galskapen i det Apple holder på med, og ønsker dem vel egentlig dit "peppern gror!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Objektiviteten og sakligheten når nye høyder ser jeg. Det er som jeg sa, man kan umulig like Apple og produktene deres uten å enten være fanboy, blind Steve Jobs elsker eller dum. Hvordan da noen tror at det er mulig å få til en normal diskusjon på dette forumet det forstår ikke jeg. Hva mener du Newnick, mener du virkelig det du sier? Eller er det bare for å provosere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er som jeg sa, man kan umulig like Apple og produktene deres uten å enten være fanboy, blind Steve Jobs elsker eller dum.

Nå er selvsagt ikke dette tilfellet, men nå er det nå engang slik at man kan kun karakterisere personer på et forum utifra det de skriver. Og så lenge de plasserer seg selv i en av dine nevnte kategorier over med sine utsagn og påstander, da må de tåle at andre også plasserer dem der. :shrug:

Lenke til kommentar

Hmm saken er vel at slike personer sikkert finnes på hver sin side, men dette er ikke akkurat første gangen lignende er blitt sagt. Det jeg ikke forstår er hvordan det faktisk er mulig å tro noe slikt, om man faktisk tror det og ikke bare sier det for å provosere.

Det var da svært så hårsår man ble... Jeg sa, med en ironisk tone, at man må være hyptonisert av en viss Jobs for ikke å se galskapen som apple holder på med. Og det vi diskuterer i denne tråden er patentrettigheten og retsaken rundt den. Ikke diverse iProdukter av ymse slag. Men noterer meg at noen føler at man angriper deres kjære i-eiendeler, når man kritiserer apples holdning til patenter.

Lenke til kommentar

Smartphonemarkedet slik vi kjenner det i dag (touch) er ene og alene Apple som har æren av å ha skapt. "skjerm som man kan trykke på" høres jo egentlig ut som en veldig enkel ide, men hvorfor var det ingen som hadde gjort dette før apple?

Hahahahahahahahaha, dagens :lol:

 

Om du tror på deg selv i hva du sier nå, nei, da er det ikke vits i å snakke fornuft med deg her i det hele tatt.

Vis meg gjerne en touchtelefon som var brukbar for menig man, og på markedet før iPhone, så skal jeg gladelig si meg enig med deg.

 

Faktum er dog, at touchtelefoner hadde ikke vært en dritt i dag uten apple. Ingen hadde en, og ingen tenkte på å kjøpe en. Smartphones var utelukkende for proffer. Med hardwaretastatur, og stylus om de hadde touchskjerm.

 

Alle andre holdt seg til standard mobilformat som ikke var forandret siden tidlig 90 tall.

 

Inn kommer apple og iPhone. BAM! Iphone kloner spretter opp som paddehatter overalt, både fra nokia, SE og HTC. Apple lanserer iPhone, og skaper et nytt sjikt i mobilmarkedet, og revolusjonerer måten vi bruker telefonen på.

 

Greit, apple er noen drittsekker på support og kundebehandling, men de er faen meg lysår fremfor samtlige andre produsenter på inovasjon og brukbarhetsdesign.

 

Hva har feks HTC og google bidratt med i touchteledon verdnen? Fint lite... Alle modellene er i bunn og grunn en forbedret iPhone.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Smartphonemarkedet slik vi kjenner det i dag (touch) er ene og alene Apple som har æren av å ha skapt. "skjerm som man kan trykke på" høres jo egentlig ut som en veldig enkel ide, men hvorfor var det ingen som hadde gjort dette før apple?

Hahahahahahahahaha, dagens :lol:

 

Om du tror på deg selv i hva du sier nå, nei, da er det ikke vits i å snakke fornuft med deg her i det hele tatt.

Vis meg gjerne en touchtelefon som var brukbar for menig man, og på markedet før iPhone, så skal jeg gladelig si meg enig med deg.

 

 

Og der var båten sjøsatt ja. Påstanden din var at ingen hadde touchscreen før apple, ikke "en touchtelefon som var brukerbar for meningmann" og masse andre forutsetninger. Du bør automatisk være enig med han, fordi det du sa var feil. Det er svært lett å dokumentere.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Inn kommer apple og iPhone. BAM! Iphone kloner spretter opp som paddehatter overalt, både fra nokia, SE og HTC. Apple lanserer iPhone, og skaper et nytt sjikt i mobilmarkedet, og revolusjonerer måten vi bruker telefonen på.

 

Greit, apple er noen drittsekker på support og kundebehandling, men de er faen meg lysår fremfor samtlige andre produsenter på inovasjon og brukbarhetsdesign.

 

Hva har feks HTC og google bidratt med i touchteledon verdnen? Fint lite... Alle modellene er i bunn og grunn en forbedret iPhone.

Det er så mye fanboi snakking her nå til at jeg vurderer å holde meg unna dine kommentarer. Men jeg skal alikavel svare for denne gangen.

 

At du sier at det spretter opp iPhone kloner som paddehatter overalt sier meg og sikkert mange andre at ditt syn er at iPhone er alt i verden og alt annet er kopi av iPhone.

 

Mulig at det du sier der stemmer når man kommer til Kina. Men ellers, så er det ikke så mange telefoner som er kopier av iPhones.

 

Også sier du dette: Greit, apple er noen drittsekker på support og kundebehandling, men de er faen meg lysår fremfor samtlige andre produsenter på inovasjon og brukbarhetsdesign.

 

Dem var, men dem er ikke noe bra innenfor inovasjon og brukbarhetsdesign i dag som dem var i 2007. I dag henger dem etter i det meste i den mobile verdenen. Dem henger så mye etter i den mobile OS verdenen at dem må kopiere Android sine funksjoner. Og når det går så langt, nei da har Apple mistet ALT av inovasjon.

 

Så til det siste du sa: Hva har feks HTC og google bidratt med i touchteledon verdnen? Fint lite... Alle modellene er i bunn og grunn en forbedret iPhone.

 

Igjen, et typisk svar i fra deg på at iPhones er alt i den mobile verdenen og alt annet er bare kopi av iPhones.

 

HTC har bidratt med å lage enormt mange gode mobiler som mange ute i verden i dag vil ha. Og Google har bidratt med å lage verdens beste mobile OS som folk også vil ha i bøtter og spann og som passer til alle og en hver.

 

Hva har Apple laget i dag?, et mobilt OS som er kopi av andre OS'er og som er beregnet for et nisje marked.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Og der var båten sjøsatt ja. Påstanden din var at ingen hadde touchscreen før apple, ikke "en touchtelefon som var brukerbar for meningmann" og masse andre forutsetninger. Du bør automatisk være enig med han, fordi det du sa var feil. Det er svært lett å dokumentere.

 

AtW

 

Det jeg sa var :

1 - Smartphonemarkedet slik vi kjenner det i dag (touch) er ene og alene Apple som har æren av å ha skapt.

2 - "skjerm som man kan trykke på" høres jo egentlig ut som en veldig enkel ide, men hvorfor var det ingen som hadde gjort dette før apple?

 

Som sagt, hvem eide en touchmobil før Apple lanserte sin iPhone? Svært få.

Var det mulig å bruke internett på telefonen på en fornuftig måte? Nei, man måtte bruke en spesialtilpasset broswer på wap sider. Noe som igjen førte til at ingen orket å bruke nettet til annet en e-mail, for proffesjonelle.

 

Ang touch. Ideen er latterlig enkel, men ingen laget en touchtelefon før Apple. Hvordan kan jeg si det? Fordi en touchtelefon er ikke bare en telefon man kan trykke på skjermen på. Det er en telefon som er brukbar, når man trykker på skjermen, og det var ikke før iPhone kom.

Du kan si at Motorola A1000 var den første telefonen med berøingsfølsom skjerm, men den var langt fra en touchtelefon slik vi kjenner begrepet i dag. Det var en stylustelefon.

 

Det er så mye fanboi snakking her nå til at jeg vurderer å holde meg unna dine kommentarer. Men jeg skal alikavel svare for denne gangen.

Takk det samme!

 

At du sier at det spretter opp iPhone kloner som paddehatter overalt sier meg og sikkert mange andre at ditt syn er at iPhone er alt i verden og alt annet er kopi av iPhone.

Aldeles ikke. Jeg husker godt når iPhone ble lansert, og sluppet. Nettavisene, VG osv var fulle av artikkler som "xxxxx: er den bare enda en iPhone klon, eller står den på egne bein". "her har du konkurentene til iPhone". Man ser jo samme tendensen i dag. iPad, lanseres, og i kjølvannet lanserer mange produsenter "lignende" nettbrett. Det ble spekulert lenge om Apple skulle lansere et nettbrett. Lenge, men likevell var Apple ute før konkurentene?

 

Mulig at det du sier der stemmer når man kommer til Kina. Men ellers, så er det ikke så mange telefoner som er kopier av iPhones.

Når jeg sier kopier så mener jeg ikke fysiske blåkopier (Samsung Galaxy S) og forfalskinger(kinakina).

Jeg mener at samtlige telefoner, er mer eller mindre i samme format som iPhone. Svart, stor skjerm, med en minimal linje med knapper nederst. De ligner ikke mye på Motorola A1000 for å si det slik.

Når du bruker telefonen, så dreier alt seg om at man velger et program alt etter hva man skal gjøre Apps. Symbian 7, som A1000 kjørte, var på ingen måte hverken tilpasset, eller spesialsydd for en touchskjerm, slik Apples iOS var ved lansering.

 

Også sier du dette: Greit, apple er noen drittsekker på support og kundebehandling, men de er faen meg lysår fremfor samtlige andre produsenter på inovasjon og brukbarhetsdesign.

 

Dem var, men dem er ikke noe bra innenfor inovasjon og brukbarhetsdesign i dag som dem var i 2007. I dag henger dem etter i det meste i den mobile verdenen. Dem henger så mye etter i den mobile OS verdenen at dem må kopiere Android sine funksjoner. Og når det går så langt, nei da har Apple mistet ALT av inovasjon.

Vell, her har du ikke anelse om hva du snakker om. Apple har en helt spesiel utviklingskultur i bedriften. En kultur som ingen av de andre produsentene har. Denne måten som apple utvikler produkter på er nøkkelen til suksessen.

 

Apple velger et knippe funksjoner, tester disse NØYE, og så lanserer dem.

Google, velger et lass av funksjoner, lanserer disse, og justerer etter hva brukerne sier. Apple har aldri sluppet noe i beta. Nesten alle googles "prosjekter" har beta status leeeenge etter lansering. gmail var i Beta årevis etter lansering.

 

Det er ikke innovasjon å lesse ut lassevis med funksjonalitet. Det er innovasjon å organisere SMS som en samtale, i steden for en bunke med brev, slik alle telefonene mine før iPhone gjorde. Innovasjon var også funksjonaliteten til iPhone sin skjerm. Nøyaktigheten som trengtes for å ha et softwaretastatur. HTC og andre var lenge langt bak iPhone på dete punktet.

 

Så til det siste du sa: Hva har feks HTC og google bidratt med i touchteledon verdnen? Fint lite... Alle modellene er i bunn og grunn en forbedret iPhone.

 

Igjen, et typisk svar i fra deg på at iPhones er alt i den mobile verdenen og alt annet er bare kopi av iPhones.

iPhone er ikke "alt", heldigvis. Det hadde gådd rett til hellvette tro meg. Jeg er veldig lite fan av apples kundeservice osv, og vil for guds skyld ikke ha dem som "enehersker". heller tilbake som outsider slik dem var før.

 

MEN

 

Uten iOS, hadde aldri google laget android. tenk på det et lite øyeblikk. Android eksisterer ene og alene fordi Google var redde for at Apple skulle fryse dem ut fra reklmae på iPhone. Google lever av reklame og søk, og en utestengelse fra iPhone ville vært katastrofe for Google dersom apple eide hele markedet.

 

Så, uten iPhone, inget Android. Hva hadde vi da sittet igjen med? Windows? Symbian 7?? Lol sier jeg bare. Mor har en N8 med Symbian, og vell... De jobber enda med å finne opp hjulet.

 

 

HTC har bidratt med å lage enormt mange gode mobiler som mange ute i verden i dag vil ha. Og Google har bidratt med å lage verdens beste mobile OS som folk også vil ha i bøtter og spann og som passer til alle og en hver.

At HTC lager gode telefoner er det ingen som betviler. Men den bruker android. Og som du sier, det passer til alle og enhver. Jeg, og du, som sitter ehr på et forum og krangler er IKKE den typsike telefonbrukeren. Det er ikke mobiljournalister heller.

 

Den vanlige forbrukeren er ikke helt sikker på hva EDGE er. De vet kansje at Android er et alternativ til iOS, og at google har laget det. Men der begynner kunnskapen å stoppe.

 

Hva har Apple laget i dag?, et mobilt OS som er kopi av andre OS'er og som er beregnet for et nisje marked.

Vell, her ryker troverdigheten din rett i dass. iPhone er IKKE en nisje telefon, overhode ikke. iPhone er en telefon som mora mi, søstra mi, min tilbakestående lillebror, og bestefar klarer å bruke på en tilfredstillende måte. De trenger ikek vite hva en kodec er, alt legges inn i itunes, og derifra til telefonen. De trenger ikke vite noe de ikke vil vite.

 

Jeg jobber deltid på butikk, og der har vi "post i butikk". Posten har startet å sende ut SMS med sporingsnummer, og strekkoder som man kan scanne rett fra telefonen. Andelen iPhones er betraktelig høyere i 30+ sjiktet enn android. Spesielt hos damene. iPhone er en telfon for "alle", med begrenset funksjonalitet i forhold til android, men den har alt en vanlig person kan tenke seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selv om påstanden er drøy, så tror jeg han mener at Apple skal ha æren for at det ble populært, samt touch i den form av at det er meningen å trykke på skjermen på mobilen med en finger i stedet for en pekepinne som var vanlig før Apples tid. Jeg er ikke into Apple-produkter, men de skal ha æren for at touch-mobiler er så populært den dag i dag, selv om de har stjelt masse fra andre.

 

Det er noe sånnt jeg mener ja:)

 

Chet Atkins sa en gang at: "Copying one person is stealing. Copying ten is research."

Lenke til kommentar

Ikke noe nytt dette, er ikke så lenge siden det var en sak mellom apple vs samsung.

Apple anklaget samsung for brudd på patentloven men så fant de ut at de selv brukte samsung sine patenter og at det sitter samsung skjerm i alt av iCrap - De ble fort enig for å si det slik.

 

Selv har jeg bare eid et apple produkt og kommer mest sansynlig aldri til å kjøpe et til, ikke at jeg er misfornøyd med min 3gen. iPod men apple's produkt er for meg overpriset og for det meste unødvendige i hverdagen.

Hva skal jeg med f.eks iPad når jeg har så og si det samme på telefon og når jeg sitter i sofaen kan jeg like godt sitte med en laptop og gjør 1000 ganger flere ting.

Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at Apple blir ufortjent hatet av veldig mange i mine øyne. Så klart saksøker de i øst og vest, men det samme gjør Google, HTC, Nokia og alle andre. Patentmarkedet i USA er et stort marked og det er viktig å ha retten på sin side. Her er det ikke Apple som kun er den store stygge ulven, alle er med på dette. Dere kan jo bare se på det siste oppkjøpet Apple gjorde med mange av de andre store mobilprodusentene for å se hvor mye patenter er verdt.

Lenke til kommentar
Faktum er dog, at touchtelefoner hadde ikke vært en dritt i dag uten apple. Ingen hadde en, og ingen tenkte på å kjøpe en. Smartphones var utelukkende for proffer. Med hardwaretastatur, og stylus om de hadde touchskjerm.

 

Alle andre holdt seg til standard mobilformat som ikke var forandret siden tidlig 90 tall.

 

Inn kommer apple og iPhone. BAM! Iphone kloner spretter opp som paddehatter overalt, både fra nokia, SE og HTC. Apple lanserer iPhone, og skaper et nytt sjikt i mobilmarkedet, og revolusjonerer måten vi bruker telefonen på.

 

Greit, apple er noen drittsekker på support og kundebehandling, men de er faen meg lysår fremfor samtlige andre produsenter på inovasjon og brukbarhetsdesign.

 

Nåja, det var mye utvikling og innovasjon i mobilbransjen lenge før Apple kom på banen. Ericsson var blant annet tidlig ute med sin R380. Den var jo ganske revolusjonerende med sin store trykkfølsomme skjerm. Det var første telefonen til å prøve å kombinere PDA og mobiltelefon.

 

Senere kom P800, P900 og P910 samt andre produsenters telefoner. Mange år senere dukket Apple opp. Hvis du tenker økonomien, var faktisk de nevnte (Sony) Ericsson-modellene langt billigere enn iPhone. Men markedet var etterhvert modent for at også menigmann skulle komme seg over på touchscreen-mobiler, og Apple ledet på sett og vis an. Før du beskylder HTC, Samsung og andre for å være tilnærmet blåkopier av Apple, bør du kanskje stikke fingeren i jorda og innse at Apple ikke var stort bedre da de i bunn og grunn kopierte hva Palm, Sony Ericsson etc hadde gjort forut for iPhone. Det Apple gjorde var å sørge for god markedsføring, berøringsfølsom skjerm i stedet for trykkfølsom, pluss et nytt operativsystem. Utover dette var ikke iPhone noen enorm nyhet. Se for eksempel på Palm Tungsten.

Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at Apple blir ufortjent hatet av veldig mange i mine øyne. Så klart saksøker de i øst og vest, men det samme gjør Google, HTC, Nokia og alle andre. Patentmarkedet i USA er et stort marked og det er viktig å ha retten på sin side. Her er det ikke Apple som kun er den store stygge ulven, alle er med på dette. Dere kan jo bare se på det siste oppkjøpet Apple gjorde med mange av de andre store mobilprodusentene for å se hvor mye patenter er verdt.

 

Har du noen eksempler på Googles saksøkinger i øst og vest?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er riktig at Apple revolusjonerte (Her skal de få bruke det ordet) smartmobilen. Men det gjør ikke alle andre til copycats, og jeg synes at de mobilene som har kommet senere av bla. HTC har gitt en mye bedre opplevelse enn det iPhone har gitt meg.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...