Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

2. Jeg er også interessert i en pent brukt stømforsyning da jeg har lodda ledningen til senterpinnen i pluggen x-antall ganger (den ledningen som går fra Dell-chipen i laderen).

 

 

Om du søker etter "Dell XK850" på ebay, så finner du tak på både ladere og ledning med plugg til en billig penge :)

 

 

Supert! Er litt skeptisk til å bruke uorginal kinalader pga brannfare etc, men det burde funke å kun kjøpe ledning, klippe av den gamle og lodde på den nye. Ladeporten i pc'en begynner også å bli litt slitt...kan rigle ganske så mye på ladepluggen, men heldigvis er det fortsatt bra kontakt. Må muligens til med en større operasjon etter hvert, dvs ut med hovedkortet, lodde av gammel ladeport og på med en ny en. Men tenker jeg skal utsette det så lenge som mulig.

 

Angående RAM og Windows 10 64 bit:

Er det noe kjempepoeng i å oppgradere fra 3 GB RAM+win10 32 bit til 8GB RAM+win10 64 bit på denne?

Noen som har gjort det, og ble den kjappere? Skal som nevnt uansett sette i en Samsung Evo850, så da får jeg utvidet den største flaskehalsen. Kanskje jeg skal nøye meg med SSD-oppgraderingen og droppe mer RAM+win10 64 bit?

 

Er det forresten noen som har en gammel avdanka M1330 som de vil bli kvitt? Tror jeg trenger en delemaskin etter hvert.... :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Haha, er denne tråden _ennå_ blant de øverste? 

Jeg kjøpte min Dell XPS m1330 da den kom.. for hvor mange år siden? 10 år siden? Var sykt fornøyd med den. Savnet derimot større skjerm og litt mer spillytelse, så jeg slengte vel drøye 13000 på bordet for en Samsung 15 tommer (NP700Z5C) for fem år siden. Den har jeg aldri vært spesielt fornøyd med. Den gav meg aldri den "wow-følelsen" jeg fikk da XPS m1330, den var ikke nyskapende nok. Den har også alltid hatt en elendig touchpad som det er umulig å finne drivere til. Med lader veier den også heftige 3 kilo. 

Satser nå tilbake på Dell igjen og håper jeg får "wow-følelsen" på plass gjennom en XPS 15.  

P.S! Dell XPS m1330 ligger fortsatt på pulten på gutterommet hos mor og far :) 

Lenke til kommentar

Haha, er denne tråden _ennå_ blant de øverste?

 

Jeg kjøpte min Dell XPS m1330 da den kom.. for hvor mange år siden? 10 år siden? Var sykt fornøyd med den. Savnet derimot større skjerm og litt mer spillytelse, så jeg slengte vel drøye 13000 på bordet for en Samsung 15 tommer (NP700Z5C) for fem år siden. Den har jeg aldri vært spesielt fornøyd med. Den gav meg aldri den "wow-følelsen" jeg fikk da XPS m1330, den var ikke nyskapende nok. Den har også alltid hatt en elendig touchpad som det er umulig å finne drivere til. Med lader veier den også heftige 3 kilo.

 

Satser nå tilbake på Dell igjen og håper jeg får "wow-følelsen" på plass gjennom en XPS 15.

 

P.S! Dell XPS m1330 ligger fortsatt på pulten på gutterommet hos mor og far :)

Hehe, kjenner meg igjen. Kjøpte min M1330 i november 2007. Den ble pensjonert for mange år siden, men har hatt den påskrudd noen få ganger etter det - og den startet uten problemer hver gang. Etter å ha hatt Sony Vaio Z i mellomtiden blir det sannsynligvis XPS 15-kjøp i februar. :)
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...