Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er dessverre et vanlig problem, men kan enkelt løses ved å endre dato på mobilen før du installerer temaet. Sett bare datoen tilbake i tid, og endre den igjen når du har installert ferdig. :)

Funker ikke. Kommer bare opp at det kan være "feil datoinnstillinger". :(

Det betyr at du har stillt datoen for langt tilbake.

 

Når kom denne FW ut da?

20 juni 2007

Streng tatt var det vell 24 mai 2007

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da ser det ut som min trofaste N80 muligens går av med fuktskadedøden, og jeg må lete etter en erstatter. (Avventer dommen fra verkstedet ennå, men han på butikken mente at det kunne være snakk om fuktskader.)

 

Hva mener dere om E66? I mine øyne ser den ut til å være en god erstatning?

Lenke til kommentar

Takk cyclo. Har vært særdeles godt fornøyd med N80, unntatt at jeg mener batteriet på den kunne definitivt vært bedre. Dog en enkel løsning der er jo bare å lade den om natta når det trengs, så noe særdeles stort problem har det aldri vært.

 

Føler meg nesten naken med den utlånstelefonen jeg har fått... en nokia 1110i. På en side litt godt å være "back to basic" med svarthvit skjerm og laaaaaang batterilevetid, men jeg savner kontaktene mine, wlan-tilkobling, web-surfing med opera mini.... sukk...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

begynner å bli mektig lei n80en min nå! bare drit.. nå får jeg ikke se om jeg får ny tekstmelding, må inn på innboksen å se selv, står ingenting i skjermen og verken lyd eller bilde om ny melding.

Lyst på ny tlf nå som jeg har hatt den i 2 år og 2mnd (er rekord!) så kikket endel på n95 8gb siden nå er det en veldig rimelig pris på den. Var på elkjøp å så på n82 men ble litt skuffet over platlooken den hadde.. sidenav stod n95en så syns n82 bleknet i forhold. har egentlig ikke brukt for en skikkelig smarttelefon men syns de ser så bra ut og har vel litt storkarsproblemer, hehe. syns n96 ser lekker ut men en kamerat har n78 og har fingermerker OVERALT, ser jævlig ut så dropper nok n96 pga det og prisen. hvor mye "bedre" er en n95 i forhold til n80 ? ikke bare utstyremessig men ellers. at skjermen er mye større scorer jo bra!

Lenke til kommentar
begynner å bli mektig lei n80en min nå! bare drit.. nå får jeg ikke se om jeg får ny tekstmelding, må inn på innboksen å se selv, står ingenting i skjermen og verken lyd eller bilde om ny melding.

Lyst på ny tlf nå som jeg har hatt den i 2 år og 2mnd (er rekord!) så kikket endel på n95 8gb siden nå er det en veldig rimelig pris på den. Var på elkjøp å så på n82 men ble litt skuffet over platlooken den hadde.. sidenav stod n95en så syns n82 bleknet i forhold. har egentlig ikke brukt for en skikkelig smarttelefon men syns de ser så bra ut og har vel litt storkarsproblemer, hehe. syns n96 ser lekker ut men en kamerat har n78 og har fingermerker OVERALT, ser jævlig ut så dropper nok n96 pga det og prisen. hvor mye "bedre" er en n95 i forhold til n80 ? ikke bare utstyremessig men ellers. at skjermen er mye større scorer jo bra!

Sjekk ut HTC Touch Diamond...

Lenke til kommentar

Aner ikke. Har aldri prøvd den. Det er dog ikke all verdens å søke Wlan manuelt. Jeg vet ikke nøyaktig dine instillinger men de innstillingene som fungerte for meg var: (legges til som et nytt tilgangspunkt)

WLAN-sikkerhetsmodus: WPA/WPA2

WLAN-modus: Forhåndsdelt nøkkel

TKIP-kryptering: Tillatt

(i tillegg til navn på nettet, passord, etc.)

Verre enn det var det faktisk ikke.

 

(PS! Når du først har gjort det en gang er det ganske greit. Dama fikk E51 på jobben og jeg kopierte ganske enkelt innstillingene fra min N80 til hennes E51 og hun var på nett på under ett minutt)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med en særdeles vanskelig power-knapp på N80'en? I de siste dagene har det blitt stadig vanskeligere å få skrudd mobilen av og på, må trykke av all mulig kraft for å få noen reaksjon fra telefonen.

 

Er dette noe jeg kan fikse selv eller må den inn til service? :hrm:

Lenke til kommentar

Ok nå har jeg hatt N80 i 1 år og 9mnd og nettopp knust den. Å nå må jeg nesten bare få komme med mine meninger om den. Det er den dårligste telefonen jeg noengang har hatt. Telefonen har nok av specs, men er ikke noe å skryte av når de faktisk ikke fungerer i praksis.

 

- Den er treig (min brukte over 1 1/2 minutt på å starte etter jeg trykka inn power knappen)

- Den henger seg ofte

- WLAN er ubrukelig (fungerer ikke i praksis, lukker seg ofte pga for lite minne)

- Underdimensjonert minne på telefonen (programmer lukker seg, får meldinger om lite minne osv)

- Lite batterilevetid (på slutten holdt batteriet mitt i under 24 timer, måtte lades hver dag. Må også nevne at batteriet mitt faktisk ble utvida i den siste tiden, dekselet bak ble blandt annet vanskeligere å få på)

- Dårlig kamera (bilder utenom dagslys er bare å glemme)

- Snarveisknappen sitter dumt til (den var mer til bry enn til nytte, kom borti den hele tiden)

- Telefonen ble slarkete etter en stund (og da mener jeg slarkete)

 

Ellers:

 

- Kameraet kunne ta bilder av seg selv når det ble starta

- Kameraknappen sluttet å funke i en periode

- Skjermen ble ofte flyt med artifacts og "forvrengt" bilde når jeg tar telefonen når noen ringer

- Lys i knapper og skjerm har ofte kommet og gått som det vil

- Kabelen som følger med er dårlig (brudd i kabelen flere steder tror jeg, funker av og til)

- Ene proppen på headsettet slutta å funke

 

Så nå har jeg nettopp "ned"gradert til en N95 som ikke greier å lagre bilder pga for lite minne (selv om det ikke ligger noe på telefonen), defekt minnekortleser, defekt høyttaler på ene siden (sprengt?), slarkete, ødelagt volumknapp på siden og som kan begynne å skrive og ringe til folk av seg selv. Aldri mer symbian på meg!

 

BTW hvis du vil ha power knapp er det bare å hyle mnl84 :!:

 

post-33354-1219524921_thumb.jpg

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...